بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

علاقه ژاوی به سیستم جدیدش ؛ دور از مکتب کرویف!

استفاده ژاوی از سیستم 3-3-4 در ابتدای فصل برای بارسلونا

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۶ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۱:۲۵
ژاوی در بارسلونا

یکی از مربیانی که نقش مهمی در پیشرفت فوتبالی ژاوی هرناندز داشت، فن خال بود. مربی هلندی که هوش و نبوغ بالایی دارد، سالهاست که در بالاترین سطح مربیگری می کند و البته تجربه حضور در بارسلونا را دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از مربیانی که نقش مهمی در پیشرفت فوتبالی ژاوی هرناندز داشت، لوئیس فن خال بود. مربی هلندی که هوش و نبوغ بالایی دارد، سالهاست که در بالاترین سطح مربیگری می کند و البته تجربه حضور در بارسلونا را دارد.

به گزارش پارس فوتبال، ژاوی پس از شروع ناامیدکننده در لالیگا و تساوی مقابل رایو وایکانو تصمیم گرفت که در بازی با سوسیه داد سیستم خود را به سه مدافع میانی تغییر بدهد. در حقیقت بارسلونا در دو بازی اولش در لالیگا با دو سیستم کاملا متفاوت بازی کرده است.

بارسا در طول پیش فصل از سیستم 3-3-4 استفاده کرد، سیستمی که ریشه دار در تاریخ بارسلونا دارد و یوهان کرویف سبک “توتال فوتبال” را با آن ابداع کرد اما به نظر می رسد که ژاوی فعلا نمی خواهد خود را در بند سیستمی یکسان محصور کند و استفاده از سیستم سه مدافع میانی را در طول فصل کاملا محتمل می داند.

البته تغییرات سیستم ها ممکن است که کمی بازیکنان ژاوی را گیج کند چرا که آنها با نقش جدید خود هماهنگ نخواهند شد. به طور مثال فران تورس در مقابل سوسیه داد در خط هافبک قرار گرفت که در ابتدا نتوانست با این پست هماهنگ شود هر چند که با ورود فاتی بهتر بازی کرد.

سرمربی بارسلونا حس می کند که با حضور کنده، آرائوخو، اریک، کریستنسن و پیکه استفاده از سیستم 1-4-2-3 در طول فصل کاملا امکان پذیر است چرا که می تواند از توانایی مدافعان میانی پرشمارش استفاده کند. از طرفی بالده و آلبا می توانند در پست پیستون کناری قرار بگیرند و با دغدغه دفاعی کمتری روی کارهای هجومی تمرکز کنند. پدری، گاوی، کسیه و دی یونگ توان حضور در پست های مختلف را دارند. رافینیا و دمبله وینگرهای سرعتی هستند و آنسو، فران و ممفیس ( در صورت ماندنی شدن) می توانند نقش وینگرهای تکنیکی و تمام کننده را به عهده داشته باشند.

ژاوی در دوران فوتبالش همواره در سیستم 3-3-4 بازی کرده است اما به نظر می رسد که به عنوان مربی ایده های متفاوتی را در نظر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *