بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ارزش سهام استقلال در یک روز مشخص شد

134 میلیون برگه سهم استقلال به ارزش 58 میلیارد در یک روز

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۵
سهام استقلال

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به هواداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توصیه کرد با رویکرد کارشناسی اقدام به خریداری سهام کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

رئیس سازمان خصوصی‌سازی به هواداران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال توصیه کرد با رویکرد کارشناسی اقدام به خریداری سهام کنند.

به گزارش پارس فوتبال، حسین قربان‌ زاده رئیس سازمان خصوصی‌ سازی در حاشیه آیین بازگشایی نماد سرخابی‌ها در فرابورس در‌جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت:

امروز نماد باشگاه استقلال در بازار پایه فرابورس باز شد و مردم خرید و فروش کردند. حدود ۱۳۴ میلیون برگه سهم به ارزش ۵۸ میلیارد تومان معامله شد و قریب به اتفاق آن هم حقیقی ها بودند. این نوید بسیار خوبی برای دو باشگاه است.

وی افزود:

باشگاه پرسپولیس هم اوایل هفته آینده بازگشایی خواهد شد تا این دو باشگاه در فصل جدید شفافیت معاملاتی را تجربه کنند. مردم منتظر بودند بعد از افزایش سرمایه از محل صرف سهام که ۱۵ اسفند سال قبل انجام شد، آغاز معاملات، فرآیند جدیدی را رقم بزند؛ کشف قیمت و رقابت روی تابلوی بورس عملا از امروز شروع شده و مردم می‌توانند سهام استقلال یا پرسپولیس را خرید و فروش کنند.

حسین‌زاده تصریح کرد:

پس از این هم امیدواریم که فروش بلوکی سهام استقلال و پرسپولیس را داشته باشیم تا سهم دولت به حداقل برسد. برای رسیدن به این مرحله انضباط و صورت های مالی، اطلاعیه و صورتجلسات در سایت کدال منتشر شده و همچنین مجموع ارقام بازیکنان و کادرفنی تیم ها به صورت جداگانه و به صورت ریالی و ارزی اعلام شده است. از طرفی برای اولین بار ریسک فسخ قراردادهای بازیکنان و کادرفنی دو باشگاه اعلام شده که اگر اتفاقی در این باره صورت بگیرد، باشگاه چقدر متضرر می‌شود‌. قبلا بدون اینکه اعلام شود باشگاه ها هزینه های هنگفتی را متحمل می‌شدند اما از این به بعد سهامدار می‌داند محتمل است که باشگاه چه هزینه ای را متحمل شود.

او ادامه داد:

من به سهامداران دو باشگاه توصیه می‌کنم که با رویکرد کارشناسی و عقلانی در خصوص خرید و فروش سهام دو باشگاه اقدام کنند. رقابت اصلی این دو باشگاه در مستطیل سبز تعیین می‌شود؛ در تابلوی فرابورس حتما با رویکرد کارشناسی و تجزیه و تحلیل صورت های مالی تصمیم بگیرند تا از هیجانات کاذب جلوگیری شود‌. امیدوارم این فصل را با موفقیت طی کنیم و استمراری از شفافیت مالی را در این باشگاه ها تجربه کنیم.

قربان‌زاده در پایان گفت:

خوشبختانه بعد از ۶-۷ ماه تلاش شبانه روزی همکاران در سازمان خصوصی‌سازی، وزارت اقتصاد، وزارت ورزش، دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، سازمان بورس و فرابوس جعبه سیاه سرخابی ها باز شد و مردم می‌توانند با دقت کافی عملکرد مدیران دو باشگاه را رصد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *