بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

لیورپول در بحران ؛ آنفیلد هنوز در شوک است

آغاز فاجعه بار لیورپول در لیگ جزیره با 2 تساوی و 1 شکست از 3 بازی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ شهریور ۱۴۰۱ | ۱۴:۵۲
نتایج ضعیف لیورپول

عملکرد ضعیف لیورپول در شروع فصل جدید باعث تعجب و نگرانی هواداران این تیم و بسیاری از فوتبال‌دوستان شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عملکرد ضعیف لیورپول در شروع فصل جدید باعث تعجب و نگرانی هواداران این تیم و بسیاری از فوتبال‌دوستان شده است.

به گزارش پارس فوتبال، سه بازی از شروع فصل جدید لیگ برتر گذشته است و تیم یورگن کلوپ عملکرد خوبی در این سه بازی ارائه نکرده است. اتفاقی که می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد.

دیدار لیورپول برابر منچستریونایتد در ماه مِی سال گذشته با هجوم هواداران شیاطین سرخ به خیابان‌ها در اعتراض به گلیزرها و تصمیم حضور در سوپرلیگ و به دلیل ورود آنها به ورزشگاه و زمین بازی لغو شد.

لیورپول در آن زمان مجبور شد بار دیگر بدون هیچ دستاوردی 40 مایل فاصله را برگردد. یک هفته و نیم بعد، این بازی با سختی فراوان در تقویم فشرده فوتبال انگلیس جای داده شد.

وقتی اعلام شد که هواداران یونایتد قصد دارند پیش از بازی دوشنبه شب بار دیگر دست به اعتراض بزنند، این مربی آلمانی سعی کرد از این فرصت به سود تیمش استفاده کند. او که پیش از این بارها از تقویم فشرده لیگ به دلیل برگزاری جام جهانی قطر ابراز ناراحتی کرده بود گفت:

من واقعا امیدوارم که این اتفاق رخ ندهد. اما اگر چنین اتفاقی تکرار شود، ما باید برنده بازی اعلام شویم.

اگر هواداران دوست ندارند این بازی برگزار شود، پس ما نمی‌توانیم زمان دیگری برای آن تعیین و جایی در این فصل بسیار شلوغ برای آن پیدا کنیم. در چنین موقعیتی، تیم حریف باید برنده اعلام شود چون این اتفاق به آنها مربوط نیست و آنها آماده برگزاری بازی هستند.

دوشنبه شب هم اعتراض‌هایی در اطراف ورزشگاه اولدترافورد انجام شد. با این حال، پلیس این بار با تعداد زیاد در صحنه حاضر بود و بهتر از یک سال قبل برای مقابله با آنها آماده شده بود. شعارهایی سر داده شد و بنرهایی به چشم می‌خورد اما درگیری ایجاد نشد. بازی بر اساس برنامه برگزار شد و کلوپ حتی یک امتیاز هم کسب نکرد.

لیورپول با نتیجه 1-2 برابر یونایتد شکست خورد تا پس از سه بازی، بدون حتی یک پیروزی و با دو امتیاز در جایگاه شانزدهم جدول رده‌بندی قرار بگیرد. این شرایطی ناآشنا و هشداردهنده برای تیمی است که به حضور در کورس قهرمانی عادت دارد.

هرچند هنوز 35 بازی و 105 امتیاز باقی مانده اما آژیر خطر به صدا درآمده است. تکلیف قهرمان تا اواخر تابستان مشخص نمی‌شود اما می‌توان شانس فتح آن را از دست داد. کلوپ به خوبی از این موضوع آگاه است. او به دنبال جایزه بازی زیبا نیست، بلکه منتظر کسب نتیجه در زمین است، جایی که تیمش در آن بسیار آشفته به نظر می‌رسد.

او پس از اولین شکست این فصل به اسکای تی وی گفت:

در حال حاضر یک موضوع برای ما مهم است، نتیجه. این آزاردهنده‌ترین بخش امروز بود. این شرایط به هیچ‌وجه آسان نیست اما اگر باران می‌بارد، شما هم باید به زیر باران بروید.

تعدادی از بازیکنان مهم لیورپول خصوصا در خط حمله در حال حاضر دور از میادین هستند. تیاگو، کورتیس جونز، الکس اوکسلید چمبرلین و نبی کیتا مصدوم هستند. ابراهیم کوناته، جوئل ماتیپ در خط دفاعی و همچنین دیوگو ژوتا، مهاجم این تیم، هم در دیدار برابر یونایتد غایب بودند.

با این حال، کلوپ تصمیم گرفت از فابینیو در ترکیب تیمش استفاده نکند. این بازیکن برزیلی در دو بازی اول این فصل درخشان ظاهر نشد اما حضورش روی نیمکت باعث تعجب بسیاری شد چون وظیفه به تعادل رساندن بازی لیورپول برعهده او قرار دارد.

کلوپ تصمیم گرفت از جوردن هندرسون در پست او استفاده کند. جیمز میلنر باتجربه و هاروی الیوت جوان هم در کنار این بازیکن قرار گرفتند. عملکرد این خط میانی بسیار بد بود، آنها بارها و بارها مغلوب شدند و نتوانستند جلوی ضدحملات یونایتد که آنها هم فصل را با دو شکست به بدترین شکل ممکن شروع کرده بودند بگیرند.

قدرت هجومی و پیشروی که یکی از ویژگی‌های معمول تیم‌های کلوپ است در این بازی به چشم نخورد. فقدان خلاقیت فوتبالی در میانه میدان نیز مشهود بود. باشگاه فوتبال لیورپول در حال حاضر خلا مهمی دارد. آیا باید خرید دیگری انجام شود؟ پنجره نقل و انتقالات اول سپتامبر بسته می‌شود.

دیگر بخش‌های این تیم و حتی آلیسون بکر، دروازه‌بان مطمئن، برزیلی هم عملکردی نگران کننده دارند. جیدون سانچو در دقیقه شانزدهم موفق شد دروازه این تیم را باز کند تا شرایط برای آنها دشوار شود. این هفتمین بازی متوالی در لیگ است که لیورپول گل اول بازی را دریافت می‌کند.

در حالی که میلنر همچنان در مهار کردن این فاجعه موفق نبود، ویرژیل فن دایک پشت سر او دستانش را پشت بدنش جمع کرد و به جای انداختن خودش جلوی توپ، راه را برای آن باز کرد. میلنر پس از به ثمر رسیدن این گل به شدت از او عصبانی شد چون از نظرش عملکردی منفعلانه داشت. اما کلوپ پس از پایان بازی سعی کرد جو را آرام کند و گفت:

همه چیز خوب است.

با این حال مارکوس راشفورد گل دوم این بازی را هم به ثمر رساند. این مهاجم توانست پس از از یک پاس مستقیم توپ را دریافت کند، به تنهایی به سمت آلیسون برود و دروازه او را باز کند. تک گل محمد صلاح در دقیقه 81 امید را به لیورپول برگرداند اما فرصتی برای بازگشت باقی نمانده بود.

کلوپ پس از بازی گفت:

ما توانستیم کنترل این بازی را در دست بگیریم و عملکرد خوبی هم در زمین ارائه کردیم اما در آخر، زمان خیلی زود سپری شد و فرصت از دست رفت. این بازی فاجعه نبود.

مطمئنا این صحبت‌ها درست است و این بازی برای آنها فاجعه نبوده است اما عدم قدرت نفوذ در خط حمله این تیم باید باعث نگرانی کلوپ و همکارانش شود. صلاح گل زد اما لوئیز دیاز و روبرتو فیرمینو که به خط میانی عقب کشیده بود به ندرت نقشی در جریان این بازی ایفا کردند.

داروین نونیز که جانشین سادیو مانه شده است در حال حاضر غایب است. او در بازی قبلی برابر کریستال پالاس به دلیل ضربه سری که به بازیکن حریف زد کارت قرمز گرفت و سه بازی محروم شد. لیورپول 17 شوت به سمت دروازه زد اما فقط پنج شوت در چارچوب بود و یکی از آنها تبدیل به گل شد. این آمار بسیار کم است.

کلوپ در بازی برابر یونایتد به اندازه کافی گزینه برای جانشینی بازیکنانش روی نیمکت نداشت. او سه تعویض انجام داد اما کار بیشتری از او برنمی‌آمد. این مربی آلمانی اظهار داشت:

ما چند مدافع و چند بازیکن جوان روی نیمکت داشتیم.

بازی بعدی آن‌ها روز شنبه برابر بورنموث برگزار خواهد شد. یورگن کلوپ درباره این بازی گفت:

آنفیلد باید در این بازی پر از هیاهو باشد. ما باید از این هیاهو استفاده کنیم. تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم گرفت تا انتظار هواداران لیورپول را برآورده کنیم. ما با تمام وجود خواهیم جنگید.

تنها یک مسئله قطعی است: او و لیورپول قرار نیست امتیازی را به راحتی و بدون دردسر به دست آورند.

منبع: فرانکفورتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *