بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سختی گیر رزینی – شرکت اطلس آب

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ | ۹:۱۷
سختی گیر رزینی - شرکت اطلس آب

 برای رفع کاهش سختی آب یکی از پرکاربردترین سیستم های استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی می باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سازنده سختی گیر رزینی

برای رفع کاهش سختی آب یکی از پرکاربردترین سیستم های استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی می باشد.  شرکت اطلس آب کیمیا پالایش با کارخانه مجهز به تجهیزات ساخت و طراحی سیستم های تصفیه آب و فاضلاب و با توجه به رعایت استاندارد   ASME اقدام به طراحی و ساخت انواع دستگاه سختی گیر رزینی  با توجه به مشکلات آب و سفارش مشتری نموده است و همواره  ارائه دستگاه سختی گیر مطابق با استاندارد و بهترین عملکرد با نازلترین قیمت را سرلوحه کار خود قرار داده است تمامی دستگاه سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب دارای ۲ سال گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش می باشد. تمامی تجهیزات این شرکت دارای دفترچه نصب و راه اندازی می باشد.

سختی گیر رزینی - شرکت اطلس آب

املاح ناخالص در آب همچون کلسیم و منیزیم که باعث بالارفتن میزان سختی آب میشود را سختی آب می نامند .میزان بالای آن برای مصارف آشامیدنی و صنعتی مناسب نبوده و عمدتاً باعث ایجاد خسارت به تجهیزات سرمایشی و گرمایشی در صنایع صنعتی می‌شود. از عمده ترین مشکلات آن نیز می توان به ایجاد رسوب کلسیمی که به صورت گچ و آهک در سیستم شود باعث رسوب افت فشار و کاهش دمای آب می شود. و با گذر زمان باعث تخریب صدمات زیادی به تاسیسات مربوط می شود. سختی آب بالا در آب آشامیدنی مسبب اصلی طعم خواص و امراض گوناگون می شود. که باعث ایجاد خسارت های جبران ناپذیر  نیز می شود. استاندارد سختی آب آشامیدنی مطابق با استاندارد بین المللی جهت مصرف حداقل 210 میلی گرم بر لیتر محاسبه می شود. که با ستگاه سختی گیر رزینی می توان به راحتی آن را تنظیم نمود. هر یک از دستگاه سختی گیر رزینی ساخت شرکت اطلس آب مطابق با میزان سختی آب و همچنین مقدار مصرف آن از داشتن آبی کاملا استاندارد اطمینان خاطر داشته باشید

سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک 

دستگاه سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک همان دستگاه سختی گیر رزینی با کارکرد به وسیله اپراتور می باشد. که اکثرا با آن آشنایی دارند در این جا منظور از نیمه اتوماتیک بودن آن غیر قابل برنامه‌ریزی بودن سیستم می باشد. و حالت کار کردن مکش آب نمک به وسیله یک انژکتور از درون مخزن آماده‌سازی نمکش می شود. و همانند سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک قابل برنامه‌ریزی دارند را ندارد این نوع از دستگاه در مقایسه با نوع اتوماتیک آنها  قیمت کمتری برخوردار می باشد. این مدل از دستگاه سختی گیر با دو نوع فلزی و FRP قابل ارائه میباشد که در سایزهای کوچک عمدتاً قیمت آن ها تفاوت چندانی ندارد ولی در سایز های بالاتر قیمت نوع FRP  آن بیشتر می باشد. تمامی مراحل عملکرد این دستگاه و تعویض زمان آن به وسیله یک اپراتور صورت می پذیرد. عمده تفاوت این سیستم در مقایسه با سایر نوع آنها ساخت دستگاه در ابعاد و ظرفیت های مختلف و بنا به نوع آب ورودی به دستگاه می باشد.

سختی گیر رزینی - شرکت اطلس آب

سختی گیر رزینی آب خانگی

معمولاً برای آبهای خانگی به طور گسترده از سختی گیر رزینی آب خانگی استفاده نمی‌کند چرا که به دلیل نرم شدن آب پس از گذر از سختی گیر رزینی خروجی نرم شده و همین امر باعث وجود مشکلاتی در زمان مصرف  می‌شود. بهتر است فقط قسمت های تاسیسات از آن استفاده شود ولی در مواقعی پیش می آید که استفاده از آن با توجه به سختی آب بالا اجباری می باشد در این مواقع بهتر می باشد. که از رزین تبادل یونی با گرید آشامیدنی استفاده شود. یکی از نکات خیلی مهم می باشد این است که سختی گیر آب خانگی باید مورد توجه بالایی قرار گیرد این نکته می باشد که از دستگاه می بایست یک شیر قرار داد با آب دارای سختی را که به بعد از سختی گیر تزریق کرد. تا آب به خوبی میکس شود. چرا که جهت آب مصرفی جلوگیری از نرم شدن کامل آب می بایست سختی آب مصرفی حدود ۱۵۰ ppm رساند تا علاوه بر نرم شدن کامل بخشی از املاح مورد نیاز درون آب گردد. بهترین نوع سختی گیر جهت تامین آب مصرفی ساختمان نوع FRP میباشد. استفاده از یک فیلتر کارتریج  بعد از خروجی از دستگاه سختی گیر رزینی خانگی الزامی می باشد چراکه باعث می شود تمامی املاح معلق تا ۵ میکرون پس از اصلاح سختی گیر رزینی و قبل از ورود به آب ساختمان به طور کامل حذف گردد.

سختی گیر رزینی نیمه اتوماتیک

همانطور که از اسم این دستگاه مشخص است تمامی مراحل عملکرد دستگاه به صورت تمام اتوماتیک بدون نیاز به اپراتور ثابت صورت می پذیرد این مدل از دستگاه سختی گیر در مقایسه با نوع اتوماتیک عمدتاً در مکانهای استفاده می شود که با مشکل نفر جهت رسیدگی به دستگاه سختی گیر  روبرو هستند. تمامی مراحل این دستگاه به وسیله قابل برنامه ریزی شده از قبل صورت می پذیرد. تمامی شیر های اتوماتیک این دستگاه به دو صورت جریانی و زمانی می باشد. و نوع زمانی آن با توجه به گذر زمان تنظیم می شود ولی نوع جریانی آن با توجه به مقدار گذر آب از دستگاه قابل برنامه ریزی می باشد.

سختی گیر رزینی - شرکت اطلس آب

سختی گیر رزینی FRP

با توجه به مشکلات عدیده ای که خود دستگاه سختی گیر رزینی فلزی دارد. جامع ترین آن نیز استفاده از نمک جهت احیای رزین می باشد. با توجه به اینکه خود نمک باعث تخریب و خوردگی فلز می شود. و پس از آن باعث بالا رفتن میزان سختی آب با توجه به وجود زنگ  آب می شود. استفاده از دستگاه سختی گیر رزینی  آرپی  این روزها بیشتر مورد توجه قرار گرفته است سختی گیر رزینی FRP از دو از بخش جدا از هم تشکیل شده است که لایه داخلی آن از یک مخزن با جنس پلی اتیلن بلایی خارجی نیز از مواد فایبرگلاس به صورت تابیده تشکیل شده است دیگر  امتیازات مثبت این دستگاه می توان به  قابلیت نصب شیر به دو صورت نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک اشاره کرد.  امتیازات این فیلتر می توان به وزن پایین آن و همچنین کم حجم بودن نیز اشاره کرد. در کنار امتیازات مثبت این دستگاه می توان از یک سری معایب نیز نام برد که مهمترین آن  تحمل فشار کمتر در مقایسه با نوع فلزی دستگاه می باشد و همچنین این دستگاه در مقایسه با نوع فلزی با توجه به ساختار ورودی و خروجی و همچنین صفحه نازل سطح فیلتراسیون کمتری در مقایسه با نوع فلزی دارد.

سختی گیر رزینی - شرکت اطلس آب

قیمت سختی گیر رزینی

قیمت سختی گیر رزینی با توجه به وارداتی بودن آنها در مقایسه با نوع فلزی ارزان تر می باشد. با توجه به اینکه این روزها شرکت های زیادی اقدام به واردات انواع سختی گیر رزینی بودند و با توجه به نوع کیفیت آن ها قیمت این مدل از سختی گیر  نیز متفاوت می باشد. از نظر قیمتی دستگاه سختی گیر رزینی تمام اتوماتیک در مقایسه با نوع نیمه اتوماتیک آن از قیمت بیشتری برخوردار می باشد و عمده تفاوت قیمت این دستگاه در نوع شیر آن می باشد چه چیزی در حدود ۴ برابر قیمت شیر نیمه اتوماتیک سختی گیر رزینی می باشد. و با توجه به نواسانات ارز ارایه لبست قیمت به صورت ثابت امکان پذیر نمی باشد. و تماس با بخش فروش شرکت اطلس آب می توانید قیمت به روز را دریافت کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر ویا مشاوره و خرید با کارشناسان شرکت اطلس آب تماس حاصل نمایید.

46076082-021

46073396-021

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *