بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

محمد محبی چطور توانست شاگرد ساپینتو شود؟ + تصاویر

درخشش محمد محبی در دیدار سانتاکلارا و موریرنسه ، دلیل پیوستن این بازیکن به استقلال

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۸
محمد محبی در استقلال

درخشش محمد محبی در دیدار سانتاکلارا و موریرنسه بود که باعث شد تا ریکاردو ساپینتو او را به استقلال بیاورد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

درخشش محمد محبی در دیدار سانتاکلارا و موریرنسه بود که باعث شد تا ریکاردو ساپینتو او را به استقلال بیاورد.

به گزارش پارس فوتبال، «فصل قبل با تیم موریرنسه بازی داشتیم و من روبرویشان بازی کردم که توانستم از تیم آقای ساپینتو یک اخراجی بگیرم و یک گل نیز به ثمر رساندم. فکر می کنم علاقه‌مندی ایشان به من از آن بازی شروع شد.» این جملاتی است که خرید جدید و بوشهری استقلال در گفتگو با دوربین باشگاه به زبان آورد.

پروسه جذب محمد محبی از سانتاکلارا به قول خودش بیش از 70 روز به طول انجامید. دور اول مذاکرات دو باشگاه موفقیت آمیز بود اما تغییرات مدیریتی در باشگاه پرتغالی باعث شد تا همه چیز دوباره از صفر شروع شود و این بار نیز ماریو سیلوا سرمربی تیم تمایلی به جدایی بازیکن ایرانی خود نداشت.

در نهایت و به هر شکلی که بود، استقلالی ها توانستند رضایت طرف مقابل را به دست آورده و محبی را آبی پوش کنند. این بازیکن صبح امروز مقابل دوربین باشگاه قرار گرفت و راز علاقه ریکاردو ساپینتو به خودش را افشا کرد و مشخص شد که همه چیز از دیداری در لیگ پرتغال آغاز شده است.

محمد محبی در استقلال

آسیب دیدگی کریسان برزیلی باعث شد تا ماریو سیلوا سرمربی سانتاکلارا دست به تعویض زده و محبی جوان را روانه میدان کند.

در دیداری از هفته نوزدهم فصل قبل بود که موریرنسه در استادیوم پارک خواکیم آلمیدا فریتاس میزبان سانتاکلارا بود. محمد محبی کار را از روی نیمکت آغاز کرد و تیمش نیز در نیمه نخست به گل رسید. در دقیقه 76، مصدومیت کریسان باعث شد تا ماریو سیلوا دست به تعویض شده و محبی را به جای این بازیکن روانه میدان کند.

در سمت مقابل، ریکاردو ساپینتو سرمربی فعلی استقلال روی نیمکت موریرنسه نشسته بود و تیمش برای رسیدن به گل تساوی سخت در تلاش بود. به میدان آمدن محبی جان تازه ای به خط حمله سانتاکلارا داد و در دقیقه 84 خطای مهاجمان موریرنسه روی یکی از مدافعان سانتاکلارا چسبیده به محوطه جریمه باعث شد تا تیم میهمان بازی را سریع به گردش بیندازد و محبی با دریافت توپ و عبور از کامارا، با استیون ویتوریا روبرو شد که این بازیکن مجبور شد روی محبی خطا کند.

محمد محبی در استقلال

استیون ویتوریا 35 ساله که در تیم ملی کانادا نیز بارها بازوبند کاپیتانی را بر دست بسته، در این صحنه و برای جلوگیری از خلق یک موقعیت جدی مجبور به خطا روی محبی شد و داور نیز کارت زرد دوم و در نتیجه کارت قرمز را به او نشان داد.

گوستاوو کوره‌آ داور مسابقه نیز بلافاصله دست به جیب شد و کارت زرد دوم را به کاپیتان تیم ملی کانادا یعنی استیون ویتوریا نشان داد و این بازیکن را از زمین مسابقه اخراج کرد. اما این پایان تأثیرگذاری محبی در بازی نبود و دقیقا روی همان توپ موفق شد که ثانیه هایی بعد دروازه حریف را باز کند.

پس از ارسال ضربه کاشته به روی دروازه موریرنسه، مارکو پریرا با یک ضربه سر محبی را در موقعیت گلزنی قرار داد که کوین سنگربان میزبان برای تصاحب توپ از دروازه خارج شد اما محبی زودتر از او موفق شد به توپ ضربه زده و دروازه موریرنسه را برای بار دوم باز کند.

محمد محبی در استقلال

محبی که ثانیه هایی قبل تر موفق شده بود تیم حریف را 10 نفره کند، با تیزهوشی بالا و تعقیب یک توپ که میان مدافع و سنگربان موریرنسه بود، میخ محکمی بر پای تابوت تیم حریف زد و کسب سه امتیاز را برای تیمش قطعی کرد.

در واقع تعویض محبی و حضور او در ترکیب سانتاکلارا، باعث شد تا ابتدا استیون ویتوریا بازیکنی که در تیم ملی کانادا نیز بازوبند کاپیتانی را بر بازو می بندد و در هشت دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی به صورت ثابت در ترکیب تیم ملی کشورش به میدان رفته، از زمین بازی اخراج شود.

محمد محبی در استقلال

چهره ناراحت و گرفته ساپینتو نشان می دهد که او شکست برابر سانتاکلارا را پذیرفته است. محمد محبی که در آن دیدار به عنوان بازیکن تعویضی ستاره تیمش بود، حالا زیر نظر این سرمربی کارش را آغاز می کند.

او ثانیه هایی بعد تیر خلاص را بر پیکر تیم ساپینتو وارد کرد و گل دوم سانتاکلارا را به ثمر رساند تا سرمربی پرتغالی نام این بازیکن را به ذهن بسپارد و برای لیگ بیست و دوم، وینگر بوشهری را به خدمت بگیرد. لحظاتی که تلویزیون پرتغال چهره درهم ساپینتو را نشان می داد، او فکرش را نمی کرد که چند ماه بعد با این وینگر ایرانی هم تیمی شود.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *