بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بالا بردن کیفیت چمن زمین فوتبال با پوکه معدنی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۲۸
بالا بردن کیفیت چمن زمین فوتبال با پوکه معدنی

پوکه معدنی بهترین خاک مناسب برای پرورش چمن فوتبال است چون چمن زمین فوتبال نیازمند مرطوب بودن در طول فصول سال است و پوکه معدنی هم چون آب را به خودش جذب میکند و باعث مرطوب نگه داشتن خاک میشود.به همین دلیل استفاده از پوکه معدنی حبیب معظمی در کاشت چمن زمین فوتبال باعث مرطوب نگه داشتن آن بدون هزنیه اضافی میشود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

پوکه معدنی بهترین خاک مناسب برای پرورش چمن فوتبال است چون چمن زمین فوتبال نیازمند مرطوب بودن در طول فصول سال است و پوکه معدنی هم چون آب را به خودش جذب میکند و باعث مرطوب نگه داشتن خاک میشود.به همین دلیل استفاده از پوکه معدنی حبیب معظمی در کاشت چمن زمین فوتبال باعث مرطوب نگه داشتن آن بدون هزنیه اضافی میشود.

بالا بردن کیفیت چمن زمین فوتبال با پوکه معدنی

میزان سایش بر روی چمن های مورد استفاده در زمین های فوتبال می تواند بسیار زیاد باشد. و با توجه به اینکه فصل بازی اغلب به دلیل شرایط آب و هوایی نامناسب تمدید می شود، پنجره خارج از فصل – که در طی آن می توان کارهای ترمیمی انجام داد – اغلب بسیار کوتاه است.

بنابراین، استفاده از علف‌های طبی مدرن با جوانه‌زنی و خلوص بالا برای دستیابی به تعمیر سریع از اهمیت بالایی برخوردار است. با این حال، انتخاب مخلوط چمن تنها بخشی از برنامه فصلی است، با حفظ زهکشی خوب و تسکین تراکم سطح به همان اندازه مهم است.

آماده سازی و زهکشی خاک چمن با پوکه معدنی

اگر قرار است استفاده مورد انتظار را حفظ کند، از اهمیت بالایی برخوردار است، نصب یک سیستم زهکشی خوب است. مشخصات زهکشی بسته به شرایط خاک به طور گسترده متفاوت است، اما طراحی هر چه باشد، باید بتواند هر گونه آب اضافی را از طریق بارندگی طبیعی یا آبیاری حذف کند. یک سیستم معمولی ممکن است دارای زهکش های اصلی باشد که بر روی یک سیستم شبکه ای در عمق 450-900 میلی متری (برای جلوگیری از آسیب ماشین آلات) تشکیل شده است. فاصله بین زهکش ها از 2.5 متر در خاک های سنگین تا 12.5 متر در ماسه ها متفاوت است. سقوط 100-200 میلی متر ایده آل در نظر گرفته می شود.

زهکشی سطحی خاک با پوکه معدنی

بالا بردن کیفیت چمن زمین فوتبال با پوکه معدنی

یک خاک سطحی باز و با بافت خوب مثل پوکه معدنی حبیب معظمی  به حذف آب های سطحی کمک می کند. نسبت مخلوطی از سه قسمت ماسه به یک قسمت خاک سطحی ایده آل است. زهکش های شکاف در مراکز 300-600 میلی متر، پشت پر شده با ماسه و پوکه معدنی، تا عمقی که مناسب لایه های زیرین خاک باشد، حرکت سریع آب های سطحی را ایجاد می کند. زهکش های شکافی باید در زوایای قائم با سیستم زهکشی موجود اجرا شوند.

مزایای به دست آمده از پوکه معدنی عبارتند از:

  • شرایط بازی بهتر
  • بهبود کشش، کیفیت و دوام چمن
  • هوادهی بهتر خاک با پوکه معدنی
  • خشک شدن سریع خاک باعث بهبود دمای خاک می شود
  • توسعه ریشه بهبود یافته است
  • ساختار بهتر خاک با پوکه معدنی
  • رشد اولیه

نظراتی به نقل از کارشناسان شرکت حبیب معظمی

حفظ سطح بازی با کیفیت بالا در زمین‌های تمرین و زمین‌های مسابقه در طول سال، جام مقدس برای همه زمین‌بازان فوتبال و راگبی است. در حالی که بسیاری از جنبه‌های رژیم سالانه تعمیر و نگهداری زمین می‌تواند بودجه‌ها را تحت فشار قرار دهد، ترفندهایی در این تجارت وجود دارد که هزینه‌ای برای زمین ندارد. مدیر ورزشگاه یادگارا مام  از باشگاه فوتبال تراختور سه توصیه کلیدی برای بهبود کیفیت  خاک زمین و قابلیت بازی بدون اضافه کردن هزینه های بیش از حد ارائه می دهد.

بالا بردن کیفیت چمن زمین فوتبال با پوکه معدنی

اولین هدف برای هر بازیکن زمین فوتبال این است که سطح زمین را تمیز و بدون زباله نگه دارد. برش عمودی منظم برای حذف کاهگل اضافی و برداشتن هر گونه مواد سست، رقابت گیاه را کاهش می دهد و به چمن دسترسی بهتری به نور روز و مواد مغذی خاک می دهد. در ورزشگاه یادگار امام   هدف ما این است که تمام زمین های تمرینی و روز مسابقه را به صورت هفتگی در طول بهار و تابستان و هر دو هفته یکبار در طول ماه های مرطوب تر پاییز و زمستان، برش بزنیم. این رژیم علاوه بر کمک به رشد چمن، ظاهر بصری زمین ها را نیز بهبود می بخشد.

مهم نیست که از چه نوع چمنی مراقبت می شود، حفظ وضعیت مواد مغذی خاک سالم  با پوکه معدنی در طول سال بسیار مهم است. برای حذف حدس و گمان از این جنبه از مدیریت زمین، نمونه های خاک باید به طور منظم گرفته و آزمایش شوند. بسیاری از تامین کنندگان پوکه معدنی ، خدمات نمونه برداری خاک را به صورت رایگان ارائه می دهند، که آزمایش خاک را به یک روش کم هزینه تبدیل می کند. با درک دقیق از وضعیت فعلی مواد مغذی زمین، می توان برنامه های کود را برای حفظ سطح مواد مغذی در سطح مطلوب تنظیم کرد.

عمل قبل از جوانه زدن بذر چمن قبل از استفاده از آن برای ترمیم چمن فرسوده یا آسیب دیده یک روش موثر برای تسریع و بهبود عملیات کاشت بیش از حد است. این نباید یک روش پیچیده یا پرهزینه باشد – تنها چیزی که لازم است یک منبع گرمایی ساده است که با گرم کردن بذرهای از قبل خیس شده، فرآیند جوانه زنی را القا می کند. استفاده از بذر از قبل جوانه زده روی دهانه های آسیب دیده و خطوط لمسی فرسوده، به عملیات کاشت بیش از حد کمک می کند و نهال ها را قادر می سازد در مواقعی از سال که دما برای جوانه زنی طبیعی با پوکه معدنی بسیار پایین است، ایجاد شود. این به زمین‌باز اجازه می‌دهد تا زمین را در طول دوره بازی زمستانی در شرایط بهتری نگه دارد و سطح آسیب وارده به فصل رشد بهار را کاهش می‌دهد و متعاقباً سطح کارهای گران قیمت ترمیمی مورد نیاز را کاهش می‌دهد.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *