بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

راه‌های کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال چیست؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ | ۱۵:۰۴
ارز دیجیتال چیست؟

برای اینکه با شگفتی‌های بازار ارز دیجیتال بیشتر آشنا شوید باید بگویم که بیت کوین در طول 12 سال به این قیمت رسیده است و در ابتدا قیمتی معادل با یک دلار داشته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

چند سالی است که اسم رمز ارزها خصوصاً بیت کوین که شاخص‌ترین ارز دیجیتال جهان است، بر سر زبان‌ها افتاده است. در دوسال گذشته و خصوصاً سال  2021 میلادی این بازار رکورد قیمت بیت کوین شکسته شد. در سال گذشته بیت کوین به قیمت 68,664 دلار رسید که چیزی معادل 1,962,421,875 تومان بود.

برای اینکه با شگفتی‌های این بازار بیشتر آشنا شوید باید بگویم که بیت کوین در طول 12 سال به این قیمت رسیده است و در ابتدا قیمتی معادل با یک دلار داشته است.

ما در این مقاله در آکادمی راهبران فردا سعی کرده‌ایم تا شما را با بازار کریپتو و ارزهای دیجیتال بیشتر آشنا کنیم.

ارز دیجیتال چیست؟

ارز دیجیتال (cryptocurrency) برای اولین بار در سال 1980 میلادی ایده‌اش بیان شد. ایده‌ای که بسیار خام بود وهدف از آن، ارسال بدون ردیابی واحد پولی بوده است. ارسال پولی که هیچ سازمان یا مرکزی مانند بانک‌ها بر آن دخالتی نداشته باشند.

در سال 1995 میلادی فردی به نام دیوید چائوم پول الکترونیکی را ابداع کرد که نام آن را «Digicash» گذاشت. برخی معتقد هستند که این واحد را به‌نوعی می‌توان اولین فورم پرداخت التکرونیک رمزنگاری شده دانست.

در سال 1998 میلادی «بیت گولد»(Bit Gold)  توسط فردی به نام «نیک سزابو» (Nick Szabo)  طراحی شد. بیت گولد به کاربرانی نیاز داشت تا با استفاده از کامپیوترهای شخصی، پازل‌های رمزنگاری شده را حل کنند و در صورت حل کردن صحیح پازل‌ها، پاداش دریافت می‌کردند.

حال با توجه به تاریخچه مختصری که گفته شد، ارز دیجیتال اندکی برای شما روشن شد. ارز دیجیتال، به ارزهایی گفته می‌شود که ماهیت فیزیکی ندارند و به صورت‌التکرونیکی تولید، ذخیره و منتشر می‌شوند. انتقال ارزهای دیجیتال، دشواری‌های پول رایج کشورها را ندارد و هیچ دولت و بانکی بر آن نظارت ندارد.

بیت کوین اولین رمز ارز دیجیتالی است. بیت کوین نیز شبکه‌ای نظیر بیت گولد دارد با ساختارهای بسیار پیچیده‌تر.

ارز دیجیتال چیست؟

بیت کوین چیست؟

در سال 2009 فردی به نام «ساتوشی ناکاموتو»(Satoshi Nakamoto) رمز ارزی اختراع کرد با نام بیت کوین. تولد بیت کوین در واقع همان تولد کریپتو کارنسی یا بازار رمزارزها بود.

مطالب پیشنهادی: ساتوشی ناکاموتو کیست؟

Cryptocurrency چیست؟

Cryptocurrency یا ارز دیجیتال و یا رمزارز، همگی یک معنا دارند. ارز دیجیتال در واقع پول دیجیتالی غیرمتمرکز است. یکی از مشکلات بزرگی که این روزها ارزهای دیجیتال دارند، مخالفت دولت‌های بزرگ با ارزهای دیجیتال است. برخی از کشورها بیت کوین و ارزهای دیجیتال را پذیرفته و قوانینی برای آن وضع کرده اند.

اما برخی کشورها به صورت سرسختی با بیت کوین و ارزهای دیجیتال و استخراج هرگونه ارز دیجیتالی مشکل دارند و آن را غیر قانونی می‌دانند.

بیت کوین چگونه تولید می‌شود؟

بیت کوین توسط ماینرها تولید می‌شود. شبکۀ بیت کوین، بلاک چین نام دارد. بلاک چین برای آزاد شدن هر بلاک، معادلاتی پیچیده دارد که ماینرها با سیستم‌های قدرتمندی که دارند این معادلات را حل می‌کنند.

در زمان گذشته افراد با سیستم خانگی نیز می‌توانستند ماین کنند اما با حل شدن هر بلاک، باز کردن بلاک بعدی بیت کوین کاری دشوارتر می‌شود.

امروزه افراد با سیستم های مخصوص ماین کردن به استخرهای استخراج متصل می‌شوند. پاداش بیت کوین به این صورت است که هرمیزان دستگاهی که در باز کردن بلاک نقش داشته‌اند، به همان نسبت پاداش دریافت می‌کنند.

ارز دیجیتال چیست؟

چگونه از بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب کنیم؟

در ادامۀ این مقاله راهبران فردا چند راه برای کسب درآمد از بازار ارزهای دیجیتال را با شما به اشتراک می‌گذاریم.

ترید کردن

برخی از افراد با تحلیل ارزهای مختلف و بررسی نمودار قیمت، از روند بعدی ارز مورد نظر مطلع می‌شوند و اقدام به خریدن ارز می‌کنند. در ارزهای دیجیتال ساختارهای مختلفی برای معامله وجود دارد که در مقالات دیگر وب‌سایت راهبران فردا به صورت کامل‌تری به آن‌ها اشاره شده است.

هولد کردن ارزهای دیجیتال

برخی از افراد ارزی را خریداری می‌کنند و مدت زمان طولانی آن را نگهداری می‌کنند. به این افراد هولدر می‌گویند. البته باید توجه داشته باشید که هولد کردن چندان که تصور می‌کنید، آسان نیست. برای هولد کردن یک ارز ابتدا باید رمزارز را به صورت کامل بررسی کنید و بدانید پروژۀ خوبی برای سرمایه‌گذاری است یا خیر؟!

برخی از افراد بدون هیچ دانشی وارد این بازار می‌شوند و به جای خرید توکن وآلت کوین‌های معتبر اقدام به خرید ارزهای تقلبی می‌کنند که شت کوین نام دارند.

شت کوین‌ها حجم بازار کوچکی دارند. معمولاً ایجاد کنندگان شت کوین‌ها بیشترین سود را از آن برده و سرمایه باقی افراد را به باد فنا می‎دهند.

سرمایه گذاری بر روی شت کوین‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود.

انجام بازی‌

بازی‌های مختلفی برای کسب درآمد از ارزهای دیجیتال وجود دارد. برخی بازی‌ها به‌عنوان پاداش به کاربران از ارز خود بازی جایزه می‌دهند. قبل از انجام بازی ابتدا پروژه بازی را بررسی کنید و از عدم مخرب بودن آن آگاه شوید.

برخی بازی‌ها با هدف دزدیدن آدرس والت افراد ایجاد می‌شوند و از طُرق مختلفی با دستیابی به کلید خصوصی  و رمز والت افراد، حساب آن‌ها خالی می‌کنند.

جهت آگاهی از بهترین بازی‌ها می‌توانید با کارشناسان راهبران فردا در ارتباط باشید.

ایردراپ« Airdrop »

در تجارت ارزهای دیجیتال یک نوع بازاریابی به‌شمار می‌رود. ایردراپ‌ها معمولاً شامل ارسال یک ارز یا توکن به آدرس کیف پول به منظور ارتقاء آگاهی از یک ارز مجازی جدید است.

معمولاً پروژه‌های ایردراپ به این صورت است که شما فعالیتی برای معرفی یک ارز جدید مانند بازتوئیت کردن پست صادر شده توسط شرکت صادر کننده ارز را انجام می‌دهید و آن شرکت برای این فعالیت شما مقداری از آن ارز یا ارز دیگری را به‌عنوان پاداش و تشویق دیگران به‌انجام این کار به آدرس کیف پول شما ارسال می‌کند.
وقتی یک ارز برای اوّلین عرضه می‌شود، رقابت زیادی برای متمایز شدن از سایر ارزها را دارد.

معمولاً ارزهای جدیدی که عرضه می‌شوند برای دریافت ایردراپ، فعالیت‌هایی را فهرست می‌کنند؛ به‌عنوان مثال، تعدادی کانال تلگرام که شما باید عضو آن شوید و یا دنبال کردن صفحه‌های توئیتر آن ارز و همچنین سایر شبکه‌ها اجتماعی که شما بعد از انجام این فعالیت‌ها، ایردراپ را دریافت می‌کنید.

البته باید حتماً ببینید که ارز توسط چه شرکتی و با چه پشتوانه‌ای عرضه شده است. زیرا برخی از ایردراپ‌ها کلاه‌برداری است و با اطّلاعاتی که از شما در حین انجام فعالیت‌ها می‌گیرند، ولت شما را به صورت کامل خالی می‌کنند.

ماین کردن

افراد به‌وسیله سیستم‌های رایانه قوی و همچنین دستگاه‌های مخصوص ماین کردن، می‌توانند ارزهای دیجیتال را استخراج کنند و بدین وسیله کسب درآمد کنند.

شایان به ذکر است در سال گذشته چندین مزرعه استخراج بیت کوین در کشور ایران جمع‌آوری شد. قبل از شروع به ماین کردن قوانین جدید ارزهای دیجیتال در ایران را پیگیری کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *