بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند؟

آیا باید یک سیستم زهکشی جداگانه برای چمن مصنوعی خریداری کنید؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۸:۱۲
چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند؟

یکی از نگرانی های رایج برای چمن مصنوعی، زهکشی آن است که با چه سرعتی می تواند مایعاتی مانند ادرار حیوانات خانگی یا آب باران را تخلیه کند تا باعث بوی نامطبوع در چمن نشود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

یکی از نگرانی های رایج برای چمن مصنوعی، زهکشی آن است که با چه سرعتی می تواند مایعاتی مانند ادرار حیوانات خانگی یا آب باران را تخلیه کند تا باعث بوی نامطبوع در چمن نشود. علاوه بر بوی نامطبوع قرار گرفتن آب بر روی آن، محیطی مناسب برای پرورش پشه ‌ها و سایر حشرات فراهم می‌کند. نکته قابل توجه در این است، حتی اگر آب ساکن بر روی چمن مصنوعی نباشد، رطوبت بیش از حد می تواند منجر به رشد کپک شود. در نتیجه، هر دو موقعیت باعث تغییر رنگ این محصول شده و تأثیر چشمگیری بر جذابیت بصری آن خواهد گذاشت.

عواملی که مانع از زهکشی می شوند

  • چمن مصنوعی دارای زهکشی بالایی است، اما با گذشت زمان در اثر تردد زیاد، تیغه های چمن مصنوعی صاف شده و همین امر باعث می شود تا تیغه ها از حالت ایستایی خارج شده و در نهایت مانع از ورود آب شوند.
  • استفاده از پرکننده های چمن مصنوعی همانند شن، سیلیس، گرانول پلاستیکی در بین تیغه های چمن یکی دیگر از مشکلات رایج زهکشی می باشد. بنابراین، اگر می خواهید از پر کننده ها استفاده کنید، بهتر است آنها را بطور یکنواخت پخش کنید تا از ورود آب جلوگیری نکنند.
  • برگ‌، شاخه‌، سنگریزه‌، موهای حیوانات خانگی و سایر زباله‌ها همگی می‌توانند عامل مهمی در ممانعت از زهکشی باشد. به عنوان مثال، افرادی که از حیوانات خانگی نگهداری می کنند، بعد از مدتی موی آنها لابه لای تیغه های چمن مصنوعی گیر می کند و از آنجایی که به چشم دیده نمی شود، بعد از مدتی مانعی برای جلوگیری از آب به داخل چمن می شود.

 چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند؟

چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند؟

زهکشی چمن مصنوعی به دو صورت زهکشی کانال و سیستم انگشتی انجام می گیرد که ابتدا آب از لایه بکینگ عبور کرده و به زمینی منتقل می شود که از قبل، زیر سازی و آماده سازی شده است. تقریبا تمامی چمن های مصنوعی که برای محوطه بکار می روند، از این پروسه پیروی می کنند.

1.     زهکشی کانال

قبل از نصب چمن مصنوعی، باید زمین مورد نظر توسط متخصصین این حوزه بررسی شود تا فرورفتگی هایی که آب می تواند در آن جمع شود از بین رود. بعد از بررسی این مورد، نوبت به ایجاد کانال های کوچکی می رسد که اجازه دهد آب با زاویه ای مشخص به سمت پایین ترین گوشه یا لبه چمن تخلیه شود. این نوع کانال‌ها کوچک هستند و مسیری را ایجاد می‌کنند تا آب به راحتی به سمت لبه جریان پیدا کند.

زهکشی کانال بیشتر در چمن هایی که دارای شیب یا درجه کمی هستند رایج می باشد. بخصوص زهکشی کانال برای محوطه های کوچک تر و آنهایی که در یک جهت شیب دارند به خوبی عمل می کند. کانال‌ها می‌توانند مانند شبکه پیچیده‌ای از لوله‌های کوچک ناودانی شکل باشند که حداکثر زهکشی را ممکن می‌سازد. اگر شیبی وجود نداشته باشد که حرکت آب را متوقف کند، کانال ها بسیار کارآمد هستند.

2.     سیستم انگشتی

سیستم انگشتی شامل یک لایه چمن مصنوعی و یک لایه پرکننده است که در طول آماده‌سازی استفاده می شود. چمن باید دارای زهکشی کافی باشد تا آب از مواد پرکننده عبور کند و وارد زمین شود. اگر صاحب خانه بخواهد از نفوذ باکتری ها، حشرات و کپک ها در منطقه جلوگیری کند، انتخاب نوع سیستم زهکشی بسیار مهم بوده تا آب اضافی به درستی تخلیه شود. سیستم های انگشتی و کانال های زهکشی هر دو در شرایط مناسب کارآمد هستند. در نتیجه، صحبت با یک تیم متخصص مانند مجموعه خانه چمن می تواند به شما کمک کند تا کدام نوع سیستم زهکشی عملکرد بهتری برای شما دارد.

آیا زهکشی برای چمن مصنوعی مهم است؟

اگر چمن مصنوعی با در نظر گرفتن زهکشی مناسب نصب نشده باشد، می تواند طول عمر چمن شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر طول عمر، حوضچه های آب باعث شود که چمن در برخی مکان ها ناهموار به نظر برسد.

آیا باید یک سیستم زهکشی جداگانه برای چمن مصنوعی خریداری کنید؟

زهکشی چمن مصنوعی طوری طراحی شده است که به آب اجازه می دهد از پشت چمن نفوذ کند و از طریق پایه به سطح آب تخلیه شود، به همین دلیل در بیشتر موارد به خرید یک سیستم زهکشی جداگانه نیازی نیست.

دلایل زهکشی ضعیف چمن مصنوعی

چمن مصنوعی چگونه آب را تخلیه می کند؟

از دلایل اصلی که باعث شده زهکشی چمن مصنوعی ضعیف باشد، قراردادن نادرست شن و سیلیس است که باعث مسدود شدن سوراخ های زهکشی می شود. علاوه بر این، ممکن است سطح ناهموار باشد و باعث ایجاد گودال های طبیعی شود یا اینکه خاک از نوع رسی باشد که زهکشی را دشوار می کند.

مشکلات سیستم زهکشی ضعیف

مشکلات مختلفی وجود دارد که می تواند یک سیستم زهکشی ضعیف را ایجاد کند که عبارتند از:

1.     تشکیل گودال ها پس از باران

بارندگی شدید می تواند منجر به تشکیل گودال ها شود؛ در نتیجه آب جمع شده به عنوان یک مکان عالی برای رشد باکتری ها، پشه ها و سایر حشرات عمل می کند. علاوه بر گرفتن بوی بد باعث کم شدن جذابیت بصری چمن هم می شود.

2.     آسیب به سطح چمن

کپک برای رشد به یک محیط مرطوب نیاز دارد، بنابراین رطوبت بیش از حد، محیط مناسبی را برای رشد این موجودات فراهم می کند. باکتری ها و کپک هایی که در چمن شما رشد می کنند می توانند منجر به مشکلات پوستی و لغزنده شدن سطح چمن شوند که در نتیجه باعث لیز خوردن و آسیب دیدن شما می شوند.

قیمت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در انواع مختلفی قرار دارد و عواملی همچون برند، جنس، نوع الیاف، ارتفاع تیغه بر قیمت چمن مصنوعی موثر است که همه این عوامل در مقاله چه عواملی بر قیمت چمن مصنوعی تاثیر می گذارد در سایت فردا نیوز اشاره شده است.

حال اگر بخواهیم، در مورد قیمت چمن مصنوعی بر اساس نوع زهکشی صحبت کنیم، می توانیم به دو عامل مهم همچون نوع زمین و شرایط آب و هوایی منطقه اشاره کنیم که برای هر زمین، سیستم زهکشی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرد؛ در نتیجه قیمت نهایی متفاوت خواهد بود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت چمن مصنوعی و خرید چمن مصنوعی لینک زیر را کلیک کنید. https://khanechaman.com/

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *