بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

شکایت فدراسیون فوتبال از دونالد ترامپ

شکایت مهدی تاج و همکارانش از دولت آمریکا برای پرونده مارک ویلموتس

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۵۵
فدراسیون فوتبال پیگیر پرونده مارک ویلموتس

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای اعاده حیثیت درباره پرونده ویلموتس از دولت آمریکا و رئیس جمهور سابق این کشور شکایت کرده‌اند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال برای اعاده حیثیت درباره پرونده ویلموتس از دولت آمریکا و رئیس جمهور سابق این کشور شکایت کرده‌اند.

به گزارش پارس فوتبال، در تابستان سال 1398 بود که مارک ویلموتس سرانجام پس از چندماه گمانه‌زنی در اولین روز خردادماه در بروکسل امضا شد و این مربی جانشین کارلوس کی‌روش شد که هشت سال عملکرد خوبی در فوتبال ایران از خود به جا گذاشته بود.

البته انتقال مبلغ قرارداد ویلموتس و واریز پول به حساب این مربی آخرین موردی بود که طرفین به صورت کامل روی آن تفاهم نکرده بودند و نیاز به هماهنگی بیشتر با سفارت ایران وجود داشت. در نهایت با اعلام رسمی دفتر نمایندگی ایران در بروکسل، قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با ویلموتس امضا شد و این مربی تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ هدایت ایران را بر عهده خواهد داشت.

امضای قرارداد با ویلموتس البته همزمان شده بود با تشدید تحریم‌های بانکی دولت آمریکا علیه ایران و همین موضوع سبب شد تا مهدی تاج و دستیارانش که روی پول‌های فدراسیون فوتبال ایران در کنفدراسیون فوتبال آسیا و همینطور فیفا حساب ویژه‌ای باز کرده بودند، شوکه شوند و به این ترتیب امکان پرداخت مطالبات ویلموتس توسط مطالبات بین‌المللی فدراسیون از دست رفت.

پس از این اتفاقات بود که ویلموتس سرانجام تصمیم گرفت به ایران بازنگردد و شکایت این مربی یکی از جنجالی‌ترین پرونده‌های فوتبال ایران را آغاز کرد؛ پرونده‌ای که فشار شدیدی را روی مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال و اعضای هیئت رئیسه‌اش ایجاد کرد و شکایات زیادی به صورت رسمی در محاکم قضایی توسط نمایندگان مجلس مطرح شد؛ شکایاتی که البته هنوز هم ادامه دارد و به اشکال مختلف علیه اعضای فدراسیون سابق هجمه وارد می‌شود.

حالا و پس از اینکه دادگاه حکمیت ورزش رای پرونده ویلموتس را شکسته است، مهدی تاج و برخی اعضای هیئت رئیسه سابق فدراسیون برای تلافی اتفاقات گذشته اقدام به ثبت شکایتی علیه دونالد ترامپ و دولت آمریکا کرده‌اند که طبق رای اعلام شده توسط CAS در عدم پرداخت مطالبات ویلموتس اثرگذار بوده‌اند.

بنابراین دادخواهان، دراقدام بی سابقه خود، با ثبت این شکایت به استناد رأی دادگاه حکمیت ورزش و مکاتبات متعدد فدراسیون فوتبال با فیفا و ای.اف.سی، خواستار اخذ غرامت چندین میلیون دلاری از دولت ایالات متحده و ترامپ رئیس جمهور وقت امریکا شده اند، که با خروج از برجام و تشدید تحریم ها، باعث کارشکنی های زیادی در کار فدراسیون فوتبال هم شد.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *