بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بررسی سه برنامه احتمالی ساپینتو برای آرایش استقلال در فصل جدید + سند

ترکیب های احتمالی استقلال با چند قربانی نامدار !

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۰
استقلال به دنبال زمین تمریمن جدید برای روزهای تعطیل

با توجه به حضور محتمل محمد محبی در استقلال ساپینتو با دست باز تری می تواند به آرایش ترکیب تیمش بپردازد و به همین دلیل می‌تواند سه آرایش متفاوت را برای آبی ها متصور بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

با حضور محمد محبی در استقلال، اکنون ریکاردو ساپینتو می تواند تیمش را با آرایش های مختلفی به زمین مسابقه بفرستد.

حضور محمد محبی در استقلال قطعی است و اعلام رسمی پیوستن این بازیکن به جمع شاگردان ساپینتو تنها نیازمند گذر زمان است. با جذب این وینگر جوان، اکنون دست ریکاردو ساپینتو برای چینش نفرات خط حمله تیمش بیش از هر زمان دیگری باز بوده و او با دغدغه شیرینی مواجه شده است.

با توجه به ترافیک شدید میان عناصر تهاجمی تیم، اکنون مهمترین مسئله برای سرمربی پرتغالی نوع چینش نفرات در زمین و انتخاب سیستم مناسب با استفاده از بازیکنانی است که در دسترس ساپینتو قرار دارند.

* پلن اول: اجرای سیستم فصل قبل

ساپینتو می تواند برای فصل جدید، استقلال را با همان آرایش و چینش فصل گذشته (3421) راهی زمین مسابقه کند. بدین ترتیب که او از سه مدافع در خط دفاعی استفاده می کند، در دو سمت راست و چپ نیز بازیکنان مدنظرش را به میدان بفرستد و در مرکز زمین نیز از دو بازیکن بهره بگیرد.

در این شرایط استقلال همچون گذشته با دو بازیکن در خط میانی (نیک نفس و مهدی پور) به زمین مسابقه می رود و برای سه بازیکن باقی مانده نیز از دو وینگر در دو سمت راست و چپ استفاده کند و با یک مهاجم نوک به مصاف رقبا برود.

در این حالت بازیکنانی مانند محمد محبی، سجاد شهباززاده، پیمان بابایی، عزیزبک آمانوف و امیرعلی صادقی توانایی بازی در پست وینگر چپ را دارند. برای وینگر راست نیز کوین یامگا، رضا میرزایی و باز هم عزیزبک آمانوف در دسترس ریکاردو ساپینتو هستند. برای انتخاب تک مهاجم تیم نیز علاوه بر کاوه رضایی، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری و سجاد شهباززاده، پیمان بابایی نیز توانایی بازی در خط حمله را دارد.

در این حالت اگر محبی را بازیکن فیکس تیم قلمداد کنیم، ساپینتو از میان کاوه، آرمان، ارسلان، شهباززاده و بابایی تنها از یک بازیکن برای حضور در ترکیب تیمش می تواند استفاده کند که این مسئله باعث ترافیک شدید در خط حمله آبی ها خواهد شد.

ترکیب احتمالی استقلال ؛ پلن یک

* پلن دوم: بازی با یک هافبک میانی

بر فرض استفاده استقلال با همان ترکیب سه دفاعه، ساپینتو می تواند تیمش را با آرایش 343 روانه زمین کند. در این سیستم، او باید از میان بازیکنان خط میانی (نیک نفس، مهدی پور، رضاوند، مهری و حامدی فر)، تنها از یک نفر استفاده کند. بدین صورت که دو بازیکن در دو سمت راست و چپ بازی خواهند کرد، یک هافبک در خط میانی به میدان می رود و نفر چهارم نیز یکی از بازیکنان تهاجمی تیم است که پشت سر مهاجم بازی خواهد کرد.

عزیزبک آمانوف بازیکنی است که قابلیت بازی در پست پشت مهاجم را دارد و حتی رضاوند نیز می تواند در این بخش از زمین به میدان برود. علاوه بر این، خود محمد محبی هم قابلیت بازی در پست ذکر شده را دارد و دست ساپینتو برای انتخاب بازیکن در این قسمت از ترکیب آبی ها باز است.

با فرض حضور آمانوف در پشت مهاجمین، ساپینتو می تواند از میان محبی، شهباززاده و بابایی یک نفر را برای پست وینگر چپ و از بین میرزایی و یامگا نیز یک نفر را برای حضور در پست وینگر راست انتخاب کند. برای مهاجم نوک نیز همان گزینه های قبلی در دسترس هستند.

ترکیب احتمالی استقلال ؛ پلن دو ساپینتو

* پلن سوم: تغییر سیستم با 4 مدافع

چنانچه سرمربی آبی ها بخواهد با استفاده حداکثری از عناصر تهاجمی خود به مصاف حریفان برود، می تواند آرایش تیمش را به 4231 تغییر دهد. به این ترتیب که استقلال تهران با دو مدافع مرکزی (سیلوا، مرادمند، غلامی یا حسینی) و دو بازیکن در راست (حردانی) و چپ (سلمانی یا جلالی) وارد زمین مسابقه می شود.

آبی ها در مرکز زمین نیز می توانند از میان نیک نفس، مهدی پور، رضاوند، مهری و حامدی فر دو نفر را انتخاب کنند که طبعا شانس زبیر و مهدی پور بیشتر از سایرین است. برای آرایش 4 عنصر تهاجمی نیز دست سرمربی پرتغالی باز است. او می تواند از یک بازیکن پشت مهاجم (محبی یا آمانوف)، یک وینگر راست (یامگا یا میرزایی)، یک وینگر چپ (شهباززاده، بابایی یا صادقی) و یک مهاجم (کاوه، آرمان یا ارسلان) استفاده کند.

روش دیگر چینش این 4 بازیکن تهاجمی نیز بدین صورت است که او از دو وینگر چپ و راست (مثلا محبی و یامگا) استفاده کند و جلوتر از آنها، دو مهاجم نوک (کاوه و شهباززاده) به میدان بروند.

به هر شکل پلن ها و سیستم های مختلف دیگری را نیز می توان برای چینش خط حمله استقلال در نظر گرفت. ساپینتو در حال حاضر عناصر تهاجمی فراوانی به نام های کاوه رضایی، سجاد شهباززاده، آرمان رمضانی، ارسلان مطهری، محمد محبی، پیمان بابایی، امیرعلی صادقی، کوین یامگا، رضا میرزایی و عزیزبک آمانوف را در اختیار دارد که از میان این 10 بازیکن در هر بازی و در تهاجمی ترین شکل ممکن، تنها 4 نفر قادر به حضور در زمین مسابقه هستند.

انتخاب آرایش استقلال برای فصل بعد بخصوص در خط حمله، یکی از علامت سوال های بزرگ هواداران است. اینکه از میان عناصر تهاجمی متعدد، چه کسانی می توانند به ترکیب اصلی راه پیدا کنند. برای این پست های تهاجمی باید اسم بازیکن جوانی به نام محمدحسین زواری را نیز به لیست اضافه کرد.

ترکیب احتمالی ساپینتو برای آبی ها

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *