بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پشت پرده حذف استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا + سند

سهیل مهدی ، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ : دلیل حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مسائل مالی بود

نویسنده : Parsfootball Instagram Service
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۳۶


سهیل مهدی ، مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ گفت : دلیل حذف پرسپولیس و استقلال از لیگ قهرمانان آسیا مسائل مالی بود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سهیل مهدی پس از جلسه کارگاه آموزشی معاونین اجرایی و مدیران تیم های لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتبال کشور، گفت:

چند سالی به خاطر کرونا نتوانستیم دور هم جمع شویم. این جلسات را به صورت وبینار داشتیم ولی خوشبختانه توانستیم میزبان تیم‌ها به خصوص مدیران باشگاه‌ها باشیم. نمایندگان باشگاه‌ها تشریف آوردند و ما هم تشکر می‌کنیم. می‌دانید که ما برای هر فصل یک جمع بندی انجام می‌دهیم. قوانین داوری، موارد پزشکی، مسائل برگزاری مسابقات و به همین خاطر متقابلا می‌خواستیم شنوای مشکلات دوستان باشیم. این فرصت را مغتنم شمردیم که دوستان نظراتشان را بگویند و هم اینکه ما خواسته‌هایمان را در یک جلسه دوستانه اعلام کنیم که کیفیت لیگ بالاتر برود.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در رابطه با اینکه فیفا نامه‌ای در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها ارسال کرده، گفت:

اگر چنین اتفاقی رخ داده باید از مراجع بالاتر، وزارت ورزش و دستگاه نظارتی مورد بررسی قرار بگیرد. مسئله زیرساخت‌ها است و آن برنامه زمان بندی فیفا که احیانا در آن اعلام شده است. من به شخصه اشراف کامل نسبت به متن نامه را ندارم اما فکر می‌کنم اگر فرآیند آن اجرایی شود، مجری و برگزار کننده تیم من و همکارانم خواهند بود.

مهدی اظهار داشت:

یکی از بزرگترین و مسائلی که ما داریم بحث هماهنگی و همفکری است. اکثر چالش‌هایی که به وجود می‌آید به خاطر انتظاراتی است که ما از باشگاه‌ها و متقابلا باشگاه‌ها از ما دارند. با این جلسات اگر ما بتوانیم انتظارات یکدیگر را بشنویم و به حداقل برسانیم، مشخصا چالش‌های ما کمتر خواهد شد از جمله بحث روی نیمکت و صحبت‌هایی که می‌شود. رعایت برنامه زمان بندی مسابقات، لحظه‌ای که باید وارد ورزشگاه شوند، به موقع بیایند و به طور کلی آن دستورالعمل مسابقات که فصل الخطاب ما و باشگاه‌ها است و موضوع قضاوت‌هاست. ما وقتی تفسیرهای خودمان را با هم مرور می‌کنیم، دغدغه‌هایمان به حداقل می‌رسد و به طور کلی چالش اصلی اجرای درست دستورالعمل مسابقات است.

مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ فدراسیون فوتبال در خصوص آماده بودن ورزشگاه‌ها گفت:

یکی از مشکلات عمده‌ای که ما داریم و از همین تهران شروع کنیم الان برای تیم‌های سایپا، پیکان و هوادار که در لیگ برتر و لیگ یک حضور دارند. کاری الان به لیگ دسته دوم ندارم. ما برای آنها 2 ورزشگاه داریم.آزادی و دستگردی که برگزاری این سخت است. شهر‌های دیگر را شما گفتید، مثلا شهید وطنی. خیلی دارند زحمت می‌کشند که شرایط را آماده سازند. چمن ورزشگاه آخرین قسمتی است که باید برسد. اگر آن برسد می‌توانند میزبان باشند. در غیر این صورت پیمانکار ورزشگاه باید پاسخگو باشند. ورزشگاه آبادان بخشی از آن تخریب شده است که امیدوارم برسد. کرمان، اراک و انزلی به شدت در حال کار کردن هستند و امیدوارم برسند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد حق پخش تلویزیونی، خاطرنشان کرد:

ما یک حرکت بستری داریم که باید انجام شود. الان ساختار تجاری که باید برای باشگاه‌ها تعریف شود تا درآمدها در روز مسابقه و خارج از مسابقه کسب شود را نداریم. در ساختار حقوقی و درآمد تجاری کشور قانونگذار آن را نه تنها برای ورزش بلکه برای فوتبال ندیده است به همین دلیل کار بستری را انتظار داریم مجلس به سمتی بروند که قوانین فوتبال و ورزش حرفه‌ای را ایجاد کنند که متولی می‌تواند وزارت ورزش باشد. در کنار آن راه حل سریعی داریم یعنی اینکه باشگاه‌ها را به استقلال مالی برسانیم.

مهدی ادامه داد:

سال گذشته بخش عمده‌ای از بیرون ماندن استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان به خاطر مسائل مالی بود. تحریم‌ها از یک طرف که نمی‌توانند پول‌شان را بگیرند از طرف دیگر درآمدزایی که بتواند باشگاه‌ها را به استقلال مالی و انضباط اداری برساند. اینکه سر تاریخ قراردادها منعقد و پرداخت‌ها انجام شود در این صورت انضباط مالی باعث خواهد شد باشگاه‌ها مستقل شوند که در ادامه ما می‌توانیم جرایم و سختگیری‌ها را شدیدتر کنیم اما وقتی اینها را نداریم چه کنیم؟

مسئول برگزاری لیگ برتر درباره مجوز حرفه‌ای، عنوان کرد:

خوشحال شدیم زارعی به بخش صدور مجوز حرفه‌ای اضافه شد که باسابقه و حرفه‌ای است.اجازه دهید در این خصوص مسئول مربوطه پاسخ دهد چون همه کارها برعهده اوست.

وی در پاسخ به این سوال که قبل از بازی‌های تیم ملی چند مسابقه لیگ برگزار شود و آیا اسکوچیچ درخواست زمان بیشتری داشته است، گفت:

ما جواب او را زودتر گرفتیم و در برنامه‌ریزی‌ها لحاظ کردیم. او بیشتر از روزهای فیفادی از ما روز و زمان خواسته که بدون چانه زنی در اختیارش قرار دادیم. موفقیت تیم ملی هدف سازمان لیگ است و برنامه ما در کنار آن تنظیم شده است. تلاش ما این است تیم ملی را بدون دغدغه راهی جام جهانی کنیم.

سهیل مهدی در پاسخ به این سوال که آیا با پایان نیم فصل جام جهانی شروع می‌شود، عنوان کرد:

اگر اتفاق خاصی پیش نیاید مواردی مانند گرد و غبار فکر می‌کنم این اتفاق بیفتد.

مسئول سازمان لیگ درباره بازی‌های برگزار نشده و اینکه چه راهکاری دارید در فصل جدید این اتفاق نیفتد، تصریح کرد:

این اتفاقات به دلایل شرایط خاص بود و خارج از فضای فوتبال بنابراین آرزو می‌کنم این اتفاق نیفتد.


خبر خوش برای کاربران پارس فوتبال: مشاهده هرگونه محتوایی اعم از خبر ، عکس و ویدئو برای کاربران پارس فوتبال نیم بها خواهد بود.

در اینجا در این باره بیشتر بخوانید

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *