بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پشت پرده عصبانیت شدید اسکوچیچ از سرمربی محبوب هواداران پرسپولیس

ناراحتی دراگان اسکوچیچ از برانکو ایوانکوویچ

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۲۳
دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی از برانکو عصبانی است

سرانجام برانکو ایوانکوویچ سرمربی پیشین پرسپولیس شایعه دلخوری دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی ایران از او را تایید کرد اما دلیل این دلخوری با وجود حمایت‌های بی‌وقفه برانکو چیست ؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران به جای مارک ویلموتس هرچند مخالفان بسیار زیادی در داخل ایران داشت، اما از همان روز اول برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق تیم ملی و پرسپولیس، یکی از حامیان اسکوچیچ بود.

برانکو در همان روزهای نخست به حمایت از اسکوچیچ پرداخت و درباره حضور او روی نیمکت ایران گفت: «این، تصمیم بسیار خوبی برای فوتبال ایران بود. مطمئناً دراگان مربی خیلی خوبی است و می‌تواند کارهای بسیار خوبی را برای تیم ملی ایران انجام دهد. او می‌تواند ایران را به جام جهانی برساند.»

این حمایت در روزهایی انجام شد که کمتر کسی امید صعود تیم ملی ایران به جام جهانی را داشت و این احتمال وجود داشت که بعد از شیوع ویروس کرونا و برگزاری بازی‌های ایران در مرحله دوم انتخابی جام جهانی به صورت متمرکز در کشور بحرین، حتی به قیمت از دست رفتن جام جهانی تمام شود.

برانکو اما بارها در گفتگو با رسانه‌های ایران و کرواسی، به حمایت خود از اسکوچیچ ادامه داد و ضمن تمجید از عملکرد او، اسکوچیچ را مربی‌ای دانست که به تیم ملی ایران «ثبات» داد.

ارتباط اسکوچیچ هم با برانکو در این مدت دوستانه و رفاقتی بود و این مربی کُروات در سایه حمایت هموطن خود حتی به عنوان کسی مطرح شد که حتی از نظر فنی نسبت به «کارلوس کی روش» مربی بهتری است.

این رفاقت و مصاحبه‌های سراسر حمایتی برانکو از اسکوچیچ اما ظاهراً هم آن چیزی نبوده که جلوی پرده در جریان بوده است و حالا با تایید برانکو، به قهر اسکوچیچ از او انجامیده است!

پس از آنکه بحث کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ از هدایت تیم ملی فوتبال ایران در یک ماه گذشته بالا گرفت، از برانکو ایوانکوویچ سرمربی سابق پرسپولیس که در حال حاضر در تیم ملی عمان حضور دارد هم به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی هدایت ایران نام برده شد.

برانکو هرچند در مصاحبه‌های مختلف در این مدت سعی کرد بگوید به ایران نمی‌آید و نمی‌خواهد جای اسکوچیچ را بگیرد اما به نظر می‌رسد مذاکرات و تلاش‌هایی در پست پرده صورت گرفته و اسکوچیچ از این موضوع مطلع شده است.

سرمربی سابق پرسپولیس روز گذشته در مصاحبه خود تایید کرد که اسکوچیچ در هفته‌های گذشته پاسخ تلفنش را نداده و از او دلخور است: «می‌خواستم با اسکوچیچ تماس بگیرم و به او بگویم که این -مطرح شدن اسم من برای تیم ملی ایران- ربطی به حقیقت ندارد و او می‌تواند مطمئن باشد که من واقعاً اینجا کاری انجام نمی‌دهم. متأسفانه اسکوچیچ نمی‌خواست تماس من را بپذیرد، او نمی‌خواست به تلفن پاسخ دهد و فکر می‌کرد که من علیه او کار می‌کنم.»

این دلخوری در حالی صورت گرفته که برانکو از روز اول اعلام خبر برکناری اسکوچیچ، حضورش در ایران را تکذیب و تاکید کرده بود که خجالت می‌کشد به جای هموطنش روی نیمکت ایران بنشیند:

خیلی خجالت می کشم. روزنامه‌نگاران ایرانی تمام روز با من تماس می‌گیرند. خیلی ناجور است که مرا در آن شرایط قرار می‌دهند، چون انگار دارم اسکوچیچ را خراب می‌کنم.

با کنار هم قرار دادن این اتفاقات و مصاحبه‌ها می‌توان این‌طور برداشت کرد که اسکوچیچ از تلاش‌ها و مذاکراتی برای رسیدن برانکو به نیمکت تیم ملی ایران به جای او مطلع شده است؛ هرچند که این مذاکرات در نهایت بی نتیجه مانده است.

در واقع دراگان اسکوچیچ سرمربی فعلی تیم ملی ایران متوجه «صوری بودن» حمایت‌های برانکو شده و با پاسخ ندادن به تلفن‌های هموطن خود سعی کرده نشان بدهد که از این کارهایش عصبانی و ناراحت است.

بحث حضور برانکو و مذاکره با فدراسیون ایران برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران در زمان حضور کارلوس کی روش هم مطرح شد. وقتی کی روش از این موضوع مطلع شد، اختلافاتش با مربی کُروات به اوج رسید و در هر فرصتی که به دست می‌آورد، به سرمربی پیشین پرسپولیس می‌تاخت.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *