بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ادعای مدیر صنعت نفت آبادان : استقلال با 40 برابر دستمزد دو ستاره ما را برد!

محمدی : دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی فقط برای سرخابی‌ها اجرا نشده است

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۳
صنعت نفت آبادان

مدیر صنعت نفت آبادان می‌‍گوید دستورالعمل جذب بازیکنان خارجی فقط برای سرخابی‌ها اجرا نشده و تاکید دارد که این قانون برای آنها ایجاد شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان می‌‍گوید دستورالعمل مربوط به جذب بازیکنان خارجی فقط برای سرخابی‌ها اجرا نشده و تاکید دارد که این قانون برای آنها ایجاد شده است.

به گزارش پارس فوتبال، روح الله محمدی عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان در نشست خبری‌ای که پیرامون ابهامات مربوط به تیم فوتبال باشگاه در تهران برگزار شد، درواکنش به سوالی که ورزشگاه تختی مورد تایید سازمان لیگ برای میزبانی از مسابقات لیگ برتر قرار نگرفته است، ضمن تشکر از بازیکنان سال‌های گذشته تیم که دیگر در تیم حضور ندارند، اینطور صحبت‌هایش را آغاز کرد:

ورزشگاه حائز معیارهای برگزاری مسابقات لیگ برتر بود ولی بعد از حادثه متروپل حساسیت‌ها روی اماکن شهر زیاد شد. مجموعه پالایشگاه آبادان روی تمام اماکن بررسی داشت و یک سری ایرادهای جزئی هم از ورزشگاه تختی آبادان گرفته شد. تشریفات اداری انجام شده و چند روز است که کارها شروع شده و قول داده‌اند به بازی‌ها خواهد رسید. امیدوارم ورزشگاه برسد به بازی‌ها برسد و در وهله اول با تماشاگر و اگر نشد بدون تماشاگر اجازه بازی را بگیریم.

او در مورد 50 ساله بودن ورزشگاه تختی و پیر بودن آن بیان کرد:

من در این مورد اصلا تخصص ندارم و ترجیح میدم اظهارنظری نکنم.

عضو هیئت مدیره باشگاه آبادانی در واکنش به این سوال که اگر ورزشگاه تختی آبادان آماده میزبانی از مسابقات لیگ برتر نشود چه ورزشگاهی برای میزبانی معرفی خواهد شد، بیان کرد:

ورزشگاه تختی اهواز. خرمشهر را هم دیدیم ولی علی رغم اینکه سن ورزشگاه پایین است ایرادات زیادی دارد. هم چمن مشکل دارد و هم امکانات ورزشگاه فرسوده بود.

سوال بعدی در مورد علت جدایی منصوریان و انتخاب پرکاس به عنوان سرمربی جدید صنعت نفت آبادان عنوان کرد:

خب ایشان بنابرشرایطی که خودشان تشخیص دادند، عذرخواهی کردند و گفتند امسال نمی‌توانند با ما ادامه بدهند. بلافاصله با جلسات کارشناسی آنلاین و حضوری اعضای هیئت مدیره گزینه‌های مختلفی بررسی شدند و به این نتیجه رسیدیم که بهترین گزینه آقای پرکاس هستند.

محمدی در ادامه از خبرنگاران خواست تا درباره موضوعی صحبت کند و افزود:

در تمام دنیا فوتبال درآمدهایش مشخص است. از حق پخش تلویزیونی، فروش لباس، بلیت فروشی و …. این درآمد هم مشخص است و درآمد غیرمتعارف دیگری وارد نمی شود. در ایران اما با توجه به مصوبه مجلس کمک به ورزش حرفه ای ممنوع شده است ولی می بینیم یک سری تیم های صنعتی بودجه ها و هزینه های زیادی در فوتبال می کنند. تیم صنعت نفت اما تنها کسی است که بودجه اش را مجموعه مدیریتش تهیه می کند و بودجه ما خیلی نسبت به سایر تیم ها محدود است. 50 تا 60 میلیارد برآورد بودجه ماست که امیدوارم تهیه کنیم ولی رفتار جوانمردانه مالی در لیگ برتر خیلی کم دیده می‌شود. باشگاه های صنعتی اول سال 600 میلیارد می‌گیرند و ماهیانه به حسابشان این مبلغ واریز می شود و طبیعتا مشکلی ندارند ولی در باشگاه ما به هیچ وجه اینطور نیست.

سوال بعدی از عضو هیئت مدیره باشگاه صنعت نفت آبادان این بود که آیا در فصل نقل و انتقالات با موردی روبرو بوده که رقم عجیب و غریب برای ادامه حضورش در تیم فوتبال باشگاه طلب کند؟ پاسخ روح الله محمدی به این سوال مثبت بود و در این مورد اینطور توضیح داد:

بله وجود داشت. آقای زواره‌ای و حامدی فر فوق العاده بازیکنان خوبی بودند ولی فکر می کنم با رقمی سی چهل برابر قرارداد ما به استقلال رفتند. چیزی که از ما خواستند دو برابر سقف درنظر گرفته شده بود. امیدوارم شرایط طوری شود که در سال های آینده چنین مشکلاتی نداشته باشیم.

او در واکنش به سوال دیگری که چرا بودجه باشگاه صنعت نفت آبادان به مانند دو تیم دیگر استان خوزستان یعنی نفت مسجد سلیمان و فولاد خوزستان نیست، اضافه کرد:

خب فولاد که داستانش مشخص است. فولاد شرکت دولتی نیست و محدودیت های مالی متوجهش نیست. ولی باشگاه نفت مسجد سلیمان بودجه مشابه با ما دارد. اما ما باید تشریفات اداری بیشتری را طی کنیم تا به بودجه خودمان برسیم.

روح الله محمدی درباره تحرکات زنگنه وزیر سابق وزارت نفت درباره عدم حمایت از تیم های قهرمانی بیان کرد:

آقای زنگنه چنین دستورالعملی نداشت و قانون مجلس بود. همچنان هم این محدودیت برای ورزش حرفه ای وجود دارد.

او درباره برنامه باشگاه صنعت نفت برای جذب بازیکنان خارجی با توجه به بودجه ای که در اختیار مدیران باشگاه قرار دارد، توضیح داد:

خب یک سری دستورالعمل از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برای جذب بازیکنان خارجی وجود دارد. یکی از موارد علاوه بر شرایط فنی بازیکن، دادن تضمین بانکی معتبر است و جالب اینکه سال گذشته این قانون تنها برای تیم هایی اجرا نشد که اصلا این قانون برای آنها ایجاد شده بود. مثلا یک بازیکن دویست هزار دلاری نیاز به شش میلیارد وثیقه دارد و اگر دو میلیارد هم بخواهی به او بدهی یعنی برای عقد قرارداد با یک بازیکن باید در شروع کار هشت میلیارد داشته باشی.

او سپس در مورد برنامه تیم ادامه داد:

ما با توجه به محدودیت بودجه‌ای سه بازیکن را با نظرهای آقای پرکاس در نظر داریم و از این ها حداقل یک یا دو بازیکن جذب تیم خواهند شد.

سوال پایانی از عضو هیئت مدیره باشگاه این بود که آیا منطقه آزاد به باشگاه صنعت نفت کمک می کند یا خیر که او در واکنش به این سوال گفت:

ما یک قرارداد اسپانسری 10 میلیاردی با منطقه آزاد داشتیم. برای امسال صحبت از افزایش این مبلغ بوده ولی هنوز اتفاق ویژه ای در این زمینه رخ نداده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *