بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

فریبا : به‌خاطر اسکوچیچ نه، به‌خاطر تیم ملی حمایت کنید

نظر بهتاش فریبا درباره شرایط تیم ملی

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۵
نظر بهتاش فریبا درباره شرایط تیم ملی

بهتاش فریبا معتقد است هزینه‌کردن برای تیم ملی با صعود این تیم به دور دوم، چندین برابر بازگشت سرمایه به دنبال دارد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بهتاش فریبا بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران معتقد است هزینه‌کردن برای تیم ملی با صعود این تیم به دور دوم، چندین برابر بازگشت سرمایه به دنبال دارد.

به گزارش پارس فوتبال، بهتاش فریبا آقای گل جام ملت‌های آسیا و عضو تیم ملی در مسابقات جام جهانی آرژانتین در گفت‌وگو با خبرنگار ما، صحبت‌های جالبی در خصوص ضرورت اتحاد و یک‌دستی در خارج از فضای تیم ملی برای پشتیبانی از این تیم مطرح کرده است. هافبک – مهاجم سابق آبی‌های تهران که تجربه حضور روی نیمکت استقلال به‌عنوان مدیرفنی و مربی را هم دارد، معتقد است استقلال در این فصل دلیلی برای تکرار نکردن قهرمانی ندارد.

در ادامه صحبت‌های پیشکسوت قدیمی استقلال و تیم ملی را می‌خوانید؛

* آسیب‌های کمیته فنی روی تیم ملی می‌ماند

شک نکنید حواشی این یک هفته به تیم ملی آسیب می‌زند. تصور کنید یک بشقاب چینی را بیندازید بشکند و بعد بند بزنید. خیلی برای کادر فنی مخصوصا اسکوچیچ سخت است که بتواند دوباره تیم را یک دست بکند. کار بسیار اشتباهی بود از ابتدا. از شخص اسکوچیچ دفاع نمی‌کنم. هرکسی که سرمربی تیم ملی بود و قرارداد داشت و این رزومه را در تیم ملی ثبت کرده باید حمایت می‌شد. یک‌سری اشتباهاتی هم رخ داده مثلا جلسه با بازیکنان بزرگ تیم. اصلا کجا بازیکن، مربی انتخاب می‌کند؟ ما اصلا جرات نمی‌کردیم به آقای مهاجرانی یا حبیبی سلام بدهیم. نه فقط ما بزرگ‌ترهای ما هم مثل پروین، حجازی و نصراله عبدالهی هم همین‌طور. یک سلام و علیک و تمام. این اتفاق افتاده. من می‌خواهم از منظر دیگری نگاه کنیم.

* به‌خاطر اسکوچیچ نه، به‌خاطر تیم ملی حمایت کنید

الان اسکوچیچ سرمربی است. دیگر همه باید حمایت کنند. جراید و رسانه، بازیکنان، فدراسیون و پیشکسوتان. نه به‌خاطر اسکوچیچ. به‌خاطر فوتبال کشورمان تا ارزش تیم ملی بالا برود. شاید بهتر است آن کمپین یار دوازدهم دوباره راه‌اندازی شود. من آقای اسکوچیچ را دو دفعه هم از نزدیک ندیده‌ام. کاری به شخص ندارم؛ مملکت ما منتفع می‌شود از موفقیت تیم ملی. دو فیفادی بیشتر تا جام جهانی نداریم. باید همه با هم هماهنگ باشند تا تیم ملی در جام جهانی آبرومندانه حاضر شود. فوتبال را عین تجارت ببینید. غافل نباشید از اینکه تیم ملی اگر به مرحله دوم برود چه پولی به فوتبال کشور تزریق می‌شود. ولز و انگلیس تقریبا یک مدل بازی می‌کنند اما آمریکا تیمش جوان شده و فوتبال متفاوتی انجام می‌دهد. می‌شود تیم‌هایی را در این دو فیفادی باقی‌مانده انتخاب کرد تا بازی با این سه حریف شبیه‌سازی شود. هرچقد هم هزینه کنیم از آن طرف برمی‌گردد.

* تجربه اروپایی کاوه رضایی به استقلال کمک می‌کند

زمانی که با علیرضا منصوریان در استقلال بودیم کاوه رضایی برای ما فوق‌العاده بازی کرد. گل‌های بسیار مهمی زد مخصوصا در برابر پرسپولیس با پای غیرتخصصی آن گل زاویه بسته را زد که من هرگز فراموشش نمی‌کنم. کاوه قطعا با تجربه بازی در اروپا می‌تواند به تیم ما کمک کند. امیدوارم شرایط طوری پیش برود که بتوانیم با این بازیکنانی که جذب شده و بازیکنانی که ماندند، قهرمانی را تکرار کنیم چون با این حمایت مدیریت و برخورداری از منابع مالی کافی دلیلی ندارد به چیزی جز قهرمانی فکر شود. محمد محبی هم می‌تواند به خوبی جای حسین‌زاده را پر کند و سمت چپ استقلال را پویا کند. اگر هم نشد می‌توانیم بازیکن خارجی بیاوریم. کمااینکه سلمانی و جلالی هم توانایی بازی در آن پست دارند. عزیزبک آمانوف هم پلی‌میکر بسیار قهاری است. پا به توپ و شوتزن است و می‌تواند به تیم کمک کند.
محمد حسین زواری هم می‌دانم پشت فوروارد است اما خیلی نمی‌توانم در مورد ایشان صحبت کنم چون زیاد بازی‌هایش را ندیدم. حرفی که منطق پشتش نباشد نمی‌زنم ولی قطعا بازیکنِ دارای سبکی است که انتخاب شده؛ زیرا استقلال هر بازیکنی را جذب نمی‌کند. قطعا زواری می‌تواند کمک کند. با این شرایط امروزِ فوتبال که تکان بخوری کارت می‌گیری و مدام محرومیت و مصدومیت است، داشتن دو پلی میکر می‌تواند خیلی به ما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *