بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بایدها و نبایدهای تغذیه نوزاد با شیشه شیر

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۷
بایدها و نبایدهای تغذیه نوزاد با شیشه شیر

با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را در انتخاب یک شیشه شیر مناسب و نکات مهم حین تغذیه نوزاد آشنا کنیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شیردهی به نوزاد یکی از چالش‌هایی است که مادران جوان هنگام تولد فرزندشان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اولویت تغذیه نوزاد در سراسر دنیا با شیر خوردن از سینه مادر است؛ اما گاهی شرایط ایجاب می‌کند که که نوزاد از همان روزهای بدو تولد با شیشه شیر تغذیه شود. در نگاه اول شاید با خود بگویید شیردهی به نوزاد با شیشه شیر یکی از راه‌های تغذیه و سیر کردن نوزاد است و کاری بسیار آسان به نظر برسد.اما باید دقت داشته باشید که از چگونگی انتخاب شیشه شیر مناسب تا نحوه شیردهی با شیشه شیر، نکات ظریف و مهمی وجود دارد که همه والدین باید از آن آگاهی داشته باشند.

با ما در این مطلب همراه باشید تا شما را در انتخاب یک شیشه شیر مناسب و نکات مهم حین تغذیه نوزاد آشنا کنیم.

نوع شیشه شیری که شما برای فرزندتان انتخاب می‌کنید تا حد بسیاری در سلامت دهان و دندان نوزاد اهمیت دارد. در نتیجه لازم است که قبل از خرید شیشه شیر برای کودک، ویژگی‌های مختلف آن را بسنجید و بهترین انتخاب را داشته باشید. وجود بیشترین شباهت ساختاری میان سر شیشه شیر و پستان مادر، طراحی مناسب و جذاب برای کودک، مقرون به صرفه بودن و داشتن مقیاس درجه بندی همگی از ویژگی‌های یک شیشه شیر خوب به حساب می‌آیند.

یک شیشه شیر خوب چه ویژگی هایی دارد؟

بایدها و نبایدهای تغذیه نوزاد با شیشه شیر

یک شیشه شیر خوب معمولاً باید از ویژگی‌های زیر برخوردار باشد:

– سر شیشه‌ آن از نظر ساختاری شباهت زیادی به پستان مادر دارد.

– دارای درب و پوشش مناسب است تا زمانی که کودک از آن استفاده نمی‌کند آلوده نشود.

– دارای درجه بندی است تا مادر بتواند به طور دقیق میزان شیری که به کودک می‌دهد را اندازه گیری کند.

– طراحی مناسب و کودکانه‌ای داشته باشند تا برای کودک جذاب بوده و باعث شود که او نسبت به خوردن شیر مشتاق‌تر شود.

– وزن مناسبی داشته باشد تا کودک بتواند در صورت تمایل آن را خودش در دست بگیرد.

– از مواد اولیه با کیفیت و بدون مواد شیمیایی مانند BPA ساخته شده باشد.

– شستشوی آن راحت باشد تا شیر در داخل منافذ آن باقی نماند و باعث بیماری کودک نشود.

 

در ادامه انواع شیشه شیرهای موجود در بازار را برای شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

1- شیشه شیر شیشه‌ای

شیشه شیرهای شیشه‌ای در گذشته بسیار رایج بودند. مزیت‌ این شیشه‌ها این است که به آسانی تمیز می‌شوند و برای شستن آن‌ها هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای مثال بعضی از شیشه‌های پلاستیکی به دلیل داشتن برخی ترکیبات شیمیایی خاص، نباید با آب بسیار گرم شسته شوند. اما این محدودیت برای شیشه شیرهای شیشه‌ای وجود ندارد. با این حال این شیشه‌ها به دلیل اینکه اغلب در معرض شکسته شدن قرار دارند می‌توانند برای نوزاد خطرناک باشند و همچنین از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

 

2- شیشه شیر پلاستیکی

رایج‌ترین مدل شیشه شیر، شیشه شیر پلاستیکی است. این نوع شیشه‌ها محبوب اغلب پدر و مادرها هستند. از جمله دلایلی که موجب محبوبیت این شیشه‌ها شده است، وزن سبک و مقرون به صرفه بودن آن‌هاست. این شیشه ها نه تنها ارزان هستند، بلکه به دلیل مقاومت در برابر ضربه به راحتی نمی‌شکنند و برای مدت طولانی‌تری قابل استفاده هستند.

با این حال به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی مضر در برخی انواع شیشه شیر ممکن است والدین در مورد استفاده از آن‌ها دچار شک و تردید شوند. برای اینکه در این زمینه به اطمینان خاطر دست یابید، باید به نشانه‌های تأیید وزارت بهداشت و در صورت استفاده از شیشه‌های خارجی باید به تاییدیه FDA یا همان سازمان غذا و دارو توجه نمایید.

 

3- شیشه شیرهای سیلیکونی

شیشه شیرهای سیلیکونی از سایر شیشه شیرها گران‌تر هستند چراکه در آن‌ها از مواد شیمیایی مضری نظیر BPA استفاده نشده است. علاوه بر این، آن‌ها وزن بسیار سبکی دارند و اغلب نرم و انعطاف‌پذیر هستند. تنها مشکلی که این شیشه‌ها دارند این است که به دلیل قیمت بیشتر ممکن است والدین نتوانند به موقع آن‌ها را تعویض نمایند.

 

4- شیشه شیرهای استیل

شیشه شیرهای استیل شبیه فلاسک های استیل هستند و تمام قابلیت‌های مشابه آن را دارند. برای مثال این شیشه‌ها قادرند دمای شیر را برای مدت طولانی ثابت نگه دارند. همچنین در برابر ضربه و آسیب نیز مقاوم هستند. با این حال وزن بالا و قیمت گران آن‌ها ممکن است خرید و استفاده از این شیشه‌ها را برای والدین دشوار سازد.

پس از بررسی تمامی نکات و در نهایت انتخاب هر یک از شیشه شیرهای فوق، زمان خرید شیشه شیر فرا می‌رسد. هنگام خرید شیشه شیر و تمامی ملزومات مرتبط به نوزاد، این نکته مهم را در نظر داشته باشید که حتما از یک برند معتبر و از یک فروشگاه مطمئن اقدام به خرید نمایید. از خریداری هرگونه شیشه شیر متفرقه و بی‌اصالت جدا خودداری کنید.

برای خرید اینترنتی شیشه شیر می‌توانید از داروخانه‌های آنلاین و معتبر که دارای نماد اعتماد الکترونیک هستند، سفارش گذاری کنید. داروخانه اینترنتی دارو دات کام یکی از مراکز معتبر و مطمئن است که می‌توانید انواع شیشه شیر و وسایل نوزاد را با تنوع بالا مشاهده کنید و سفارش دهید.

نکات مهم حین شیر دادن به نوزاد

وقتی می‌خواهید به نوزاد از طریق شیشه شیر بدهید باید به نکاتی ساده، اما تأثیرگذار در سلامت روحی و جسمی او توجه کنید. فرقی نمی‌کند که شیر داخل شیشه با شیر خشک تهیه شده یا از شیر خودتان است که قبلا آن را دوشیده و حالا برای تغذیه نوزاد آماده کرده‌اید، مهم این است که با رعایت برخی نکات مهم و البته بسیار ساده، شیر خوردن برای نوزاد را به تفریحی لذت بخش و مغذی تبدیل کنید و گذشته از آن خودتان هم از اینکه به نوزادتان شیر می‌دهید آرامش لازم را به دست آورید.

در ادامه چند مورد از این نکات را برای شما بررسی می‌کنیم:

1.همه چیز باید تمیز باشد

شیشه شیر یکی از بهترین مکان‌ها برای رشد و نمو عوامل میکروبی و بیماری‌زا به شمار می‌آید و به همین دلیل اگر شیشه شیر آلوده در اختیار نوزاد قرار گیرد خیلی راحت او را بیمار می‌کند. پس برای اینکه خیال‌مان از شیشه‌ای که به دست نوزاد می‌دهیم راحت باشد باید شیشه شیر را کاملا شست‌وشو داده و آن را استرلیزه کرد. قسمت سر شیشه از اهمیت بیشتری برخوردار است، زیرا همواره در دهان نوزاد بوده و هرگونه آلودگی احتمالی در آن به بیمار شدن نوزاد منجر می‌شود.

 

2.شیر گرم به نوزاد بدهید

فرقی نمی‌کند شیری که داخل شیشه شیر است از شیر خشک تهیه شده یا شیر خودتان است که پیش‌تر آن را دوشیده‌اید، از دادن شیر سرد به نوزاد جدا پرهیز کنید زیرا ممکن دل درد و دل پیچه نوزاد می شود. توجه کنید که نباید شیر را با استفاده از مایکروویو گرم کنید. بهترین روش این است که ابتدا چند قطره از آن بر روی مچ دستتان بریزید تا میزان گرم بودن آن را سنجیده و از مناسب بودن دمای آن مطمئن شوید. برای داشتن شیر گرم می‌توانید از یک فلاسک مناسب برای نگهداری آب جوشیده استفاده کنید.

 

3. در جای راحت مستقر باشید

برای شیر دادن به نوزاد در حالی که قرار است این کار را با استفاده از شیشه شیر انجام دهید باید پیش از هر اقدامی در جای مناسب و راحتی مستقر شوید تا در تمام لحظاتی که نوزاد در آغوش گرفته اید تمام حواستان به او باشد. در نهایت باید پارچه‌ای بر روی شانه‌تان بیندازید و برای خارج شدن باد گلو به پشت نوزاد بزنید. با استفاده از بازو یا بالشتی نرم و کوچک، نوزاد را در وضعیتی قرار دهید که بتوانید به راحتی با شیشه به او شیر بدهید. بهتر است که همواه در جای ثابتی از منزل شیردهی را انجام دهید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *