بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

زمان تعیین تکلیف سرمربی جدید تیم ملی مشخص شد

احسان اصولی : فردا جلسه هیات رئیسه درباره سرمربی تیم ملی برگزار می شود ؛ امیدوارم تصمیم نهایی را بگیریم

نویسنده : خبرگزاری پارس فوتبال
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۰
احسان اصولی : فردا جلسه هیات رئیسه درباره سرمربی تیم ملی برگزار می شود ؛ امیدوارم تصمیم نهایی را بگیریم

احسان اصولی سخنگوی هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال مدعی شد که فردا جلسه هیات رئیسه درباره سرمربی تیم ملی برگزار می شود و امیدوار است تصمیم نهایی در این جلسه گرفته شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سخنگوی فدراسیون فوتبال از تعیین تکلیف احتمالی سرمربی تیم ملی در جلسه فردا خبر داد.

احسان اصولی درمورد آخرین وضعیت سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اظهار داشت:

روز سه شنبه هفته قبل جلسه مفصلی با اعضای هیات رئیسه فدراسیون و دراگان اسکوچیچ داشتیم. نکات مختلفی در این جلسه حدود شش ساعته رد و بدل شد‌. پس از این جلسه نیز گفتم برخی نیاز بود داده ها و اطلاعاتی برای هیات رئیسه جمع آوری شود. نیاز بود گفت‌وگوهایی شکل بگیرد.

وی افزود:

همانگونه که قول داده بودیم باید در جلسه دیگری وضعیت را بررسی کنیم. ساعت ۱۰ صبح فردا جلسه دیگری در هیات رئیسه و مرکز ملی فوتبال داریم و در خدمت اعضای کمیته فنی خواهیم بود. براساس داده‌های جمع آوری شده کمیته فنی و هیات رئیسه باید ماجدی و دفترش نیز کارها و اطلاعاتی را آماده کنند. برخی اعضای هیات رئیسه نیز این کار را انجام می‌دهد. امیدوارم بعد از جلسه فردا تصمیم نهایی را بگیریم و سپس نتیجه جلسه را خدمت مردم و هواداران اعلام کنم‌.

سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا گزینه‌های جانشینی اسکوچیچ مشخص شده‌اند، گفت:

ابتدا باید روی تغییر یا عدم تغییر تصمیم بگیریم. اگر نتیجه به عدم تغییر باشد که گزینه‌ای نداریم، اما اگر قرار به تغییر باشد گزینه‌هایی روی میز هستند.

اصولی درخصوص اینکه کمیته فنی معتقد است خود اعضای هیات رئیسه اعلام کرده اند بحث مربوط به اسکوچیچ‌ مصوب شود تا پس از آن هیات رئیسه این بحث را پیگیری کند، پاسخ داد:

کدام عضو هیات رئیسه چنین چیزی گفته است؟ یا باید اعضای هیات رئیسه گفته باشند یا مصوبه یا مکاتبه‌ای انجام شده باشد. اگر چنین چیزی هست بگویند. چنین بحثی نبوده یا دست کم طبق اطلاعات من اعضای هیات رئیسه نکته‌ای در این حوزه به صورت مستقیم بیان نکرده‌اند. دوستان کمیته فنی بررسی‌های خود را داشته‌اند‌. از رسانه ها می‌خواهم در چهار ماه باقی مانده تا جام جهانی کمک کنند فضایی همدلانه، رفاقتی و وحدت بین کادرفنی، اعضای هیات رییسه، فدراسیون و دستگاه های مختلف به وجود بیاید.

وی اضافه کرد:

همه ما هدف مشترک و مقدسی داریم و برای اعتلای پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش می‌کنیم. این موضوع نقطه اشتراک همه است. در ایران و فوتبال ما هیچ فرد و شخصی را پیدا نمی‌کنید که مخالف چنین چیزی باشد.

این موضوع نقطه اشتراک همه است‌‌ و همه موافق این اعتلا و درخشش هستند. برای همین باید فضا را به سمت همدلی ببریم و از گمانه زنی درمورد برخی اخبار که ممکن است شائبه برانگیز باشد پرهیز کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال افزود:

ما هم با وسواس و دقت موضوع را بررسی می‌کنیم و تصمیمی که می‌گیریم میلیون‌ها ایرانی را تحت تاثیر قرار می‌دهد‌. فوتبال و جام جهانی برای مردم ما و هوا آران تیم ملی مهم است‌ و حساسیت را درک می کنیم. براساس همین حساسیت وسواس لازم را به کار می گیریم و دقت لازم را می‌کنیم. باید به سمت فضای همدلانه رفته و از پرداختن به موضوعاتی که می‌تواند محل مناقشه باشد، عبور کنیم. پس از جام جهانی به اندازه کافی برای نقد و بحث کردن فرصت داریم‌. در آن زمان می‌توانیم فضا را خیلی جدی دنبال کرده و عملکرد فدراسرون، هیات رییسه و کادرفنی قابل بررسی است.

اصولی ادامه داد:

الان با توجه به فرصت کمی که داریم و تصمیمی که فردا اتخاذ خواهد شد باید همه به سمت وفاق و همدلی برویم که به سود تیم ملی است‌‌.

وی درباره اینکه درمورد دراگان اسکوچیچ این بحث وجود دارد که برخی بازیکنان در قراردادشان با تیم‌های باشگاهی بند ملی پوش شدن آمده و این بند بلافاصله پس از انعقاد قرارداد فعال می شود و در این وضعیت چگونه نظر هیات رییسه درمورد مصوبه کمیته فنی تغییر کرده است، توضیح داد :

مکانیزم تصمیم گیری در فدراسیون به این شکل بوده که کمیته فنی بررسی کرده و نتیجه بررسی خود را به هیات رییسه اعلام می کرد. هیات رییسه نیز تصمیم گیری می کرد. طبق اساسنامه تصمیم گیر هیات رییسه فدراسیون بوده و هست. خارج از چارچوب مصوبات و اساسنامه که حرفی نمی‌زنیم.

سخنگوی فدراسیون افزود:

الان هم در همان چارچوب صحبت کرده و برمبنای اختیاری که اساسنامه به هیات رییسه داده اقدام خواهیم کرد. غیر از این هم بحثی نبوده و نظرات کمینه فنی مشورتی است‌. دوستان فنی موضوع را بررسی کرده و نکاتی را گفته‌اند. فردا هم قرار است با احترام خدمت‌شان باشیم‌. نکات را می‌شنویم و سپس تصمیم می‌گیریم. تغییر یعنی گزاره یا واژه ای که اتفاق افتاده اما هنوز اتفاقی نیفتاده است. قرار است فردا ساعت ۱۰ صبح در مرکز ملی فوتبال ایران بنشینیم و تصمیم بگیریم. از کجا می‌گویید تصمیم تغییر کرده در حالیکه تصمیمی نگرفته بودیم که بخواهیم آن را تغییر بدهیم.

اصولی درباره اینکه در صورت تغییر اسکوچیچ بحث انتخاب مربی ایرانی به کجا می‌رسد یا قرار است مربی خوب خارجی انتخاب شود، توضیح داد:

الان نمی‌توانم این‌ها را بگویم. به عنوان سخنگوی فدراسیون باید آنچه واقع شده را بگویم. فردا ساعت ۱۰ صبح جلسه ای خواهیم داشت که همه این دغدغه ها قرار است در آن جلسه بررسی شود تا در نهایت به یک تصمیم برسیم. امیدوارم فردا به تصمیم برسیم اما شاید بحث ها به شکلی شود که به نتیجه نرسیم اما عزم ما این است که فردا تصمیم بگیریم.

وی افزود:

نمی‌خواهم الان نقش تحلیلگر را داشته باشم. احتمال دارد فردا به نتیجه نرسیم اما تلاش ما بر این است فردا بتوانیم جمع بندی نهایی را اعلام کنیم.

عضو هیات رییسه فدراسیون درمورد اینکه شنیده می‌شود وسواس این مجموعه درباره وضعیت تیم ملی برای این است که تکلیف رییس بعدی فدراسیون مشخص شود، گفت:

به هیچ وجه چنین چیزی نیست. طبق اساسنامه سرپرست قانونی کارش را انجام می‌دهد و او تمام وظایف رییس فدراسیون را دارد. طبق همین اساسنامه تصمیم گیرنده نهایی برای سرمربی هیات رییسه است. ۸ شهریور اکثریت هیات رییسه تغییر نخواهد کرد. لذا تصمیمی که الان می‌گیریم در آن تاریخ هم تصمیم اکثریت است‌. به این نکته توجه کنید.

اصولی درباره بحث مطرح شده مبنی بر مشروط شدن در اختیار فدراسیون قرار گرفتن بودجه به فدراسیون در صورت انتخاب مربی ایرانی است، عنوان کرد:

من هم دیدم یک پایگاه خبری مطلبی را به نقل از من زده بود که پرداخت بودجه به فدراسیون به انتخاب سرمربی ایرانی منوط شده  که آن را تکذیب می‌کنم. اصلا چنین چیزی را نگفته ام. فیلم تمام صحبت های من موجود است و عمدتا اظهارات خود را در گفت و گو با رسانه های رسمی بیان کردم. شفاف، واضح و صریح حرف مان را زدیم. چنین حرفی به ما زده نشده و در فدراسیون برمبنای چنین حرف غلطی تصمیم گرفته نشده است. این موضوع را تکذیب می‌کنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *