بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

زمان مشخص شدن تکلیف نیمکت تیم ملی مشخص شد

اصولی: تکلیف سرمربی تیم ملی این هفته مشخص می‌شود

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ تیر ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
انتخاب سرمربی تیم ملی

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید گلایه سرمربی تیم ملی از کمیته فنی به خاطر دعوت‌نشدنش به نشست بررسی کارنامه‌ی این مربی منطقی است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سخنگوی فدراسیون فوتبال می‌گوید گلایه سرمربی تیم ملی از کمیته فنی به خاطر دعوت‌نشدنش به نشست بررسی کارنامه‌ی این مربی منطقی است.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ورزش سه، احسان اصولی، عضو هیات رئیسه و سخنگوی فدراسیون فوتبال عصر امروز میهمان تلفنی برنامه‌ی رادیو جوان بود. او در این ارتباط به سئوالاتی در خصوص جلسه هفته گذشته هیات رئیسه با سرمربی تیم ملی پاسخ داد و معتقد بود وقتی هنوز در خصوص برکناری اسکوچیچ تصمیمی گرفته نشده، دلیلی وجود ندارد در مورد گزینه‌های جانشینی او بحثی به میان بیاید.

در ادامه، گفتگوی امیرحسین بابازاده با اصولی را می‌خوانید؛

* این جلسه به کجا رسید آقای اصولی؟ محتوایش به بیرون درز نکرد؟

– همانطور که بعد از جلسه در جمع خبرنگاران عرض کردم، آقای اسکوچیچ نقطه نظرات و نکاتی داشتند. اعضای هیات رئیسه سئوالات و ابهامات و دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی داشتند که در جلسه مطرح شد و چهارساعت با حضور ایشان و دو ساعت هم بعد از ایشان در بین خود اعضا دانه به دانه مورد بحث قرار گرفت. آقای اسکوچیچ دفاعیاتی روی برخی از ابهامات داشتند و گفتگوی مفصلی داشتیم. جلسه جلسه‌ی بسیار جدی و پرمطلبی بود. در نهایت هم متغییرها و مدارک و مستنداتی نیاز هست که به تصمیم نهایی برسیم که چون جلسه طولانی شد، مصوب شد که در جلسه هفته بعدی نهایی کنیم.

* ابراهیم قاسمپور از مواردی شاکی بود. می‌گفت که به ما گفتند مربی خارجی نباشد، گفتیم نباشد، بعد می‌گویند باشد. یک جورهایی به عنوان رئیس این کمیته شاکی بودند.

– من با کمال احترام و با عرض ارادت خدمت ایشان به عنوان یکی از پیشکسوتان شناخته شده فوتبال ما، بنده به عنوان عضو هیات رئیسه و سخنگو در واقع می‌دانم که حرف‌هایی اینچنینی نبوده و خود آقای ماجدی هم به عنوان عضو این کمیته این صحبت ها را رد کردند که نکته‌ای به عضوی از کمیته منتقل شده باشد و اگر چیزی باشد بنده به عنوان عضو هیات رئیسه در جریان نیستم. این را هم که گفته بودند ما روپایی خوب می‌زنیم، بنده افتخار می‌کنم و عرض شاگردی می‌کنم خدمت‌شان اما نکته‌ای از هیات رئیسه به کمیته منتقل نشده است.

* اینطور استنباط شد که انگار دوستان هیات رئیسه به اعضای کمیته فنی اعلام کرده‌اند که بگویند اسکوچیچ در اندازه‌های تیم ملی نیست و بعد از اینکه آنها اعلام کردند، یک باره اعلام شد ایشان باید بماند و ما سنگ روی یخ شدیم.

– روالی که ما داریم پیش می‌بریم در هیات رئیسه، اصلا ختم به تصمیم نشده و نظرات و صحبت‌ها گمانه‌زنی رسانه‌ای است بیشتر. یک عده خیلی زود قضاوت می‌کنند که سرمربی برکنار شده و برای جانشینش هم با فلانی و فلانی مذاکره شده و یکی می‌اید. بعد از یک مدتی می‌گویند قطعی تغییر نمی‌کند. ما به طور شفاف می‌گوییم که برای گرفتن تصمیمی به این مهمی زوایای مختلف قضیه باید بررسی شود. ما داریم این کار را انجام می‌دهیم. یک بخش مهم و کلیدی آن در کمیته فنی است. نکته‌ای که آقای اسکوچیچ مطرح کرد و به نظر من هم قابل تامل است، این است که وقتی کمیته فنی می‌خواهد کارنامه یک مربی را بررسی کند باید خودش را هم دعوت کند دیگر. با حضور خود سرمربی بحث شود کمااینکه در سایر تیم ها هم اینطور بوده و اعضای هیات رئیسه هم این موضوع را وارد دانستند. با دوستان کمیته فنی هم صحبت می‌کنیم. هر یک از اعضای کمیته فنی شخصیت‌های برجسته، قابل قبول و قابل اعتماد هستند و ما به آنها ارادت داریم ولی بر اساس اساسنامه و آن چه بر ساختار فوتبال ملی و همه‌جای دنیا هست رای و نظر هیئت رئیسه مطرح است.

*درست است که اسکوچیچ در جلسه هیات رئیسه قول داده تیم ملی را به دور دوم برساند؟

– صحبت‌هایی رد و بدل شد ولی فکر نمی‌کنم اگر بزرگترین سرمربی دنیا را هم بیاوریم چنین قول و وعده‌ای بدهد. فوتبال جذابیتش به این است که نمی‌شود پیش‌بینی کرد. هیچ مربی و اهل فنی تضمینی در مورد نتایج و آنچه اتفاق می‌افتد نمی‌تواند قول بدهد.

* در محافل فوتبالی خیلی جدی اسم آقای قلعه‌نویی مطرح شد. تایید می‌کنید این قضیه را؟

– ما اول باید تغییر یا عدم تغییر را مشخص کنیم و اگر به تغییر رسیدیم به سمت نام‌ها برویم. امکانش وجود دارد و این احتمال همچنان باقی است که ما با حضور آقای اسکوچیچ به جام جهانی برویم.

* زمان جلسه این هفته هیات رئیسه چه روزی است؟

– من زمان دقیق را نمی‌توانم بگویم ولی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *