بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

به مناسبت تولد اسطوره پرسپولیس ؛ مردی که به امروزی‌ها درس تعصب می‌دهد

سالروز تولد زنده یاد عزیز اصلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس به قلم دکتر تورج عاطف

نویسنده : ParsFootball NewsAgency
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ | ۲۲:۲۳

15 فروردین سالروز تولد زنده یاد عزیز اصلی از پیشکسوتان باشگاه پرسپولیس است . او فوتبال حرفه‌ای خود را از باشگاه دارایی آغاز کرد و پس از آن به شاهین و سپس به پرسپولیس پیوست و تا پایان دوران بازیگری در پرسپولیس ماند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امروز تولد برترین دروازه بان دهه 40 خورشیدی ایران و باشگاه پرسپولیس یعنی عزیز اصلی است که اگر در کنار ما بود هشتاد وپنج ساله می شد. عزيز اصلي افتخار شهر تبریز بوده و هست. مردي كه دونده و كشتي كج كار و دروازه بان و حتی هنر پيشه بود شايد بچه هاي شهر تبريز نداند كه عزيز اصلي دروازه بان تيمي بود كه براي اولين بار در ارديبشهت سال 1347 در استاديوم پير شهر تهران توانست تیم ملی ايران را به اولین قهرماني جام ملتهای آسيا پس از پيروزي بر اسرائیل برسانند اما چون بسیاری از اعضای آن تیم دچار بی مهری شدنداز جمله عزيز اصلی که سالها کسی از او یادی نکرد و همچنان نمی کنند .


شايد دو آتشه هاي پرسپولیس كه اين گونه براي سرداران نه چندان واقعی این روزهای خود فرياد مي زنند ندانند كه عزيز اصلي تنها بازمانده تيم پرسپوليسي بود كه در پي معامله مدير پيكان وصاحب پرسپولیس مبني بر خريد پرسپوليس و تبديل آن به تيم پيكان حاضر نشد به تيم پيكان رود و در پرسپوليس ماند و با جوانان پرسپولیس در داربي بهمن سال 1348 وقتي داور گل تساوي محمود خورد بين را قبول نكرد به سوي داور بازي يعني مرحوم حاج ابوالحسن رفت و سيلي بر گوش او نواخت و اخراج شد .


مرحوم حاج ابوالحسن همان داوري بود كه تماشاچيان دو آتشه دهه 40 پرسپوليس او را تاج ابوالحسن لقب داده بودند .
شايد همين طرفداران سرخ ندانند عزيز اصلي در دربي هاي دوم چهار پنجم ششم سنگر بان تيم محبوبشان بود و ممکن است باز هم ندانند كه او اولين دروازه باني است كه در يك بازي بين المللي پرسپوليس از دروازه ارتش سرخ دفاع كرد همان بازي كه در برابر تيم ارتش كره جنوبي بود و با نتيجه 2 به 0 به نفع سرخ پوشان خاتمه يافت .


براي عاشقان فوتبال بايد گفته شود عزيز اصلي دروازه برتر دهه 40 فوتبال ايران است و بسياري معتقدند كه تاريخ فوتبال ايران سه دروازه بان برتر به خود ديده است که عبارتند از عزیز اصلی دهه 40 و ناصر حجازی دهه 50 و احمد عابد زاده دهه 70 خورشیدی که هنرمندان در درون دروازه تیمهای باشگاهیشان و تیم ملی ایران بودند و سالها برای ایران زمین افتخار آفریدند .
عزيز اصلي پس از اينكه در دارايي مطرح شد و به شاهين رفت و بعد به پرسپوليس پيوست، هيچگاه پيراهن اين تيم را عوض نكرد و بيگمان از جمله محبوبترين و وفادارترين پرسپوليسي های تاریخ بود و به خاطر اينكه بسياري از اوقات با پيراهن بنفش در دروازه حاضر ميشد به پيراهن بنفش هم معروف شد روحش شاد و یادش گرامی .

اختصاصی خبرگزاری پارس فوتبال – دکتر تورج عاطف

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *