بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حواشی جام جهانی قطر 2022

اخبار و تازه های جام جهانی قطر

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۴۳
اخبار و تازه های جام جهانی قطر

شاید با جرات بتوان گفت که فوتبال مهم‌ترین و محبوب‌ترین ورزش در دنیاست. تیم‌های بزرگ جهان هر ساله در مسابقه‌های گوناگونی با هم رقابت می‌پردازند؛ اما مهم‌ترین این رقابت‌ها که برای کسب عنوان بهترین تیم جهان برگزار می‌شود،

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

شاید با جرات بتوان گفت که فوتبال مهم‌ترین و محبوب‌ترین ورزش در دنیاست. تیم‌های بزرگ جهان هر ساله در مسابقه‌های گوناگونی با هم رقابت می‌پردازند؛ اما مهم‌ترین این رقابت‌ها که برای کسب عنوان بهترین تیم جهان برگزار می‌شود، مسابقات فوتبال جام جهانی نام دارد. این مسابقات هر 4 سال یکبار در کشور میزبان برگزار شده و تیم‌های ملی هر کشور را به رقابت دعوت می‌کند. امسال نیز مسابقات جام جهانی 2022 در قطر برگزار خواهد شد که حواشی جالب توجهی داشته و بحث بر سر این بازی‌ها، بسیار داغ است. با ما همراه باشید تا به طور خلاصه با تاریخچه‌ای کوتاه از این رقابت‌ها و جزئیات جام جهانی قطر 2022 مطلع شویم.

 

تاریخچه جام جهانی

اولین بار در سال 1872 کشورهای اسکاتلند و انگلستان در گلاسکو به رقابت پرداختند. این بازی که با نتیجه صفر بر صفر به پایان رسید، با هدف اتحاد و روابط دوستانه بین همه کشورها برگزار شد. اما سرآغاز مسابقاتی که به شکل امروزی برگزار می‌گردند، در سال 1930 پس از تاسیس فیفا بود. این رقابت‌ها هر چهار سال در یک کشور تشکیل می‌شود که در سال جاری، قطر میزبان فوتبالیست‌ها و تماشاچی‌های جام جهانی 2022 از سراسر دنیا خواهد بود.

 

اخبار و تازه های جام جهانی قطر

 

جام جهانی قطر 2022

انتخاب میزبان هر دوره از مسابقات جام جهانی، از چندین سال قبل انجام می‌شود تا کشور منتخب، زمان کافی برای آماده‌سازی پیش‌نیازهای این رقابت عظیم جهانی را داشته باشد. در سال 2010 و پس از چهار دوره رای‌گیری بین کشورهای پنج کشور ژاپن، کره جنوبی، قطر، آمریکا و استرالیا، سرانجام قطر با اختلاف 6 رای، ایالات متحده را پشت سر گذاشت و پیروز میزبانی جام جهانی 2022 شد. این اولین بار است که یک کشور عرب‌زبان و دومین بار است که آسیا میزبان این رقابت بین‌المللی خواهد بود.

 

اگر به فکر سفر به قطر برای حضور در جام جهانی برای تماشای بازیها هستید می توانید روی تیم حرفه ای ارز کردیت حساب باز کنید، تیم ما آماده مشاوره و  ارائه بهترین و راحت ترین راه برای سفر به قطر و تماشای بازی های جام جهانی است.

به علاوه اگر نیاز به خرید بلیط هواپیما یا کشتی، یا بلیط بازی ها داشتید می توانید اطلاعات خود را در وبسایت ثبت کنید تا همکاران ما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس حاصل کنند

بیست و دومین دوره از رقابت‌های جام جهانی قطر، برای آخرین بار با حضور 32 تیم برگزار شده و از دوره‌های بعدی، تعداد تیم‌های شرکت‌کننده، افزایش خواهد یافت. به طوری که در سال 2026، قرار است 48 تیم در این مسابقات حضور داشته باشند. همچنین برخلاف سال‌های گذشته که در بهار و تابستان برگزار می‌شد، مسابقات قطر 2022، در فصول سردتر سال برگزار می‌گردد تا شرایط آب‌وهوایی برای ورزشکاران، مساعدتر باشد.

سهمیه هر قاره در جام جهانی قطر 2022

برای برگزاری مسابقات جام جهانی 2022، هر قاره به طور مشترک یا اختصاصی، سهمیه مشخصی دارد. برای تعیین تیم شرکت‌کننده از هر قاره، رقابت‌هایی با عنوان مسابقات مقدماتی برگزار شده و تیم‌های برنده، به جام جهانی راه خواهند یافت. البته در هر دوره، تیم میزبان بدون شرکت در مسابقات نیز می‎تواند در جام جهانی شرکت کند. هرچند اگر قصد حضور در بازی‎های مقدماتی دوره بعد را داشته باشد، باید در این بازی‎ها شرکت کند.

در جام جهانی قطر، اروپا با 13 تیم، بیشترین سهمیه را دارد. پس از آن آفریقا و سپس آسیا قرار دارند که هر کدام 5 تیم را رهسپار این بازی‌ها خواهند کرد. البته سهمیه آسیا بدون احتساب قطر که خود میزبان این رقابت‌هاست، 4.5 است. دیگر قاره‌ها نیز آمریکای جنوبی، کونکاکاف و اقیانوسیه هستند که هر کدام به ترتیب 4.5، 3.5 و 0.5 سهمیه دارند. سهمیه کونکاکاف در جام جهانی، ترکیبی از سهمیه مناطق کارائیب، آمریکای شمالی و آمریکای مرکزی است.

 

تیم‌ها و گروه‌های جام جهانی قطر 2022

در ابتدای ماه آوریل، 32 تیم در قرعه‌کشی مسابقات جام جهانی 2022 شرکت کردند تا گروه‌بندی شده و تاریخ و زمان بازی‌ها مشخص گردد. البته در حال حاضر 29 تیم از 29 کشور مشخص شده و حضور 3 تیم دیگر، به نتیجه بازی‌های مقدماتی باقی‌مانده آن‌ها، بستگی خواهد داشت. قرعه‌کشی در 4 دسته انجام شد. دسته اول از 7 تیم برتر رده‌بندی به همراه قطر تشکیل شد و دسته‌های دوم و سوم، تیم‌های میان‌رده جهان را در بر داشت؛ و بالاخره 5 تیم پایین‌رده نیز در دسته چهارم جای گرفتند. البته 3 تیم باقی‌مانده هم برای قرعه‌کشی در این دسته جای گرفتند. پس از مشخص شدن نتیجه، تیم‌ها در 8 گروه A تا H به صورت دو‌به‌دو در برابر هم قرار گرفتند

گروه ایران در جام جهانی قطر 2022

نتیجه قرعه‌کشی ایران در جام جهانی 2022، بسیار حساس و جنجالی است. ایران در گروه B به مصاف تیم‌های انگلستان، ایالات متحده آمریکا و تیم برنده مسیر A پلی‌‌آف یوتا خواهد رفت. رقیب سوم تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی قطر نیز یکی از کشورهای سوئیس، ولز و یا اوکراین خواهد بود. در هر صورت، ایران در این مسابقات، شرایط ویژه و حساسی خواهد داشت.

 

زمان بازی‌های جام جهانی قطر 2022

بازی‌ها از 30 آبان ماه 1401 آغاز شده و تا 27 آذر، ادامه خواهند داشت. در هر روز 4 بازی برگزار می‌شود که زمان برگزاری آن‌ها در ساعات 13:30، 16:30، 19:30 عصر و 10:30 شب به وقت ایران است. البته دور اول بازی‌ها به این شکل انجام شده و برای تیم‌هایی که در این رقابت‌ها صعود می‌کنند، در هر روز 2 مسابقه انجام خواهد شد. پس از آن بازی‌های نیمه‌نهایی هم در بیست‌ودوم و بیست‌وسوم آذرماه، در ساعت 22:30 به وقت ایران برگزار شده و درنهایت زمان بازی فینال برای انتخاب برنده جام جهانی 2022، بیست‌وهشتم آذر ساعت 18:30 خواهد بود.

اولین بازی ایران در قطر 2022، ساعت 4.5 عصر اولین روز برگزار می‌شود که به مصاف انگلستان خواهیم رفت. پس از آن نیز در روزهای چهارم آذرماه در برابر تیم برنده پلی‌آف یوتا و هشتم آذرماه در مقابل آمریکا بازی خواهیم داشت.

 

حواشی جام جهانی قطر 2022

این دوره از رقابت‌های جام جهانی نیز مانند هر دوره دیگری از حاشیه‌های پرسروصدا بی‌نصیب نمانده است. از طراحی توپ رسمی مسابقات توسط آدیداس با نمادهایی از کشور قطر و رونمایی آن، تا انتشار موزیک ویدیوی “هایا هایا” هیجان زیادی در بین طرفداران جام جهانی 2022 ایجاد شده است. از سوی دیگر، در پی حمله نظامی روسیه به اوکراین، رئیس فیفا نام این کشور را از لیست شرکت‌کنندگان حذف کرده، در نتیجه لهستان بدون حضور رقیب با اعلام نتیجه 3 بر صفر به مرحله بعد صعود کرد.

 

برای دسترسی به اخبار و تازه های جام جهانی قطر با جزئیات کامل، به وبسایت تخصصی arzcredit.com  یا https://www.arzcredit.com/worldcup مراجعه کنید.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *