بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

برنامه فوتبال ایران برای جام جهانی 2022 تغییر می کند؟

درخواست جالب اتحادیه فوتبال انگلیس از نهاد برگزار کننده لیگ برتر فوتبال انگلیس برای جام جهانی 2022

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۰
جام جهانی 2022

اتحادیه تیم فوتبال انگلیس از نهاد برگزار کننده لیگ برتر فوتبال انگلیس درخواست جالبی برای جام جهانی 2022 داشته است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اتحادیه تیم فوتبال انگلیس از نهاد برگزار کننده لیگ برتر فوتبال انگلیس درخواست جالبی برای جام جهانی 2022 داشته است.

به گزارش پارس فوتبال و به نقل از ورزش سه، در پی دو بازی دوستانه تیم ملی انگلیس در فیفادی‌های گذشته، اتحادیه فوتبال انگلیس از نهاد برگزار کننده رقابت‌های لیگ برتر فوتبال انگلستان خواست 6 تیم صدر نشین فوتبال این کشور بازی‌های خود را در یکی دو هفته آخر به تعویق بیندازند تا تیم ملی با آمادگی بیشتری در رقابت‌های جام جهانی حاضر بشود.

از دید کارشناسان اینطور به نظر می‌رسید که با توجه به فاصله کم بین هفته آخر رقابت‌های لیگ برتر و شروع مسابقات جام جهانی، انگلیسی‌ها با شرایطی شبیه به فیفادی و با یک اردوی کوتاه وارد رقابت‌های جام جهانی و اولین مسابقه مقابل ایران خواهند شد؛ اما نگرانی‌ها از نمایش انگلیس در جام جهانی باعث شده برنامه تازه‌ای مدنظر اتحادیه فوتبال انگلیس قرار بگیرد و آنها می‌خواهند با آمادگی بیشتری وارد جام جهانی بشوند.

این را در نظر داشته باشید که رقابت‌های جام جهانی 2022 به‌دلیل برگزاری در میانه فصل، احتمالا با آمادگی حداکثری ستاره‌ها و تیم‌های ملی‌ای که از آنها بهره‌بردای می‌کنند؛ همراه خواهد بود و به نظر می‌رسد یک جام جهانی با کیفیت و در سطح لیگ قهرمانان اروپا پیش روی فوتبال قرار داشته باشد.

در دوره‌های قبلی به دلیل انجام مسابقات پر تعداد در طول سال و خستگی بازیکنان بسیاری از تیم‌های مدعی این اتفاق برایشان پیش آمده که تورنمنت بسیار سختی را پشت سر گذاشته‌اند که نمونه‌اش در جام جهانی قبلی حذف آلمان در دور اول رقابت‌های جام جهانی بود؛ اتفاقی که در این دور و طبق پیش بینی‌ها کمتر احتمال دارد رخ بدهد.

اما تصمیم جدید اتحادیه فوتبال انگلیس در شرایطی است که ایران در حال گذراندن یکی از ضعیف‌ترین برنامه‌های آماده‌سازی خود برای رقابت‌های جام جهانی است. ایران در فیفادی خرداد ماه تنها به انجام یک مسابقه دوستانه مقابل الجزایر بسنده کرده و اوقات ملی‌پوشان با تمرین و بازی‌های درون گروهی پر شده است؛ اتفاقی که به‌دلیل لغو دیدار مقابل کانادا و اردو در این کشور رخ داد و بحران بی سابقه‌ای را متوجه تیم ملی فوتبال ایران کرد که شاید در صورت رعایت جوانب و لغو پیش‌دستانه سفر به کانادا می‌توانست حداقل در فیفادی خرداد ماه با یک یا دو حریف بیشتر مسابقه بدهد. اما پس از لغو بازی کانادا هیچ حریفی برای برگزاری مسابقه در فیفادی‌های پیش‌تر (سه تاریخ) در دسترس نبود و همه تیم‌های متناسب برای یک بازی آماده‌سازی، درگیر بازی‌های دیگری بودند.

البته باید به انجام لیگ ملت‌های اروپا، لیگ ملت‌های کونکاکاف و مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آفریقا هم اشاره کرد که وضعیت بی سابقه‌ای در انجام بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌هایی مثل ایران ایجاد کرد که البته ایران با جیب خالی در بازار بازی‌های دوستانه مشکلات بیشتری به نسبت سایرین دارد و همانطور که دیدیم در نهایت یک مسابقه با الجزایر آن هم با معطلی بسیار برای تیم ملی در نظر گرفته شد تا اوضاع شبیه به چیزی باشد که کی‌روش در پیش از رقابت‌های مقدماتی جام جهانی 2014 گفته بود؛ اینکه هر اوضاعی از وضعیت فعلی بهتر است!

حالا و در شرایطی که تیم ملی ایران با انجام یک مسابقه دوستانه مقابل الجزایر در 22 خرداد و یکی دو روز ریکاوری اردوی خود را پایان خواهد داد، به نظر می‌رسد ما تنها فیفادی ماه سپتامبر (شهریور) را با انجام دو مسابقه پیش رو داشته باشیم. صرف نظر از اینکه هنوز مشخص نیست کدام حریفان در فیفادی سپتامبر مقابل ایران قرار بگیرند، با از دست رفتن فرصت مسابقه در خرداد ماه بسنده کردن به زمان دو پنجره رسمی فیفا در شهریور ممکن است بیش از حد خوشبینانه باشد.

مثالی که از اتحادیه فوتبال انگلیس آورده شد نشانگر اهمیتی است که تیم ملی باید برای آماده‌سازی خود قائل بشود و این مسئله نیاز به دوراندیشی و تدوین برنامه مجدد برای تیم ملی و استفاده از سایر زمان‌ها برای آمادگی هر چه بیشتر دارد؛ حتی اگر بازیکنان لژیونر فوتبال ایران در دسترس نباشند.

انجام اردو و برگزاری بازی‌های دوستانه با تیم‌های باشگاهی اروپا یکی از راه حل‌های پیش روی تیم ملی ما است که سرمربی‌اش هنوز نتوانسته این امید را در دل مردم ایجاد کند که ما می‌توانیم در جام جهانی 2022 نمایش موفقی داشته باشیم.

برای مثال شاید ذکر مثالی از کشور اوکراین و تیم ملی این کشور برای ما جالب توجه باشد؛ اینکه اوکراین بعد از شرایط جنگی آماده‌سازی خود برای دو بازی مقابل اسکاتلند و ولز را با برگزاری مسابقات دوستانه با تیم‌های باشگاهی مختلف از ایتالیا تا سایر نقاط گذراند و انصافا تیمی پر هیجان و آماده را روانه دو بازی پلی‌آف کرد که شاید اگر در شرایطی غیر از میزبانی ولز برگزار می‌شد، با پیروزی اوکراین و صعود این تیم به پایان می‌رسید اما آنها با وجود تلاش بسیار در نهایت موفق نشدند که خود را به جام جهانی برسانند.

به خاطر داشته باشید که اوکراین هم از بازیکنان لژیونر بهره می‌برد اما برای ساخت یک‌ تیم از مهره‌های جایگزین استفاده کرد و در نهایت در موعد خودش زینچنکو و یارمولنکو و سایر ستاره‌ها را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد.

این الگویی است که شاید بشود تیم ملی ایران هم از آن استفاده کند برای اینکه حداقل با آمادگی خیلی بیشتر بدنی و انجام بازی‌های تدارکاتی متناسب تیمی، برای جام جهانی آماده شود که حداقل قدرت رقابت با ولز و آمریکا را داشته باشد.

این درخواست به هیچ‌وجه توقع بالایی نیست و ما باید بتوانیم با این دو کشور نسبتا هم‌تراز در رقابت‌های جام جهانی شانه به شانه رقابت کنیم.

خرید بلیط اتوبوس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *