بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چگونه با خرید ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۷
چگونه با خرید ارز دیجیتال کسب درآمد کنیم؟

در طی سال‌های گذشته، شاهد گسترش ارز دیجیتال و در پی آن ورود بسیاری از افراد به این زمینه بوده‌ایم. ارز دیجیتال بعد از ورود به دنیای معاملات، خیلی سریع توانست جایگاه خود را در زمینه‌های مختلف به دست آورده و به عنوان یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای افراد تلقی شود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در طی سال‌های گذشته، شاهد گسترش ارز دیجیتال و در پی آن ورود بسیاری از افراد به این زمینه بوده‌ایم. ارز دیجیتال بعد از ورود به دنیای معاملات، خیلی سریع توانست جایگاه خود را در زمینه‌های مختلف به دست آورده و به عنوان یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای افراد تلقی شود.

امروزه بسیاری از افراد به دنبال کسب درآمد از طریق ارزهای دیجیتال هستند. بهتر است بدانید افزایش ناگهانی قیمت تنها راه برای کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال نیست؛ از این رو در ادامه به بررسی روش‌های مختلف کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال پرداخته و راه‌های مختلف برای این کار را بیان خواهیم کرد.

روش‌های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال

همان طور که اشاره کردیم، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال وجود دارد که به بررسی جزئی

·         خرید و نگهداری ارز دیجیتال

خرید و نگهداری ارز دیجیتال یکی از رایج‌ترین راه‌های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال است. در این روش ارز دیجیتال موردنظر خود را خریداری کرده و نگه می‌دارید تا بعد از افزایش قیمت، با قیمت بالاتری به فروش برسانید؛ به عنوان مثال قیمت بیت کوین در سال 1392 در حدود 13 دلار و در سال 1396 قیمت آن به 20000 دلار رسید و همین امر باعث شد تا افرادی که بیت کوین خریداری کرده بودند، سود خوبی به دست آورند.

·         سهام‌گذاری

یکی از بهترین و معمول‌ترین راه‌های کسب در آمد از طریق ارز دیجیتال، سهام‌گذاری است. سهام‌گذاری به معنای کسب سود از طرایق دارایی‌هایی است که در یک پرتفوی مبتنی بر ارز دیجیتال نگهداری می‌شوند. با استفاده از این روش، کاربران توکن‌های خود را به عنوان وثیقه در یک پروتکل قفل کرده و با این کار نقشی در تایید تراکنش‌ها دارند و پاداش دریافت می‌کنند.

توجه داشته باشید که تمامی شبکه‌های بلاک چینی که امنیت آن‌ها از طریق روش اثبات سهام و یا روش‌های مشتق شده از آن تامین می‌شود، قابل سهام‌گذاری و کسب سود خواهند بود. در تمام این روش‌ها (روش اثبات سهام و یا روش‌های مشتق شده)، کاربران می‌توانند بدون ایفا کردن نقش اعتبارسنج به صورت مستقیم، با سهام‌گذاری در نمایندگی نودهای اصلی و استخرها، به نسبت سهم خود از کل سهام‌گذاری شبکه، به کسب درآمد بپردازند.

·         آربیتراژ

یکی دیگر از راه‌های کسب درآمد ارز دیجیتال، کسب درآمد از طریق آربیتراژ است. آربیتراژ یک راه کسب درآمد از طریق اختلاف قیمت بین صرافی‌ها است. صرافی‌های ارز دیجیتال پلتفرم‌های آنلاین برای معاملات ارز دیجیتال هستند. گاهی اوقات قیمت در صرافی‌های مختلف با هم متفاوت است. شما می‌توانید این اختلاف قیمت‌ها را پیدا کرده و از این طریق به کسب درآمد برسید؛ به عنوان مثال می‌توانید توکنی را در یک صرافی با قیمت پایین خریداری کرده و بعد آن را در یک صرافی دیگر با قیمت بالاتری به فروش برسانید.

·         تامین نقدینگی

یکی از مولفه‌های اصلی در پلتفرم دیفای، تامین نقدینگی است. تامین نقدیگی یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال است. افرادی مایل به تامین نقدینگی در پلتفرم‌های نوظهور هستند، اغلب سود خوبی از مبالغی که سرمایه‌گذاری می‌کنند، به دست می‌آورند. همچنین افرادی که نقدینگی صرافی‌های غیرمتمرکز را تامین می‌کنند، بخشی از کارمزدهای معاملاتی که از طریق بازار خودکار انجام می‌شود را به خود اختصاص می‌دهند.

اگر شما هم جزو سرمایه‌گذارانی هستید که رویکردی بلندمدت دارید، بهتر است ابتدا در مورد استخرهای موجود در بازار تحقیق کرده و بعد از آن مناسب‌ترین استخر را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

·         بازی‌های بلاک چینی و NFT

بازی در اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) پاداش‌هایی در قالب توکن SLP را به دنبال خواهد داشت. SLP مخفف کلمه Smooth Love Potion و توکن اختصاصی و بومی این بازی است که می‌توان از آن برای پرورش اکسی استفاده کرد. توکن SLP در صرافی‌های ارز دیجیتال بزرگ خرید و فروش می‌شود. کاربران می‌توانند این توکن را با استیبل کوین‌های مبتنی بر دلار و یا سایر ارزهایی که ارزش بازار بالایی دارند مبادله کنند.

جالب است بدانید بر اساس داده‌های منتشر شده، امروزه بازکنان متوسط بازی اکسی اینفینیتی روزانه بین 150 الی 200 SLP پاداش دریافت می‌کنند. این مقدار بر اساس ارزش روز توکن محاسبه شده و بر اساس بازار روز بین 40 الی 55 دلار ارزش خواهد داشت. چنین درآمدی در برخی از نقاط جهان معادل حقوق یک شغل تمام وقت بوده و به همین دلیل این بازی در کشورهای مانند فیلیپین و ونزوئلا با استقبال گسترده‌ای از جانب کاربران مواجه شده است. این نوع از سرمایه‌گذاری نیاز به سرمایه اولیه ندارد و میزان ریسک آن کم است. همچنین می‌توان گفت میزان سختی بسیار کمی دارد. البته این نوع از سرمایه‌گذاری بسیار زمان بر است.

·         وام دهی ارز دیجیتال

رشد صنعت مالی غیرمتمرکز، منجر به توسعه اکوسیستم‌های وام دهی متنوع شده است. این اکوسیستم‌ها مبتنی بر ارز دیجیتال بوده و در آن کاربران قادر به سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال خود، در پروتکل‌های وام دهی مختلف هستند. کاربران بعد از سپرده‌گذاری ارزهای خود در پروتکل‌های وام دهی، در ازای آن پاداش‌هایی در قالب توکن اصلی و یا دارایی‌های متفاوتی مانند بیت کوین، اتر و یا سایر آلت کوین‌ها دریافت خواهند کرد.

·         کشت سود

Yield Farming یا کشت سود، مفهومی است که دارایی‌های دیجیتال را به گونه‌ای به کار می‌گیرد تا بالاترین بازده ممکن را داشته باشند و ریسک را به حداقل برساند. به طور معمول پروتکل‌ها و پلتفرم‌های جدید، در ابتدای راه اندازی، افراد زیادی را برای سپرده گذاری در نظر می‌گیرند تا استخراج نقدینگی و ارزش کل قفل شده (TVL) را بر روی پروتکل افزایش دهند.

معمولا سودهای بالا در قالب توکن اختصاصی پلتفرم پرداخت می‌شود؛ به عنوان مثال در صورتی که شما بخشی از نقدینگی استخر را تامین کرده باشید، نرخ سود سالیانه برای شما در نظر گرفته خواهد شد و به عنوان پاداش نیز توکن دریافت خواهید کرد. می‌توان گفت کشت سود برای سرمایه گذارانی که دارای انواع توکن هستند، یک روش عالی به حساب می‌آید؛ چرا که در این روش بدون نیاز به صرف بودجه، توکن جدید به دست خواهند آورد.

·         شناسایی و شرکت در ایردراپ‌های معتبر

ایردراپ به فرایندی گفته می‌شود که در آن یک شرکت توکن‌های خود را به صورت رایگان به کیف پول برخی از کاربران ارسال می‌کند. در واقع این روش یکی از روش‌های کم هزینه برای تبلیغات است و برای شرکت عرضه کننده مزایای زیادی دارد.

برای شرکت در ایردراپ‌ها کافی است یک سری از مراحل را طی کرده و در قرعه‌کشی شرکت کنید؛ به عنوان مثال ممکن است برای شرکت در قرعه‌کشی از شما خواسته شود تا شبکه‌های اجتماعی توییتر و تلگرام شرکت را فالو کرده و یا آخرین توییت شرکت را ریتوییت کنید.

کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال

در این مطلب سعی کردیم تا راه‌های متفاوت کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال را معرفی کنیم. این نکته را هم در نظر داشته باشید که سود حاصل از سهام‌گذاری، تامین نقدینگی، بازی‌های بلاک چینی و NFT، وام دهی ارز دیجیتال و کشت سود با هم متفاوت خواهد بود. در این نوع سرمایه گذاری هم مانند سایر انواع سرمایه گذاری، برخی از روش‌ها مطمئن‌تر و کم ریسک‌تر بوده و برخی نیز ریسک بیشتری دارند.

همچنین سوددهی برخی از روش‌های گفته شده منطقی‌تر بوده و در برخی از راه‌ها پروژه‌های نوپا و جدید سوددهی بیشتری دارند. تمامی روش‌هایی که در بالا معرفی کردیم جزو روش‌های کسب درآمد از طریق ارز دیجیتال است و انتخاب شما بستگی به میزان اطلاعاتتان از حوزه ارزهای دیجیتال و ریسک‌پذیری شما خواهد داشت. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات جامع در حوزه ارز دیجیتال و نحوه خرید و فروش آن هستید، وبسایت رسمی کیف پول من، به عنوان اولین مرجع اولین سامانه نگهداری ارزهای دیجیتال کشور، اطلاعات گسترده‌ای را در این حیطه در اختیارتان قرار خواهد داد.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *