بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ویژگی مشترک تیم ملی ایران با لیورپول و بایرن + تصاویر

سومین جلسه تمرینی تیم ملی ایران در کمپ السد قطر

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰
تمرین تیم ملی در دوحه

تیم ملی ایران که هم اکنون در اردوی دوحه به سر می برد، شب گذشته جلسه تمرینی خود را در کمپ باشگاه السد قطر انجام داد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم ملی ایران امروز سومین جلسه تمرینی خود را پشت سر خواهد گذاشت.

به گزارش پارس فوتبال، دو روز نخست تمرین تیم ملی ایران در کمپ باشگاه السد انجام شد و هم اکنون کمپ تمرینی الارسال ۲ که در اختیار ملی‌پوشان ایران قرار دارد.

کمپ الارسال ۲ در منطقه عنیزا (الدفنه) قرار دارد که یکی از ۴۱ کمپ تمرینی به بهره‌برداری رسیده جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است. تیم ملی ایران پیش از دیدار مقابل عراق در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نیز در همین کمپ تمرینی حضور داشت که در جام جهانی باشگاه‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ محل تمرینات دو تیم لیورپول و بایرن مونیخ بود.

کمیته برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ برای آماده‌سازی قطر از میزبانی این مسابقات، علاوه بر ساخت کمپ‌های جدید، کمپ تمام باشگاه‌های لیگ ستارگان را ارتقا داده تا این کمپ‌ها با استانداردهای فیفا برای جام جهانی همخوانی داشته باشد و تعداد کمپ‌های تمرینی به ۴۱ کمپ رسیده است.

هر یک از ۳۲ تیم شرکت کننده در جام جهانی ۲۰۲۲، یک مجموعه تمرینی اختصاصی خواهند داشت که از ابتدا تا انتهای جام جهانی در اختیار آنهاست و برخلاف جام‌های جهانی قبلی برای هر مسابقه نیاز به سفر به شهری دیگر و تمرین در زمینی دیگر نیست.

تمرین تیم ملی در دوحه

تمرین تیم ملی در دوحه

تمرین تیم ملی در دوحه

هر یک از این مجموعه کمپ‌های تمرینی دارای باشگاه بدنسازی، سونا و جکوزی، اتاق کنفرانس، اتاق جلسات، رختکن و… است. همچنین چمن تمام این کمپ‌ها از مجموعه چمن اسپایر تغذیه شده که مشابه چمن تمام استادیوم‌های جام جهانی است تا تیم‌ها تفاوتی بین زمین تمرین و مسابقه حس نکنند.

هر کدام از تیم‌های صعود کننده به جام جهانی پیش از شروع مسابقات باید کمپ‌های خود را از میان ۴۱ کمپ تمرینی انتخاب کنند. همچنین یکی از این مجموعه‌های تمرینی برای استفاده داوران در نظر گرفته شده و ۸ زمین تمرینی هم ذخیره است تا در صورت نیاز استفاده شود.

همچنین کنار هر کمپ تمرینی یک زمین چمن ذخیره وجود دارد که در صورت آسیب زمین‌ها و برای ترمیم آن، از این چمن ذخیره استفاده می‌شود.

تمرین تیم ملی در دوحه

تمرین تیم ملی در دوحه

در پایان جام جهانی نیز باشگاه‌های قطری از این کمپ‌ها بهره‌برداری خواهند کرد و تعداد ۱۸ کمپ از ۴۱ کمپ نیز در پایان جام جهانی برای استفاده عمومی خواهد بود.

تیم زیر ۲۳ سال ایران در آذرماه ۱۳۹۸ در همین مجموعه تمرینی کمپ خود را پیش از انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو برپا کرده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *