بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اسکاتلند یا اوکراین ؛ حریف ایران در جام جهانی کدام تیم است؟ شاید هم هیچ کدام!

دیدارهای حساس پلی آف جام جهانی 2022 در ماه ژوئن

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۰۴
پلی آف جام جهانی 2022

اوکراین این روزها رویای صعود از پلی‌آف جام جهانی 2022 و حضور در قطر را در سر دارد، حضوری که برای این کشور اهمیتی بسیار نمادین خواهد داشت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

کشور جنگزده اوکراین این روزها رویای صعود از پلی‌آف جام جهانی 2022 و حضور در قطر را در سر دارد، حضوری که برای این کشور اهمیتی بسیار نمادین خواهد داشت.

به گزارش پارس فوتبال، درحالیکه جام جهانی 2022 از آخرین روز آبان ماه در قطر آغاز خواهد شد هنوز تکلیف سه تیم صعودکننده به تورنمنت مشخص نیست. از امروز تا 14 ژوئن یعنی 24 خرداد، پنج بازی پلی‌آف برگزار خواهد شد تا تکلیف سه بلیط باقی‌مانده به مقصد قطر روشن شود. از این پنج مسابقه دو بازی در منطقه اروپا و یک بازی در منطقه آسیا برگزار شده و سپس برنده دوئل آسیایی به مصاف نماینده آمریکای جنوبی رفته و نماینده کونکاکاف با نماینده اقیانوسیه دیدار می‌کند تا تکلیف سه تیم صعودکننده مشخص شود.

در قاره اروپا چندین بازی پلی‌آف در ماه مارس انجام شد که از جمله به حذف ایتالیا قهرمان فعلی اروپا انجامید. اما مسابقه اوکراین به دلیل جنگی که این کشور با آن روبرو است به تعویق افتاد. تیم ملی اوکراین باید ابتدا به مصاف تیم ملی اسکاتلند برود و برنده این بازی در مقابل تیم ملی ولز تکلیف یک تیم صعودکننده را مشخص خواهد کرد.

اوکراین در این مدت برای آماده‌سازی پیش از بازی مقابل اسکاتلند به اسلوونی رفته و یک کمپ تمرینی تشکیل داده است. پلی‌آف این دو تیم طبق برنامه چهارشنبه این هفته در گلاسکوی اسکاتلند برگزار می شود و تکلیف تیم پیروز در همان تک‌بازی مشخص خواهد شد. اوکراین در صورت پیروزی در این بازی روز یکشنبه هفته آینده در کاردیف به مصاف ولز خواهد رفت.

آندری پیاتوف دروازه‌بان باتجربه اوکراین در آستانه این بازی‌ها در مصاحبه با وبسایت رسمی فدراسیون فوتبال این کشور گفت:

باید قبل از بازی مقابل اسکاتلند همه افکار مزاحم که مانع تمرکزمان می شود را از خودمان دور کنیم. با اینحال ما هم اخبار می‌خوانیم، با خانواده‌ها و رفقایمان تماس می‌گیریم و از وضعیت کشورمان باخبریم. به همین خاطر است که اوضاع ما با همه تیمهای دیگر فرق دارد. بعضی روزها شرایط عادی است و بعضی روزها نگرانی وجود دارد چرا که موشک‌ها از بالای سر مردم پرواز می‌کنند.

اوکراین در صورتیکه از این دو بازی پلی‌آف پیروز بیرون بیاید در گروه B جام جهانی با تیم ملی کشورمان و تیمهای انگلیس و آمریکا همگروه خواهد شد.

پلی‌آف آسیایی بین استرالیا و امارات سه‌شنبه آینده برگزار می‌شود تا نماینده آسیا برای دیدار با نماینده آمریکای جنوبی، پرو، مشخص شود. دیدار این دو تیم شش روز بعد برگزار خواهد شد. فرانسه قهرمان جام جهانی گذشته این دو دیدار را به دقت زیر نظر خواهد داشت چرا که یکی از این سه تیم یعنی استرالیا، امارات یا پرو اولین رقیب آنها در جام جهانی قطر خواهد بود. فرانسه در گروه D با دانمارک و تونس هم بازی خواهد کرد.

سرانجام دو هفته بعد کاستاریکا برای بدست آوردن آخرین بلیط جام جهانی به مصاف نیوزیلند می‌‌رود. کاستاریکایی که در جام جهانی 2014 شگفتی آفرید و به مرحله یک‌چهارم نهایی تورنمنت رسید. برنده دیدار کاستاریکا و نیوزیلند در گروه E جام جهانی قرار خواهد گرفت که با حضور اسپانیا، آلمان و ژاپن دشوارترین گروه تورنمنت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *