بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ویژگی های دوچرخه برای خرید

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۴
ویژگی های دوچرخه برای خرید

دوچرخه سواری فعالیتی است که طرفداران بسیار زیادی در جوامع مختلف در سال های اخیر بدست آورده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دوچرخه سواری فعالیتی است که طرفداران بسیار زیادی در جوامع مختلف در سال های اخیر بدست آورده است. فعالیتی که دارای ارزش و بار مثبت بالایی برای افراد در جوامع بشری می باشد در این جوامع دوجرخه سواری ممکن است با اهداف و انگیزه های بسیار مختلفی دنبال شود. و حتی دارای کاربردها و تنوع متفاوتی باشد. ما می توانیم انواع دو چرخه ها را از فروشگاه های گونانگون فروش دوچرخه و یا فروشگاه های فروش کالاهای متنوع خریداری کنیم و می توانیم اقدام به خرید اینترنتی دوچرخه از فروش گاه های آنلاین بکنید یکی از این فروشگاه ها که دارای صدها مدل دوچرخه است فروشگاه اینترنتی فروشکالا به آدرس اینترنتی foroshkala.net است که می توانید دو چرخه خود را در منزل با استفاده از کامپیوتر و با موبایل خریداری کنید و آنرا از طریق تیپاکس یا اداره پست درب خانه دریافت کنید.

ویژگی های دوچرخه برای خرید

در این مقاله می خواهیم در مورد انواع کاربردها از این وسیله بطور مختصر صحبت کنیم و به چند نوع دوچرخه هم اشاره مختصری داشته باشیم.
در ابتدا باید تذکر بدهیم که مهمترین مرحله خرید انواع دوچرخه مرحله انتخاب یک دو چرخه که باید با توجه به یک سری شرایطی دست به انتخاب و خرید دوچرخه کرد.
ویژگی های یک دوچرخه مناسب:
تناسب سایز دوچرخه با سایز شخص : در انتخاب اندازه و سایز دوچرخه با ید قد افراد را در نظر داشته باشیم برای این مسئله انواع سایز های دوچرخه تولید می شود معمولا باید بالاترین قسمت دوچرخه ته خط کمر شخص برسد. دو چرخه ها را در اندازه های 12 – 14 – 16 – و بیست که دوچرخه بچه گانه خوانده می شود و سایز 24 – 26 معمولا برای نوجوانان و جوانان سایزهای 27 به بالا برای بزرگ سالان و جوانان بلند قد. در این میان بخاطر اینکه متوسط سایز زنان و دختران کمتر از متوسط قد مردان است معمولا سایز دوچرخه های مورد استفاده خانم ها کمتر است.

ترمزها:

ترمز برای حفظ سلامت دوچرخه سوار و ایجاد امنیت برای او دارای اهمیت است داشتن ترمزهای مناسب با کاربرد دوچرخه در هنگام خرید مورد توجه قرار می گیرد برای دوچرخه ها معمولا یا از سیستم ترمز لقمه ایی یا از سیستم ترمز دیسکی استفاده می شود. برای بعضی از انواع دوچرخه مانند دوچرخه کوهستانی، توریستی و یا جاده ایی از نوع ترمز دیسکی استفاده می شود این نوع ترمز یک سیستم پیشرفته بحساب می آید و دارای کیفیت بالا در هنگام استفاده و ترمز گیری می باشد اما سیستم لقمه ایی از کیفیت پایین تر از نوع دیسکی آن است سیستم دیسکی بسیار گرانتر از سیستم ترمز لقمایی است و دارای عمر بیشتری می باشد ترمز های لقمه ایی بسیار زودتر عمرشان تمام می شود و سریعتر خراب می شوند و باید تعویض و یا تعمیر شود اما تعمیر و تعویض آن راحت تر از نوع دیسکی می باشد و نیاز به متخصص ندارد و هرکسی می تواند تعمیر یا تعویض کند.

ویژگی های دوچرخه برای خرید

سیستم تعلیق:

اگرچه برای بعضی از دوچرخه ها مانند دوچرخه شهری یا هیبریدی و حتی دوچرخه کوهستانی که می خواهیم در شهر استفاده کنیم سیستم تعلیق ضروری نیست و حالت سلیقه ایی دارد اما برای بعضی از انواع دوچرخه مانند دوچرخه توریستی یا دوچرخه کوهستانی که در جاده های بیرون شهر که ناهموار و دارای پستی و بلتدی زیادی است مورد استفاده قرار می گیرد و حتی دوچرخه جاده ایی لازم و ضروری است و باعث می شود که ضربات و شوک های ناشی از ناهمواری و سنگ و پستی بلندی کمتر به دوچرخه سوار و خود دوچرخه وارد شود و از آسیب های احنمای جلوگیری کند. سیتم تعلیق ممکن است به دو صورت سیستم تعلیق کامل که دارای دو فنر محکم و نرم در قسمت جلو دقیقا در درون دوشاخ دوچرخه و یک فنر در قسمت عقب و در زیر زین دو چرخه می باشد و یا نوع سیستم ناقص که فقط دارای فنر در قسمت جلو است.

بدنه دوچرخه:

قطعه مرکزی و اصلی دوچرخه که تمام قطعات بر روی آن قرار می گیرند بدنه دوچرخه می باشد معمولا بدنه دوچرخه را محکم می سازند تا تحمل بیشتری در مقابل سنگینی بار و وضعیت راه ها داشته باشد. این قطعه را هم براساس نوع کاربرد و مکان های مورد استفاده تولید می کنند در بعضی از دوچرخه ها از نظر مختلف تولید این قطعه دارای حساسیت بسیار زیادی است مثلا در تولید دوچرخه جاده ایی برای پایین آوردن وزن دوچرخه از الیاژهای بسیار سبک و البته محکمتر مانند آلیاژ المینیوم . یا الیاژ پیشرفته تر بنام کربن استفاده می کنند اما برای دوچرخه های مورد استفاده در سطح شهر چنین حساسیتی وجود ندارد یا در تولید بدنه دوچرخه کوهستانی محکم بودن بدنه مورد توجه بیشتری قرار می گیرد.

ویژگی های دوچرخه برای خرید

چرخ ها و تایرها:

اگر دوچرخه را می خواهید در جاده های کوهستانی ناهموار و سنگ لاخی و خاکی استفاده کنید دوچرخه کوهستانی با چرخ ها و تایر های پهن مورد نیاز است اما برای دوچرخه های جاده ایی و مسابقه ایی نیاز به تایرهای خیلی باریک داریم تا اصطکاک بین جاده و دوچرخه به حداقل برسد و دوچرخه سوار با تعداد رکاب کمتر سرعت بیشتری به دوجرخه بدهد و مسافت بیشتری را طی کند.

انواع دوچرخه:

دوچرخه شهری

دوچرخه کوهستانی

دوچرخه توریستی

دوچرخه جاده ایی

دوچرخه بچه گانه

دوچرخه هیبریدی

و…

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *