بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پایان مشترک یک انتظار ؛ مس کرمان و ملوان بندرانزلی لیگ برتری شدند

صعود زودهنگام ملوان بندرانزلی و مس کرمان به لیگ برتر در فاصله دو هفته تا پایان لیگ دسته اول

نویسنده : خبر گزاری پارس فوتبال دات کام
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۶ خرداد ۱۴۰۱ | ۲۱:۲۵
مس کرمان و ملوان در لیگ برتر

تیم های فوتبال مس کرمان و ملوان بندرانزلی موفق شدند در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل به لیگ برتر صعود کنند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

تیم های فوتبال مس کرمان و ملوان بندرانزلی موفق شدند در فاصله دو هفته مانده به پایان فصل به لیگ برتر صعود کنند.

به گزارش پارس فوتبال، در یکی از مسابقات هفته سی و دوم لیگ دسته اول فوتبال ایران، تیم صدرنشین مس کرمان از ساعت ۱۹ امروز در ورزشگاه وحدت آستارا مهمان تیم رده هشتمی شهرداری بود.

شاگردان فرزاد حسین‌خانی که در پنج هفته اخیر لیگ یک از وقفه ملوان بندرانزلی استفاده کرده بودند و توانستند صاحب چهار پیروزی و فقط یک تساوی شوند، امروز می‌توانستند با یک امتیاز خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا صعودشان به لیگ برتر را قطعی کنند که موفق شدند به این مهم برسند.

مس کرمان در نیمه اول سعی در مدیریت بازی داشت و با وجود اینکه دو بار دروازه‌اش تهدید شد، بازی پایاپای را مقابل شهرداری آستارا به نمایش گذاشت و با تساوی بدون گل به رختکن رفت.

شاگردان حسین‌خانی که در نیمه دوم کمی عقب کشیده بودند، سه بار روی موقعیت‌های تیم شهرداری آستارا دروازه خود را در خطر دیدند ولی هیچ یک از توپ‌ها وارد دروازه نشد و در سمت مقابل مسی‌ها نیز به جز یک فرصت جدی خیلی خودشان را به آب و آتش نزدند تا در نهایت با یک امتیاز صعودشان را به لیگ برتر قطعی کنند.

مس کرمان که فصل موفقی با تنها دو شکست تا هفته سی و دوم و در فاصله دو هفته مانده تا پایان لیگ دسته اول فوتبال ایران سپری کرده بود، با تساوی بدون گل خارج از خانه مقابل شهرداری آستارا، ۶۶ امتیازی شد تا با یک امتیاز بیشتر نسبت به ملوان انزلی همچنان صدرنشین بماند و بخاطر فاصله ۸ امتیازی با آرمان‌گهر رده سومی، صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

تیم فوتبال مس کرمان که از فصل ۸۶-۸۵ تا ۹۳-۹۲ در لیگ برتر بود و در لیگ سیزدهم پس از قرار گرفتن در رده شانزدهم به لیگ یک سقوط کرد، پس از هشت سال دوری و انتظار از سطح اول فوتبال ایران، دوباره به این رقابت‌ها بازگشت.

صعود مس کرمان از لیگ یک موجب شد تا سهمیه‌های استان کرمان در فصل ۰۲-۱۴۰۱ لیگ برتر به سه تیم افزایش پیدا کند و این استان پس از تهران و در کنار خوزستان، یکی از پرتعدادترین تیم‌های لیگ برتر را داشته باشد.

مس کرمان و ملوان در لیگ برتر

اما از آن سو ملوان بندرانزلی نیز با برد دو بر صفر در برابرماشین سازی در تبریز شمار امتیازات خود را به عدد 65 رساند و در فاصله 2 هفته مانده به پایان بازی ها لیگ برتری شد.

ماشین سازی که در بازی قبلی سایپا را در خانه با نتیجه 3-3 متوقف کرده بود این بار در برابر ملوان هم با تمام قوا به میدان آمد تا در شرایطی که به دسته پایین تر سقوط کرده است از اعتبار خود دفاع کند و در سوی دیگر ملوان هم بعد از شکست دو بر یک در برابر استقلال ملاثانی به پیروزی فکر می کرد تا صعود خود را به لیگ برتر نهایی کند. بازی با احتیاط از سوی دو تیم شروع شد اما با گذشت دقایقی ملوان توپ و میدان را در اختیار گرفت تا اینکه سرانجام دردقیقه پایانی نیمه نخست به گل رسید. ضربه سجاد بازگیر موجب شد تا ملوان نیمه نخست را با برتری یک بر صفر به رختکن برود.

با شروع نیمه دوم بازی تهاجمی ملوان ادامه پیدا کرد. مهران احمدی دردقیقه 54 بازی اندوخته های تیم ملوان را به دو گل رساند. در ادامه شاگردان مازیار زارع به خوبی بازی را مدیریت کردند و همین دو گل برای کسب سه امتیاز و صعود تیم ملوان به لیگ برتر کافی بود. تساوی یک بر یک تیم سوم جدول یعنی آرمان گهر در برابر سایپا در استادیوم پاس خبر خوبی برای اردوی تیم ملوان در تبریز بود. به این خاطر که با ثبت این نتایح اختلاف تیم ملوان با آرمان گهر به 7 امتیاز رسید و این بدین معنی است که صعود تیم ملوان به لیگ برتر در فاصله دو هفته مانده به پایان بازی ها قطعی است.

تساوی مس کرمان در برابر شهرداری آستارا هم خبر خوبی برای ملوانی ها بود. به این خاطر که اختلاف ملوان با صدرنشین را به یک امتیاز کاهش داد و حال شاگردان مازیار زارع با امیدواری بیشتری می توانند برای قهرمانی در رقابت های این فصل لیگ یک در دو هفته پایانی به مصاف رقبا بروند. نزدیکی امتیازات بین دو تیم دو هفته پایانی لیگ یک را برای صعود کننده ها به لیگ برتر جذاب خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *