بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس را بشناسید 

امید عالیشاه در آستانه ثبت عنوان پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۸:۰۱
پرسپولیس ؛ امید عالیشاه در آستانه ثبت عنوان پرافتخارترین بازیکن پرسپولیس

امید عالیشاه به ششمین قهرمانی خود در لیگ برتر دست یافت.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امید عالیشاه کاپیتان سرخ‌ها که فصل درخشانی را با تیمش پشت سر گذاشت و تاثیر پررنگی در پیشرفت پرسپولیس در کورس قهرمانی داشت برای ششمین بار قهرمان لیگ برتر شد و برای دومین سال متوالی جام قهرمانی این رقابت‌ها را به عنوان کاپیتان و نفر اول تیمش بالای سر برد.
عالیشاه در 10 سال گذشته که عضوی از پرسپولیس بوده مدتی مجبور شد برای خدمت سربازی به تیم تراکتور بپیوندد حالا یکی از بازیکنان برتر تاریخ باشگاهش به لحاظ تعداد بازی به حساب می‌آید. او 264 بازی برای پرسپولیس انجام داده که از این تعداد 250 تا در لیگ برتر بوده و یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ لیگ برتر هم به حساب می‌آید.
عالیشاه با پیراهن پرسپولیس 50 پاس گل داده و 25 گل نیز به ثمر رسانده است ضمن اینکه با بردن شش جام قهرمانی لیگ برتر، 3 سوپرجام و دو جام حذفی، یازده جام داخلی در ویترین شخصی خود دارد.
در حال حاضر عالیشاه از کمال کامیابی‌نیا دیگر کاپیتان باسابقه پرسپولیس یک جام کمتر دارد. کامیابی نیا که در فصل اخیر برای ذوب آهن بازی کرد 236 بازی برای پرسپولیس انجام داده است و با انجام 346 بازی در لیگ برتر نزدیک به صد بازی بیشتر از عالیشاه در این رقابت‌ها انجام داده که آماری فوق العاده به نظر می‌رسد.

کامیابی‌نیا 23 گل با پیراهن پرسپولیس به ثمر رسانده و 8 پاس گل هم داده است.

با این وجود کامیابی‌نیا تاکنون 6 بار قهرمان لیگ برتر شده، 2 بار جام حذفی برده و 4 سوپرجام در کارنامه خود دارد که مجموع جام‌های داخلی‌‍اش را به 12 می‌رساند.

در واقع چنانچه عالیشاه با پرسپولیس به یک سوپرجام دیگر دست یابد تعداد جام‌های او دقیقا با تعداد جام‌های کمال کامیابی‌نیا برابری خواهد کرد کما اینکه شانس این مهم را با توجه به رویارویی با قهرمان جام حذفی احتمالا قبل از شروع فصل تازه لیگ خواهد داشت.
اما بالاتر از این دو کاپیتان پرسپولیس، سیدجلال حسینی قرار دارد که 9 بار قهرمان لیگ برتر شده و 13 جام قهرمانی داخلی در کارنامه دارد. سیدجلال البته با پرسپولیس 5 بار قهرمان لیگ برتر شده، سه قهرمانی او با سپاهان و یکی هم با سایپا بوده است. او یک قهرمانی جام حذفی و 3 جام سوپرجام را هم در کارنامه کاری خود دارد و البته اگر 4 جام دو فصل اخیر به عنوان مربی را در کارنامه‌اش حساب کنید افتخارات او بسیار پررنگتر خواهد شد.
سیدجلال با 443 بازی در تاریخ لیگ برتر یکی از باسابقه‌ترین بازیکنان تاریخ این رقابت‌هاست. او 256 بازی برای پرسپولیس انجام داده که 12 گل زده و 2 پاس گل در کارنامه دارد.
مجموع جام‌های قهرمانی باشگاهی سیدجلال به عنوان بازیکن 13 تاست که عالیشاه با دو جام دیگر به او خواهد رسید و با سه تای دیگر از آن عبور می‌کند که اگر اینگونه شود از این حیث پرافتخارترین خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *