بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اخراج ژاوی هرناندز رسمی شد !

بیانیه باشگاه بارسلونا از اخراج ژاوی هرناندز از سمت مربیگری

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۵:۴۷
ژاوی ؛ بیانیه باشگاه بارسلونا از اخراج ژاوی هرناندز از سمت مربیگری

باشگاه بارسلونا با انتشار بیانیه‌ای رسما اعلام کرد که ژاوی هرناندز از هدایت این تیم برکنار شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

در روزهای اخیر شایعات بسیاری درباره تصمیم مدیران بارسلونا و شخص خوان لاپورتا برای قطع همکاری با ژاوی هرناندز به گوش رسیده بود اما این مربی در گفتگوهایش این موضوع را تکذیب کرد و مدعی شده بود که مدیران بارسا به او اطمینان کامل دارند.

اما خوان لاپورتا، رافا یوسته و دکو دقایقی قبل در ساختمان مجموعه تمرینی بارسلونا حضور پیدا کردند و پس از پایان آخرین تمرین این تیم در این فصل، جلسه فوری و مهمی را با ژاوی برگزار کردند و به او اطلاع دادند که دیگر تمایلی به همکاری با او در فصل آینده ندارند و به این ترتیب، ژاوی از هدایت بارسا کنار گذاشته شد.

اظهارات ژاوی در نشست خبری پیش از بازی برابر آلمریا و انتقادهایی که مطرح کرده بود باعث شد که مدیران بارسا به شدت از او ناراحت و عصبانی شوند و این موضوع حتی در رفتارهای آنها در طول چند روز گذشته به وضوح مشخص بود و شایعات برکناری این مربی از همین جا آغاز شد.

منابع نزدیک به بارسا ساعتی پیش اعلام کرده بودند که مدیران این باشگاه حتی حاضر نیستند تا پس از برگزاری آخرین بازی این فصل صبر کنند و در حالی دست به اخراج مربی این تیم زدند که بارسا باید یکشنبه شب در چارچوب رقابت‌های هفته سی و هشتم و پایانی لالیگا در ورزشگاه خانگی سویا روبروی این تیم قرار بگیرد.

در بیانیه رسمی باشگاه بارسلونا برای اعلام این خبر آمده است:

« خوان لاپورتا، رییس باشگاه بارسلونا، به ژاوی اطلاع داد که او فصل آینده هدایت این تیم را برعهده نخواهد داشت. او یکشنبه شب برای آخرین بار برابر سویا روی نیمکت حضور خواهد داشت. بارسلونا مراتب سپاسگزاری‌اش را از ژاوی برای اقداماتش به عنوان یک مربی ابراز می‌کند و برای او آرزوی موفقیت دارد.»

ژاوی و لاپورتا لحظاتی قبل و پس از انتشار این خبر به صورت رسمی در حالی اسپورتس سیتی را ترک کردند که حاضر نشدند هیچ صحبتی با خبرنگاران و هواداران نگرانی که بیرون از درهای این مجموعه منتظر آنها بودند داشته باشند.

این تصمیم در حالی از سوی باشگاه بارسلونا گرفته شد که ژاوی چند ماه قبل اعلام کرده بود خودش قصد ادامه این همکاری را ندارد و مایل است در پایان فصل نیمکت این تیم را ترک کند اما پافشاری‌ها و تلاش‌های مدیران این باشگاه باعث شد که او تصمیمش را تغییر دهد و چند هفته قبل بود که لاپورتا و ژاوی در نشستی صمیمانه اعلام کردند که او فصل آینده هم هدایت این تیم را برعهده خواهد داشت.

اعلام ناگهانی این خبر و زمانبندی عجیب آن درست پیش از آخرین بازی این فصل، هواداران بارسا را در شوک فرو برده است و هنوز هیچ یک از بازیکنان این تیم هم به این اتفاق واکنشی نشان نداده‌اند.

یکی از نکات عجیبی که درباره این تصمیم وجود دارد این است که اگر ژاوی شخصا از بارسا جدا می‌شد، این باشگاه موظف نبود که دستمزد فصل آینده او را پرداخت کند اما آنها حالا با تصمیم به اخراج او باید دستمزد یک فصل باقی مانده از قرارداد این مربی را پرداخت کنند که در این شرایط مالی به هیچ وجه به سود آنها نخواهد بود.

این مربی در نوامبر ۲۰۲۱ به عنوان سرمربی جدید بارسا جانشین رونالد کومان شد و در این مدت در ۱۴۱ بازی روی نیمکت بارسا حضور داشت که توانست ۸۹ پیروزی، ۲۳ تساوی و ۲۹ شکست را در کارنامه‌اش به ثبت برساند. او همچنین یک قهرمانی در لالیگا و یک قهرمانی در سوپرجام اسپانیا را هم برای بارسا به ارمغان آورد.

رسانه‌های اسپانیایی روز گذشته خبر داده بودند که بویان کرکیچ و دکو راهی لندن شدند تا مذاکرات نهایی با هانسی فلیک برای قبول هدایت بارسا در فصل آینده را انجام دهند. این مربی آلمانی علاقه زیادی به نشستن روی نیمکت این تیم داشت و پیش از این چند پیشنهاد را به همین منظور رد کرده بود.

توافق نهایی با فلیک از سوی مدیران بارسا انجام شده و او حالا تنها منتظر مدارک رسمی است و پس از امضای آنها به صورت رسمی به عنوان سرمربی جدید بارسا معرفی خواهد شد. لاپورتا علاقه زیادی به همکاری با او در این تیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *