بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل قطر

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۲:۰۶
هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل قطر

ورزشگاه لوسیل قطر، یکی از بزرگترین و مدرن ‌ترین ورزشگاه‌ های جهان است که در شهر لوسیل قطر واقع شده است. این ورزشگاه با ظرفیت هشتادهزار نفر، بزرگترین ورزشگاه قطر و نمادی از جاه ‌طلبی این کشور برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ورزشگاه لوسیل قطر، یکی از بزرگترین و مدرن ‌ترین ورزشگاه‌ های جهان است که در شهر لوسیل قطر واقع شده است.

این ورزشگاه با ظرفیت هشتادهزار نفر، بزرگترین ورزشگاه قطر و نمادی از جاه ‌طلبی این کشور برای به اشتراک گذاشتن فرهنگ عرب با جهان است.

طراحی ورزشگاه لوسیل توسط تیم معماری فاستر اند پارتنرز  ( Foster & Partners) انجام شده است که با الهام از سنت های حاکم بر منطقه و تعامل نور و سایه، نقوش پیچیده خاصی را برای ساخت نمای ساختمان طراحی کردند که مشابه کهن الگوهای هنری جهان عرب و هنر اسلامی است.

برای ساخت این ورزشگاه از بهترین مصالح ساختمانی مثل سنگ های گرانیت و سنگ های تراورتن و شیشه های مستحکم استفاده شده است.

این ورزشگاه به عنوان یکی از میزبانان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ انتخاب شده است و میزبان ۱۰ مسابقه ازجمله دیدار رده بندی بوده است. تماشاگران می‌توانند با استفاده از خطوط مترو مستقیم از شهر دوحه به استادیوم لوسیل بروند.

با وجود اینکه در اطراف ورزشگاه لوسیل فعلاً امکانات محدودی وجود دارد، انتظار می‌رود که کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌های بیشتری در این منطقه ایجاد شوند، اما در حال حاضر، اقامت در هر هتلی در دوحه که نزدیک ایستگاه مترو باشد، انتخاب خوبی است.

ورزشگاه لوسیل آرنا و پیست بین ‌المللی لوسیل دیگر مجموعه ‌های ورزشی این شهر هستند. همچنین در این ورزشگاه مسابقات قهرمانی هندبال جهان در سال ۲۰۱۵ و رقابت‌های جایزه بزرگ موتورسواری برگذار شده است.

 

برای ساخت ورزشگاه لوسیل قطر چه قدر هزینه شد؟

هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل در قطر برای برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ حدود ۷۶۷ میلیون دلار برآورد شده است. این ورزشگاه با ظرفیت ۸۶,۰۰۰ نفر، بزرگترین ورزشگاه قطر محسوب می‌شود.

ساخت ورزشگاه لوسیل از سال ۲۰۱۷ با الهام از سنت‌های بومی منطقه آغاز شد. طراحی نمای خارجی آن شامل الگوهای مثلثی پیچیده است که از فانوس‌های قدیمی و کاسه‌های صنایع دستی مردم قطر الهام گرفته شده است.

وزن ستون‌های فولادی به تنهایی ۶,۲۷۱ تن است که بیشتر از کل فولاد مصرف شده در بیشتر استادیوم‌های فوتبال است. نمای ساختمان با استفاده از ۴,۲۰۰ صفحه آلومینیومی مثلثی به مساحت ۶۰ هزار متر مربع ایجاد شده است.

 

از کشور قطر چه می دانید؟

قطر کشوری کوچک اما غنی در خاورمیانه است که در سواحل خلیج فارس واقع شده و تنها مرز زمینی آن با عربستان سعودی است. پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر قطر، دوحه است که بیش از ۸۰ درصد جمعیت کشور را در خود جای داده است.

آب و هوای قطر گرم و خشک است. قبل از کشف نفت خام، اقتصاد این کشور بر پایه شکار مروارید و تجارت دریایی استوار بود. امروزه اقتصاد قطر بیشتر بر پایه صنعت نفت و گاز و ساخت و ساز استوار است.

فرهنگ قطر تحت تأثیر اسلام است و شبیه کشورهای دیگر حوزه خلیج فارس است. موسیقی سنتی این کشور بر صورت شعر، آواز و رقص است. همچنین اجرای رقص‌های سنتی در بعضی از شهرهای آن مثل دوحه رایج است.

قطر میزبان جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ است و برای این رویداد ورزشگاه‌های مدرنی از جمله ورزشگاه لوسیل با ظرفیت ۸۰ هزار نفر ساخته است.

پرچم قطر چه معنا و مفهومی دارد؟

پرچم ملی قطر به طور رسمی در ژوئیه 1971 به تصویب رسید که دارای رنگ های قهوه ای و سفید به نسبت 11:28 است. رنگ سفید نماد صلح و آرامش است، در حالی که رنگ بلوطی نشان دهنده خون ریخته شده توسط کسانی است که برای استقلال این کشور جنگیدند. این پرچم همچنین شامل یک خط 9 نقطه ای است که نشان دهنده 9 امیر خلیج فارس است که در اوایل قرن بیستم با انگلستان پیمان صلح امضا کردند.

هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل قطر

 

بهترین مناطق گردشگری قطر

قطر دارای جاذبه‌های گردشگری متنوعی است که برخی از مهم‌ترین آنها عبارتند از:

 جزیره مصنوعی مروارید قطر

یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم قطر، جزیره مصنوعی مروارید در نزدیکی شهر دوحه است که برای ورزش‌های آبی و رانندگی در تپه‌های ماسه ‌ای مناسب است.

 بازار سنتی سوق واقف

سوق واقف، قدیمی‌ترین بازار دوحه است که در آن می‌توان صنایع دستی، لباس‌های سنتی و غذاهای محلی را خریداری کرد.

 پناهگاه حیات وحش الماها

پناهگاه حیات وحش الماها یکی دیگر از جاذبه‌های طبیعی قطر است که محل زندگی پرندگان مهاجر و حیوانات بومی است.

هزینه ساخت ورزشگاه لوسیل قطر

 موزه هنرهای اسلامی

موزه هنرهای اسلامی قطر یکی از بهترین موزه‌های هنر اسلامی در جهان است که مجموعه‌ای از آثار هنری ارزشمند از سراسر جهان اسلام را در خود جای داده است.

 کورنیش دوحه

کورنیش دوحه یک پیاده ‌روی ساحلی در کنار خلیج فارس است که محل تفریح و گردش مردم محلی و گردشگران است.

 مراکز خرید

مراکز خرید مدرن و بزرگی مانند سیتی سنتر در قطر وجود دارد که برای خرید و گذران اوقات فراغت مناسب هستند.

 

زبان رسمی مردم قطر چیست؟

زبان رسمی قطر عربی است. زبان انگلیسی نیز به عنوان زبان دوم در مدارس این کشور تدریس می‌شود و اکثریت مردم قطر تسلط زیادی به زبان انگلیسی دارند. البته عده ای از ایرانیان و مهاجرین کشورهایی مثل: افغاستان و پاکستان هم به زبان فارسی در این کشور صحبت می کنند. و زبان فارسی هم به عنوان سومین زبان این رایج در این کشور می باشد.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *