بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

متلک آتشین اسطوره استقلال به پرسپولیس و اوسمار ویرا

بهمن طهماسبی : نتایج پرسپولیس تأثیری بر استقلال ندارد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۴ خرداد ۱۴۰۳ | ۹:۳۰
بهمن طهماسبی : نتایج پرسپولیس تأثیری بر استقلال ندارد

بهمن طهماسبی پیشکسوت استقلال گفت : بله قبول دارم اما به هر حال باید این را هم در نظر گرفت که استقلال شرایط بهتری دارد ما باید از همان یک امتیاز برتری استفاده کنیم و با حفظ آن در نهایت قهرمان شویم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

بهمن طهماسبی پیشکسوت استقلال درباره دیدار پیش روی استقلال مقابل نساجی مازندران و برگزاری بازی‌های همزمان همچنین شرایط جدول رده‌بندی لیگ برتر و صدرنشینی استقلال در پایان هفته گذشته لیگ برتر اظهاراتی را مطرح کرد که در ادامه می خوانید:

درباره شرایط به وجود آمده در تعویق موقت برگزاری مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر به دلیل شهادت رئیس جمهور و تنی چند از مقامات چه صحبتی دارید؟

جا دارد این واقعه تلخ را به عموم مردم کشور و هم‌وطنان عزیزم تسلیت بگویم. همه ما در شوک فرو رفته‌ایم و طبیعتاً بازی‌های فوتبال هم باید به تعویق بیفتد اما این تأخیر چند روزه قطعاً نمی‌تواند مانع از ادامه مسیر استقلال تا رسیدن به عنوان قهرمانی شود.

دیدار استقلال مقابل حریف آخرش را چطور ارزیابی کردید؟

به نظرم استقلال در این بازی به خوبی می‌دانست که شرایط تیم فولاد به چه ترتیب است. آنها می‌خواستند هر طور شده از استقلال امتیاز بگیرند و با یک بازی کاملاً بسته و تدافعی چشم به ضد حملات بسته بودند اما استقلال توانست در نهایت به خواسته‌اش برسد که این نشان دهنده هوش بالای بازیکنان و داشتن تاکتیک درست تیمی بود. ما از استقلال چیزی غیر از این توقع نداریم.

شرایط این تیم در پایان هفته بیست و هفتم به گونه‌ای رقم خورد که دوباره در صدر ایستاد. در حالی که قبل از آن خیلی‌ها نگران فشار روحی ناشی از صدرنشینی وقت پرسپولیس بودند؟

این مسائل دیگر برای استقلال حل شده است. ما درباره تیمی حرف می‌زنیم که هم در کادر فنی و هم در کادر بازیکنانش نفراتی حضور دارند که یکی از دیگری با تجربه‌تر هستند. چنین تیمی بعید است به خاطر شرایط تیم‌های رقیب دچار استرس شود و بازی را آسان بگیرد.

اما در طول این فصل در چند بازی مشخصاً استقلال حریفش را دست کم گرفته بود و یا با شرایط غیر از این به میدان رفته بود. قبول دارید؟

بله. برای نمونه بازی شمس آذر قزوین در دور رفت و برگشت دو بازی بود که استقلال کاملاً این تیم را دست کم گرفت و در بازی رفت اوایل بازی و در بازی برگشت اواخر مسابقه به شدت از سوی این تیم و بازیکنانش تنبیه شد. اما به هر حال در طول یک فصل پیش می‌آید که تیمی با چنین شرایطی به میدان برود. ولی استقلال و بازیکنان با تجربه‌ای که دارد در شرایطی نیستند که مثلاً به خاطر صدرنشینی پرسپولیس برای ۴۸ ساعت وضعیت روحی روانی خودشان را از دست بدهند و نتوانند در رقابت‌های لیگ برتر به آنچه می‌خواهند دست پیدا کنند. من مطمئنم استقلال با این شرایط خوبی که به لحاظ روحی روانی پیدا کرده می‌تواند به راحتی قهرمانی لیگ امسال را از آن خودش کند.

درباره بازی مقابل نساجی مازندران، بسیاری نگران نتیجه این دیدار و اوج‌گیری دوباره تیم قائمشهری هستند. شما چه نظری در این باره دارید؟

به نظرم استقلال در این بازی هم می‌تواند با درایت کادر فنی و آنالیز خوبی که از رقبایش دارد نتیجه مورد نظرش را بگیرد. ما طبیعتاً کار آسانی در قائمشهر نخواهیم داشت. استقلال می‌داند که در دیدار مقابل این تیم که اتفاقاً سرمربی‌اش در ابتدای همین فصل کاندیدای نشستن روی نیمکت استقلال بود انگیزه‌های مضاعفی دارد که استقلال را شکست بدهد و توان تاکتیکی و فنی خودش را به رخ مدیران باشگاه و هواداران آن بکشد. ساکت الهامی جزو مربیانی است که اصطلاحا او را جاه طلب می‌دانند و دوست دارد پیشرفت کند و در تیم‌های بزرگ کار کند این می‌تواند یک خطر بالقوه در تیم نساجی مازندران مقابل استقلال باشد که مانع از پیروزی این تیم در قائمشهر شود اما من حتم دارم استقلال در نهایت نتیجه دلخواهش را می‌گیرد.

آقای بهمن طهماسبی چرا می‌گویید حتم دارید که نتیجه را می‌گیرد؟

برای اینکه استقلال بازیکنان با تجربه‌تری نسبت به نساجی دارد. در روزهای حساس و دیدارهای پایانی فصل تیم‌هایی می‌توانند نتایج مورد نظر خودشان را بگیرند که دارای چنین شاخصه‌هایی باشند. استقلال بازیکنان با تجربه دارد و همین نفرات با تجربه می‌توانند در چنین شرایطی به کمک استقلال بیایند و این تیم را در روزهای حساس پایان فصل کمک کنند تا نتیجه مورد نظرش را بگیرد. من مطمئنم که استقلال بازی آسانی در قائمشهر نخواهد داشت. اما این را هم اطمینان دارم که این تیم می‌تواند به نتیجه دلخواهش دست پیدا کند و با دست پر از زمین بیرون بیاید. به هر حال ما درباره استقلال صحبت می‌کنیم نه یک تیم معمولی. این تیم به گفته اغلب کارشناسان کاندیدای قهرمانی است.

اما قبول دارید که پرسپولیس هم در این هفته‌ها خوب کار کرده؟

بله قبول دارم اما به هر حال باید این را هم در نظر گرفت که استقلال شرایط بهتری دارد. ما باید از همان یک امتیاز برتری استفاده کنیم و با حفظ آن در نهایت قهرمان شویم. دور از انصاف است که بگوییم پرسپولیس تیم خوبی نیست. آنها هم در این هفته‌ها نتایج خیلی خوبی کسب کرده‌اند و با حضور بازیکن ازبکستانی در جمع مهاجمان پرسپولیس شرایط این تیم هم بهتر شده. ولی من باز هم معتقدم که استقلال با درایت و تاکتیک بهتری بازی می‌کند.

نظر شما درباره برگزاری بازی‌های همزمان در هفته‌های پایانی چیست؟

طبیعتاً باید چنین باشد. اگر شرایط به صورت مساوی بین تیم‌ها رعایت نشود قطعاً نتایج رقم خورده در دیگر دیدارها به ویژه آنهایی که روی نتایج تیم‌های قعرنشین یا صدرنشین تاثیرگذار است، می‌تواند در عملکرد بازیکنان تیم‌ها تاثیر مثبت یا منفی داشته باشد. از این رو روال عادی همه سال‌ها در لیگ‌های بزرگ و کوچک دنیا این است که مسابقات به شکل همزمان برگزار شود و خوشحالم از این بابت که ایران هم شرایطی فراهم شده که در سه هفته پایانی مسابقات به شکل همزمان برگزار شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *