بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

چرا نباید سفر به هنگام را از دست بدهیم

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | ۲۰:۲۰
چرا نباید سفر به جزیره هنگام را از دست بدهیم

در این مقاله به کاوش در جاذبه‌های گوناگون جزیره هنگام، تجربیات سفر به جزیره هنگام، فرهنگ محلی و امکانات تفریحی و اقامتی آن می‌پردازیم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

سفر به جزیره هنگام یک تجربه استثنایی و هیجان‌انگیز است که هر گردشگری را به دنیایی از آرامش و زیبایی‌های طبیعی می‌برد. جزیره هنگام در جنوب شرقی ایران، در قلب خلیج فارس و در فاصله کوتاهی از ساحل قشم واقع شده است. این جزیره با سواحل رنگارنگ، آب شفاف و فرهنگ محلی غنی خودش گردشگران را با دنیای جدیدی از زیبایی و سرگرمی آشنا می‌کند. در این مقاله به کاوش در جاذبه‌های گوناگون جزیره هنگام، تجربیات سفر به جزیره هنگام، فرهنگ محلی و امکانات تفریحی و اقامتی آن می‌پردازیم.

چرا نباید سفر به جزیره هنگام را از دست بدهیم

ساحل نقره‌ای، ستارگان درخشان زمینی

ساحل نقره‌ای، یکی از سواحل معروف در جنوب ایران و جزو جاذبه‌های گردشگری استان هرمزگان محسوب می‌شود؛ ساحلی زیبا در جزیره هنگام که بازدیدکنندگان را مجذوب خودش خواهد کرد. این ساحل را شن‌هایی از رنگ مشکی و نقره‌ای پوشانده‌اند که قدم زدن روی آن در عین حال تماشای آب‌های شفاف و زیبای خلیج فارس می‌تواند احساس وصف نشدنی را به شما بدهد.

یکی از نکات جالب توجهی که در مورد این ساحل وجود دارد، درخشش ماسه‌های آن در طول شب است. درواقع وقتی در تاریکی شب ماسه‌های این ساحل را مشاهده می‌کنید، به‌نظر می‌رسد که ستارگان آسمان روی زمین آمده‌اند و همگی در این ساحل جمع شده‌اند. علت اصلی درخشش این شن‌های ساحلی، کانی‌های معدنی براقی است که نور آفتاب را جذب کرده و در شب آن را منعکس می‌کنند.

به جز این ساحل، هنگام سواحل بی‌نظیر دیگری هم دارد که گردشگران برای ماجراجویی به آن‌ها سفر می‌کنند. یکی از آن‌ها ساحل کله خماسی است که می‌توانید شیرجه در آب شفاف خلیج فارس از روی صخره‌های سنگی زیبا را در آن تجربه کنید؛ همچنین می‌توانید موجودات جذابی مثل عروس دریایی و خیار ماهی را با رفتن به این ساحل از نزدیک ببینید. ساحل خنیزی نیز یکی دیگر از سواحل جذاب این جزیره است که در سفر به جزیره هنگام حتما باید از آن بازدید کنید.

حیات وحش منحصربه‌فرد روی خشکی و زیر آب

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های جزیره هنگام، سواحلی با آب‌های کریستالی و شفاف است که می‌تواند دنیای متفاوت موجودات زیر آب را به‌نمایش بگذارد. غواصی در زیر آب‌های خلیج فارس، تفریحی است که هرگز نباید آن را از دست بدهید. اگر به شنا کردن و جهان زیر آب علاقه‌مندید، مرجان‌ها، ماهیان رنگارنگ و دیگر آبزیان، آب‌های این جزیره را به یک پارک حیاط وحش دریایی منحصربه‌فرد تبدیل کرده‌اند که شما با شرکت در تورهای غواصی می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

این جزیره محصور در آب، زیستگاه جانوران بسیار مهمی است که از گونه‌های نادر و کمیاب جانوری هستند. جبیر، نوعی آهوی بومی است که بی‌شباهت با غزال گواتردار ایرانی نیست، ولی جثه کوچک‌تری دارد و هر دو جنس نر و ماده آن شاخ‌دار هستند. خاردم مصری، یک نوع خزنده از خانواده سوسمارها است که اندازه آن می‌تواند به بیش از ۷۰ سانتی‌متر هم برسد. خاردم مصری یکی از گونه‌های کمیاب جانوری در جهان است و جزیره هنگام، یکی از معدود زیستگاه‌های باقیمانده آن به‌حساب می‌آید.

یکی دیگر از جانوران کمیاب و در حال انقراضی که در جزیره هنگام سکونت دارند، لاک پشت پوزه عقابی است. وزن این لاک پشت‌ها به‌طور متوسط به ۸۰ کیلوگرم می‌رسد و طول یک متری دارند. این موجودات اسفند هر سال برای تخم‌گذاری به سواحل جزیره هنگام می‌آیند و این فرآیند تا اردیبهشت ماه ادامه پیدا می‌کند. بنابراین اگر قصد ملاقات با آن‌ها را دارید، در این ماه‌ها باید به هنگام سفر کنید.

دلفین‌های بازیگوش جزیره هنگام

ملاقات با دلفین‌های بازیگوش، یکی از جذاب‌ترین تفریحاتی است که می‌توانید در سفر به جزیره هنگام تجربه کنید. این جانوران دوست‌داشتنی، اواسط فصل پاییز برای جفت‌گیری و تولید مثل به سواحل هنگام نزدیک می‌شوند و تا اردیبهشت ماه هم در همین ناحیه حضور دارند. تا این لحظه از ۴۰ گونه دلفین موجود در جهان، ۱۳ گونه در سواحل نیلگون خلیج فارس و دریای عمان دیده شده است. اما اغلب دلفین‌هایی که به سواحل جزیره هنگام سفر می‌کنند، از نوع بینی بطری هستند. برای ملاقات با آن‌ها فقط کافیست سوار قایق شده و کمی از ساحل فاصله بگیرید. بعد از انتظار چند دقیقه‌ای، شاهد حضور دلفین‌ها روی آب و بازیگوشی آن‌ها با پریدن به بالا و پایین خواهید بود.

تاریخ و فرهنگ محلی غنی

تاریخچه غنی جزیره هنگام در هر گوشه و کنار این جزیره زیبا نمایان است. باستان‌شناسان می‌گویند این جزیره سده‌ها قبل از میلاد مسیح به‌عنوان مرکز تجاری مهمی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. از آثار باستانی آن هم می‌توان به قلعه چاهک و قلعه حسینیه اشاره کرد که به گردشگران اجازه می‌دهند به دوران‌های گذشته سفر کنند. فرهنگ محلی مردم جزیره هنگام، آداب و رسوم متنوع، هنرهای دستی و غذاهای متنوعی که مردم این جزیره دارند، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای گردشگران به‌وجود خواهند آورد.

هنگام با غذاهای محلی خودش که عمدتا از محصولات دریایی بهره می‌برند، مشهور است؛ غذاهای محلی خوشمزه‌ای مثل ماهی کبابی، کلمبا، پودینی کوسه، نان توموشی، هواری و برنج دیشو که توصیه می‌کنیم در سفر به جزیره هنگام حتما آن‌ها را امتحان کنید.

اقامت در جزیره زیبای هنگام

عمدتا گردشگرانی که به قشم سفر کرده‌اند، یک روز خود را برای رفتن به جزیره هنگام اختصاص می‌دهند و مجددا به قشم بازمی‌گردند. اما بسیاری از گردشگران هنگام را برای اقامت انتخاب می‌کنند تا در طول شب ساحل درخشان این جزیره و آسمان پرستاره آن را هم تجربه کنند. در این شهر هتلی وجود ندارد؛ اما ساکنان محلی خانه‌هایشان را با قیمت‌های مناسبی به مهمانان اجاره می‌دهند. البته به‌تازگی چندین اقامتگاه بوم‌گردی نیز در این جزیره راه‌اندازی شده است. ضمن اینکه شما می‌توانید در سواحل استثنایی این جزیره کمپ بزنید.

تجربه سفری خاطره‌انگیز به جزیره هنگام با فلای تودی

در صورتی که قصد سفر به جزیره هنگام را دارید، می‌توانید از خدمات آنلاین و غیرحضوری سامانه فلای تودی برای خرید بلیط هواپیما، رزرو بلیط قطار و رزرو اقامتگاه بوم‌گردی در جزیره هنگام استفاده کنید. ضمنا جزیره هنگام پرواز مستقیم ندارد؛ بلکه شما باید بلیط هواپیمای قشم را تهیه کنید و سپس از طریق لنج یا قایق تندرو از اسکله کندالو به جزیره هنگام بروید. فلای تودی این امکان را در اختیار شما خواهد گذاشت تا خوش‌قیمت‌ترین بلیط هواپیما را تهیه کرده و از تخفیفات ویژه‌ای که هر از گاهی اقامتگاه‌های بوم‌گردی جزیره هنگام ارائه می‌کنند، مطلع شوید.

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *