بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

بیلت چیست؟ + نحوه خرید شمش بیلت از اهن اسپات

خریدی شیرین را با آهن اسپات تجربه کنید

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ | ۹:۰۳
بیلت چیست؟ + نحوه خرید شمش بیلت از اهن اسپات

نگاهی مختصر به اطراف خود کافی است تا با کاربرد و اهمیت فولاد و آهن آلات مثل بیلت، نبشی و سایر محصولات فولادی آشنا شوید‌.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

از گذشته تا به امروز، آهن یکی از عناصر جدایی ناپذیر از زندگی ما انسان‌ها بوده است‌. این ماده برخلاف بسیاری از مواد، نه تنها جایگاه خود را از دست نداده، بلکه با توسعه و پیشرفت زندگی شهری همراه شده و امروز به بخشی اساسی از آن تبدیل شده است. تنها نگاهی مختصر به اطراف خود کافی است تا با کاربرد و اهمیت فولاد و آهن آلات مثل بیلت، نبشی و سایر محصولات فولادی آشنا شوید‌.

کاربرد این مواد به میزان گسترده بوده که می‌توان آهن آلات را به تنهایی به دنیایی مجزا تشبیه کرد. امروز قصد داریم با پرداختن به یکی از آهن آلاتی که کمتر به گوشتان خورده، یعنی بیلت فولادی، به سوال شمش بیلت چیست پاسخ دهیم و در خصوص آن اطلاعاتی کسب کنیم. در ادامه هم نیم نگاهی به وبسایت اینترنتی آهن اسپات کرده و به بررسی برخی از قابلیت‌های آن می‌پردازیم.

بیلت چیست؟ + نحوه خرید شمش بیلت از اهن اسپات

آشنایی با بیلت و کاربردهای آن

بیلت یا شمشال از آن دسته آهن آلاتی است که نسبت به دیگر قطعات فلزی، اسمش کمتر به گوشتان خورده و احتمالا با آن آشنا نیستید‌. اما از طرفی حتما تا به امروز تصویری از شمش طلا دیده‌اید و با آن آشنا هستید؛ با استفاده از این موضوع می‌توان انواع بیلت را به طور کلی، یکی از پرکاربردترین انواع شمش فولادی معرفی کرد.

شاید تا به امروز به گوشتان نخورده باشد، اما بد نیست بدانید که شمش تنها از جنس طلا نیست و جنس فولادی آن هم در صنعت کاربرد فراوانی دارد. بیلت به عنوان یکی از رایج‌ترین انواع شمش فولادی، از سطح مقطع دایره‌ای یا مربع شکل برخوردار است. مساحت سطح مقطع این قطعه فولادی از 230 سانتی‌متر مربع کمتر بوده و دارای طول بیشتری نسبت به انواع شمش است.

 

این ویژگی‌های ابعادی باعث شده که بیلت به صورت کلی برای تولید محصولات طویلی مانند انواع میلگرد و مفتول استفاده شود. این محصول علاوه در تولید میلگرد، در صنایع پل‌سازی، ریلی و اکستروژن کاربرد دارد. همچنین تیرآهن، نبشی، ناودانی، سپری، لوله‌های بدون درز و مانیسمان از دیگر نمونه‌هایی هستند که برای تولید شدن، از بیلت در آن‌ها استفاده می‌شود. به طور کلی می‌توان گفت بیلت در ساخت تمام مقاطع فولادی، به استثنا قطعه فولادی ورق، کاربرد دارد. در بخش بعدی به تفاوت بیلت و انواع شمش می‌پردازیم و با جزئیات این قطعه فلزی آشنا می‌شویم؛ پس با ما همراه باشید‌.

 

نگاهی به تفاوت اساسی بیلت با انواع دیگر شمش‌‌ها

در بخش‌های قبلی شناختی کلی نسبت به بیلت کسب کردیم و گذری بر با کاربردهای بیلت داشتیم. اما احتمالا همچنان برایتان تفاوت اساسی بیلت و انواع دیگر شمش‌ مشخص نیست‌. اولین تفاوتی که میان این دو قطعه فولادی توجه‌تان را جلب می‌کند، تفاوت ظاهری است‌. همانطور که اشاره شد سطح مقطع بیلت به صورت دایره یا مربع بوده، در  صورتی که سطح مقطع شمش اسلب (نوع دیگری شمش)، مستطیل شکل است. همچنین بیلت از طول بیشتری برخوردار است. از طرفی دیگر، بیلت دارای سطح مقطع کوچک‌تری نسبت به بلوم (نوع دیگری شمش) است.

از تفاوت ظاهری که بگذریم، به تفاوت کاربردی بیلت با انواع دیگر شمش می‌رسیم. همانطور که اشاره شد، بیلت برای در ساخت بسیاری از قطعات فولادی قابل استفاده است، اما بیشتر برای تولید انواع میلگرد و مفتول کاربرد دارد؛ اما اسلب عموما در ساخت ورق و کویل استفاده شده و رایج‌ترین کاربرد بلوم در ساخت تیرآهن و ناودانی است. همچنین بد نیست بدانید بیلت نسبت به باقی شمش‌ها از چگالی بیشتری برخوردار بوده و نقش بیشتری در عرصه صنعت دارد. در بخش‌های بعدی با ما همراه باشید و پس آشنایی با آهن اسپات، بیلت مورد نیاز خود را به آسانی خریداری کنید.

بیلت چیست؟ + نحوه خرید شمش بیلت از اهن اسپات

خریدی شیرین را با آهن اسپات تجربه کنید

تا به اینجا به صورت کلی با بیلت و ویژگی‌های آن آشنا شدیم. حال شاید مانند خیلی از افراد تصمیم به خرید این قطعه فولادی را داشته باشید و برایتان سوال شده که بهترین روش برای خرید بیلت چیست؟ در جواب این سوال باید بگوییم که بهتر است در ادامه با ما همراه باشید و با پلتفرم آهن اسپات آشنا شوید. مدتی است که آهن اسپات فعالیت خود را به عنوان یک پلتفرم تخصصی در زمینه آهن آلات آغاز کرده و در این زمینه، به خدمت‌رسانی هموطنان خود می‌پردازد. این پلتفرم از قابلیت‌های منحصربه‌فرد فراوانی برخوردار بوده که یکی از آن‌ها لیست مقایسه کارخانه‌ها است. در این پلتفرم لیستی از معتبرترین کارخانه‌های تولیدکننده بیلت و دیگر آهن آلات قرار داده شده است.

شما با انتخاب هر کدام از آن‌ها می‌توانید از قیمت و کیفیت محصولات آن‌ها با خبر شوید و بهترین بیلت ممکن در بازار را با قیمتی مقرون به صرفه خریداری کنید. حتی اگر سوال دارید که  تیرآهن دست دوم از کجا بخریم؟ آهن اسپات مرجعی است از فروشندگان تیرآهن دست دوم و سایر محصولات فولادی.

 

جدول وزنی، مناسب برای تخمین هزینه‌ها

از دیگر قابلیت‌های پرکاربرد پلتفرم آهن اسپات، می‌توان به جدول‌های وزنی اشاره کرد. اگر قصد خرید بیلت  و سایر محصولات فولادی همچون ناودانی، لوله و… دارید، اما هیچ ایده‌ای در خصوص وزن مورد نیازتان ندارید، این جدول‌ها برای شما طراحی شده‌اند. شما با وارد کردن ابعاد پروژه خود در جدول‌های وزنی، می‌توانید میزان وزن بیلت مورد نیازتان را محاسبه کنید. حال با استفاده از وزن محاسبه شده و قیمت لحظه‌ای بیلت، می‌توانید میزان هزینه مورد نیاز برای خرید بیلت را تخمین زده و تصوری کلی نسبت به هزینه‌های آن داشته باشید.

 

در مطلب امروز به بررسی بیلت و کاربردهای آن پرداختیم و نگاهی هم به تفاوت آن، با دیگر شمش‌های فولادی داشتیم. همچنین در ادامه با آهن اسپات، یکی از مرجع‌های اینترنتی در زمینه آهن آلات آشنا شدیم و برخی از ویژگی‌‌های آن را بررسی کردیم. در آخر هم بد نیست اشاره‌ای بکنیم به وجود تجزیه و تحلیل‌هایی از بازار آهن آلات که در آهن اسپات قرار گرفته است.

شما با استفاده از تجزیه و تحلیل‌ها و دنبال کردن اخبار بازار فولاد، می‌توانید سرمایه‌گذاری‌ای حساب‌شده را آغاز کرده و درآمدزایی خود را گسترش دهید. پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا با ورود به پلتفرم آهن اسپات، اولین قدم را بردارید.

 

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *