بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

سنگ تمام خاص اسطوره پرسپولیس برای امیر قلعه نویی

محمدرضا مهدوی : امیر قلعه‌ نویی خط به خط جلو می‌ آید

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۸:۰۷
محمدرضا مهدوی : امیر قلعه‌ نویی خط به خط جلو می‌ آید

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس گفت : منطق می‌گوید که هر چه سریع‌تر باید در بازی‌های پیش رو جوان‌گرایی انجام شود امیر قلعه‌نویی خط به خط جلو می‌آید و می‌خواهد نتایج قابل قبولی بگیرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمدرضا مهدوی پیشکسوت پرسپولیس درباره کُندی پروسه جوان‌گرایی در تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:

وقتی نتیجه خیلی خوبی را با جوانان‌مان گرفتیم و تن به کار‌های بزرگ دادیم، چرا میدان دادن به جوان‌ترها ادامه‌دار نبود؟ چرا در ۲ بازی با ترکمنستان تغییرات اتفاق نیفتاد؟ منطق می‌گوید که هر چه سریع‌تر باید در بازی‌های پیش رو جوان‌گرایی انجام شود. امیر قلعه‌نویی خط به خط جلو می‌آید و می‌خواهد نتایج قابل قبولی بگیرد.

وی با اشاره به اینکه فدراسیون برنامه‌های کلی فوتبال را پیاده می‌کند، تصریح کرد:

زمانی که سرمربی قرارداد هدایت تیمی را می‌بندد، باید دید که سیاست مدیران و نفرات ارشد فدراسیون فوتبال چیست و بر همین اساس باید درباره اتفاقات رخ داده، پاسخ بدهند. از قلعه‌نویی هم باید پرسید که آیا وظیفه دارد که نسل تیم ملی را با هر نتیجه‌ای تغییر بدهد؟ اگر به او گفته باشند که حتماً باید تیم ملی را به جام جهانی ببرد و نتایج مطلوبی بگیرد، حق مسلم قلعه‌نویی است که هیچ اتفاق خاصی را رقم نزند و فقط نتیجه بگیرد، بدون اینکه بازی خوب و جوان‌گرایی کند.

کارشناس فوتبال ادامه داد:

اگر فدراسیون فوتبال بخواهد یک برنامه ۱۰ تا ۳۰ ساله را پیاده کند و نسل بازیکنان را ۱۰ سال جوان‌تر کند، حتی با تغییر سرمربی تیم ملی نیز نباید هدف و ساختار تغییر پیدا کند، نهایتاً نسل فوتبال‌مان ۱۰ سال جوان‌تر خواهد شد.

پیشکسوت فوتبال در پاسخ به این سوال که کیفیت لیگ برتر چطور است، یادآور شد:

لیگ برتری که نتواند تغییراتی در ساختارش رقم بزند و نفرات جوان‌تر را به تیم ملی تحویل بدهد نمی‌توان اسمش را به عنوان لیگ تعریف کرد. در بیشتر تیم‌های لیگ برتر، لیگ یک و  لیگ دو هیچ سروسامان و شگفتی وجود ندارد و پدیده‌ای در آنها ظهور نکرده است. باید در ساختار باشگاه‌داری و پروسه پایه‌سازی تغییراتی حاصل شود و بازیکنانی از رده نوجوانان به رده سنی بالاتر بروند، اما این رشد و پیشرفت خیلی وقت است در لیگ‌های ایران رخ نمی‌دهد.

مهدوی در مورد وقفه ۲ هفته‌ای در لیگ برتر گفت:

تمام باشگاه‌های دنیا برای فیفادی، اردوهای آماده‌سازی، رقابت‌های جام ملت‌ها و … برنامه تمرینی مختلف دارند تا نفرات‌شان از فرم ایده‌آل آمادگی بازی خارج نشوند. اما در باشگاه‌های ایرانی به خاطر تعطیلات بازی‌های تیم ملی، تیم‌ها از برنامه‌های آمادگی بازیکنان‌شان عقب می‌افتند و مدت زیادی از بازیکنان غافل می‌شوند. در صورتی که چنین موردی را در دنیا نمی‌بینیم و بازیکنان همیشه در اختیار باشگاه‌شان در اردوهای آمادگی هستند.

وی درباره آخرین وضعیت تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ برتر خاطرنشان کرد:

زمانی که گل‌محمدی سرمربی پرسپولیس بود، یک سری اتفاقات افتاد و بازیکنان تهاجمی برای تیم تأمین نمی‌شد. وقتی یحیی از پرسپولیس رفت همه چیز بر وفق مراد اوسمار شد. چون پرسپولیس و سایر تیم‌های پرطرفدار را دوست داریم باید کاری کنند تا ساختار تیم‌های خوب ایرانی هم درست شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *