بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار ترسناک اسطوره پرسپولیس به سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

مرتضی کرمانی‌مقدم : تمرکز و هدف تیم ملی باید صعود به دور دوم جام‌ جهانی باشد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۳۹
مرتضی کرمانی‌مقدم : تمرکز و هدف تیم ملی باید صعود به دور دوم جام‌ جهانی باشد

مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس گفت : با شرایطی که برای صعود تیم‌های آسیایی وجود دارد، نباید رفتن به جام جهانی ۲۰۲۶ برای تیم ملی فوتبال ایران مشکل باشد و این بار باید در جام جهانی تمام تمرکز و هدفش صعود از مرحله گروهی باشد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مرتضی کرمانی‌مقدم پیشکسوت پرسپولیس درباره برتری تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در دو بازی رفت برگشت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی اظهار داشت:

از قبل هم مشخص بود که تیم درجه چندم آسیایی همچون ترکمنستان نمی‌تواند مقابل ایران حرفی برای گفتن داشته باشد. بازی‌های اینچنینی فرصت بسیار خوبی است تا بازیکنانی که بازی کمتری به آن‌ها رسیده، به میدان بروند و نفرات کم تجربه‌تر در این بازی‌ها محک بخورند. چون نفرات اصلی و لژیونر‌های فوتبال ایران از لحاظ توانایی و تکنیکی بهتر از بازیکنان ترکمنستان هستند و دیدید در بازی رفت به راحتی با ۵ گل از سد این حریف گذشتند.

وی در مورد برگزاری دیدار برگشت تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در عشق‌آباد عنوان کرد:

ترکمنستان به خاطر اینکه در خانه خودش بازی می‌کرد، انرژی مضاعفی داشت تا هرطور شده شکست بازی قبلی مقابل ایران را جبران کند، اما این دیدار روی چمن مصنوعی برگزار شد و دو تیم بازی خوبی را از خود به نمایش نگذاشتند. تیم ملی فوتبال کشورمان هم به دلیل اینکه بازیکنان‌مان تجربه زیادی از بازی در چمن مصنوعی ندارند، عملکرد ایده‌آلی نداشتند.

کارشناس فوتبال ادامه داد:

ارائه بازی تکنیکی و تاکتیکی از سوی تیم ملی فوتبال ایران ممکن نبود و نمی‌شد بازیکنان‌مان روی زمین بازی کنند، نهایتاً تاکتیک ایران بازی مستقیم بود و مجبور به این کار شد. گلی که قایدی زد نیز روی ارسال کنعانی‌زادگان از زمین خودمان بود که مهدی طارمی توپ را به قایدی رساند. در این دیدار توپ به جای زمین بیشتر روی هوا بود و ایران موقعیت‌های دیگری را روی دروازه ترکمنستان ایجاد کرد.

پیشکسوت فوتبال درباره جوان‌گرایی در تیم ملی ایران یادآور شد:

قطعاً امیر قلعه‌نویی به دنبال جوان‌گرایی در تیم ملی بزرگسالان است و به مرور زمان بازیکنان جوان را وارد تیم خواهد کرد. همیشه اینطور بوده که جوان‌تر‌ها جایگزین نفرات مسن تیم می‌شوند، چون آینده برای بازیکنان جوان است. هم اکنون نیز سن برخی از بازیکنان بالاست و باید جای خودشان را به بازیکنان جوان بدهند که این موضوع اجتناب‌ناپذیر است.

کرمانی‌مقدم در مورد صعود تیم ملی ایران به جام جهانی خاطرنشان کرد:

دیدار با تیم‌های ترکمنستان و هنگ‌کنگ در این مرحله آسان‌تر است و قطعاً در مراحل بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، کار برای تیم ملی فوتبال ایران سخت‌تر خواهد شد. اما با شرایطی که برای صعود تیم‌های آسیایی وجود دارد، نباید رفتن به جام جهانی ۲۰۲۶ برای تیم ملی فوتبال ایران مشکل باشد و این بار باید در جام جهانی تمام تمرکز و هدفش صعود از مرحله گروهی باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *