بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

اسطوره پرسپولیس آب پاکی را روی دست هواداران تیم ملی ریخت

مهدی سیدصالحی : برای جوانگرایی باید برای مدتی دنبال نتیجه‌ گیری نباشیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۲:۴۱
مهدی سیدصالحی : برای جوانگرایی باید برای مدتی دنبال نتیجه‌ گیری نباشیم

مهدی سیدصالحی پیشکسوت پرسپولیس گفت : اگر قرار باشد در تیم ملی پوست‌اندازی صورت گیرد باید یک مدتی همه مردم و علاقمندان دنبال نتیجه‌گیری نباشند، اما آیا این فرصت به سرمربی تیم ملی داده می‌شود تا تیمی جوان را برای آینده فوتبال ایران آماده کند؟

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی سیدصالحی پیشکسوت پرسپولیس درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی اظهار داشت:

ترکمنستان در بازی برگشت میزبان بود و تیم ملی ایران نسبت به بازی قبل روان بازی نکرد، اما با این حال بیشتر توپ در اختیار بازیکنان ایران بود و بازی مالکانه‌ای را ارائه کردیم. امیر قلعه‌نویی نسبت به بازی قبلی تغییراتی را در ترکیب تیم ملی ایجاد کرده بود و بازی برگشت با ترکمنستان به نوعی به یک دیدار تدارکاتی تبدیل شده بود.

وی افزود:

قلعه‌نویی می‌خواست تا بازیکنانی را کمتر در ترکیب اصلی قرار گرفته بودند را در این دیدار محک بزند که به نظر تصمیمی خوبی بود. هنوز ضعف در خط دفاعی تیم ملی ایران برطرف نشده و هماهنگی مطمئنی به وجود نیامده بود. در خط دفاعی هم مدافعان‌مان تمرکز لازم را نداشتند و تا دقایق آخر به تیم ترکمنستان موقعیت‌های زیادی دادند.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه جوانگرایی تاوان در بر خواهد داشت، عنوان کرد:

تا تیم ملی بخواهد پوست‌اندازی کند زمان می‌برد، باید دنبال نتیجه‌گرایی نبود و به پای جوانان ایستاد. بازی دادن به بازیکنان جوان منوط به این موضوع است که بازی‌های تدارکاتی زیادی برای تیم ملی فراهم شود تا بازیکنان جوان خطا و اشتباهات خود را در بازی‌های دوستانه انجام دهند و برای بازی‌های رسمی آماده شوند تا عملکرد بهتری داشته باشند.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد:

اگر قرار باشد در تیم ملی پوست‌اندازی صورت گیرد باید یک مدتی همه مردم و علاقمندان دنبال نتیجه‌گیری نباشند، اما آیا این فرصت به سرمربی تیم ملی داده می‌شود تا تیمی جوان را برای آینده فوتبال ایران آماده کند؟

سیدصالحی در پاسخ به این سوال که چرا از برترین بازیکنان جوان در تیم ملی بزرگسالان استفاده نمی‌شود، یادآور شد:

در فوتبال ایران و لیگ برتر آنچنان بازیکن جوانی که کیفیت لازم را برای حضور در ترکیب اصلی تیم ملی داشته باشد را نداریم. آیا بازیکنان ۲۰ ساله ما در حد سردار آزمون و مهدی طارمی هستند؟ اینقدر فوتبال ایران خالی از بازیکن شده که زمانی که یک بازیکن در لیگ برتر خوش می‌درخشد اعتقاد داریم باید بلافاصله در ترکیب اصلی تیم ملی بزرگسالان بازی کند. در حالی‌که اصلاً اینطور نیست و اگر قرار باشد جوانگرایی هم صورت گیرد باید از رده تیم امید به بزرگسالان راه پیدا کنند.

وی افزود:

چندین سال است که سطح لیگ برتر ایران اُفت کرده و بازیکنان پدیده زیادی در سطح اول کشور حضور ندارند. در لیگ برتر ایران هنوز پریرا ۴۱ ساله عملکرد خوبی دارد و خیلی از تیم‌ها میانگین سنی‌شان بالاتر از ۳۰ سال است. فوتبال ایران سال‌ها غافل از جوانگرایی بوده و بیشتر دلال‌گرایی انجام شده که الان فوتبال ایران خالی از ستاره و پدیده شده است. قلعه‌نویی اشراف زیادی به لیگ برتر دارد و مطمئناً سطح کیفی بازیکنان جوان در حد بازی کردن در تیم ملی بزرگسالان نبوده است.

کارشناس فوتبال در پایان خاطرنشان کرد:

اگر قرار باشد جوانگرایی و تغییر نسلی در تیم ملی بزرگسالان صورت گیرد باید فدراسیون فوتبال ساختار و برنامه بلندمدتی داشته باشد. دهه ۸۰ تیم ملی بزرگسالان می‌توانست چند تیم بسازد و در مسابقات مختلف شرکت کند. زمانی که برانکو سرمربی تیم ملی بزرگسالان بود، نفراتی همچون سیدمهدی رحمتی، محرم نویدکیا، ایمان مبعلی، حسین کعبی، علی بداوی، جلال کاملی‌مفرد و … در تیم امید و تیم ملی بزرگسالان بازی می‌کردند. اما هم اکنون بازیکنان تیم امید آنچنان کیفیت بالایی ندارند تا در تیم ملی بزرگسالان بازی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *