بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

هشدار جدی اسطوره استقلال به امیر قلعه نویی

ستار همدانی : امیدوارم قلعه‌ نویی تیم ملی را به اهدافش برساند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۰:۴۶
ستار همدانی : امیدوارم قلعه‌ نویی تیم ملی را به اهدافش برساند

ستار همدانی پیشکسوت استقلال گفت : باید با این بازیکنان جوان‌تر بیشتر کار شود تا عیارشان بالاتر برود و این مسئله باعث می‌شود که تیم ملی افق خوبی داشته باشد بر همین اساس شاهدیم که قلعه‌نویی به تدریج از نفرات جوان در ترکیب تیم ملی استفاده می‌کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ستار همدانی پیشکسوت استقلال درباره استفاده از بازیکنان جوان تأثیرگذار لیگ برتر در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران اظهار داشت:

بازی‌های مرحله اول مقدماتی جام جهانی فرصت خوبی است تا یک مقدار تغییرات در تیم ملی ایجاد شود و امیر قلعه‌نویی بتواند جوان‌تر‌ها را آزمایش کند تا در ادامه راه از آن‌ها در مسابقات بین‌المللی مهم استفاده کند. باید هر چه بیشتر به نفرات جوان میدان بدهند و در مسابقات اینچنینی بازی کنند تا از لحاظ آمادگی جسمانی و ذهنی برای حضور در جام جهانی آماده شوند.

وی افزود:

با توجه به اینکه دو دیدار رفت و برگشت با ترکمنستان در فیفا دی فروردین ماه بازی‌های سختی نیست، قطعاً می‌شود به یک سری از نفرات جوان بیشتر فرصت بدهند.

کارشناس فوتبال در مورد اینکه به مرور بازیکنان جوان به ترکیب تیم ملی اضافه خواهند شد، عنوان کرد:

باید با این بازیکنان جوان‌تر بیشتر کار شود تا عیارشان بالاتر برود و این مسئله باعث می‌شود که تیم ملی افق خوبی داشته باشد. بر همین اساس شاهدیم که قلعه‌نویی به تدریج از نفرات جوان در ترکیب تیم ملی استفاده می‌کند چون سرمربی تیم ملی می‌داند که میانگین سنی بازیکنان تیمش بالاست و باید بازیکنان بااستعداد و با انگیزه به بدنه تیم ملی اضافه شوند. 

پیشکسوت فوتبال ادامه داد:

اعضای کادر فنی تیم ملی تمام بازی‌های لیگ برتر را رصد می‌کنند تا بهترین‌ها به تیم ملی دعوت شوند. تنها کسی که به لیگ برتر فوتبال ایران اشراف دارد، قلعه‌نویی است و تیم‌ها را زیر نظر دارد و کسانی که آینده دارند را به تیم ملی دعوت خواهد کرد که به فوتبال ایران کمک کند. ان‌شاءالله قلعه‌نویی بتواند با تلفیق نفرات باتجربه‌تر و جوان‌تر فوتبال ایران را به اهدافش برساند. به طور حتم بازیکنان خوب کم کم اضافه خواهند شد.

همدانی در پاسخ به این سوال که چرا سرمربی تیم ملی فقط یک جوان را در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان قرار داد، یادآور شد:

جوان‌گرایی یک شبه نمی‌شود و اشتباه است، اگر در دیدار با ترکمنستان، چند جوان را در ترکیب اصلی قرار می‌داد و تیم ملی نتیجه خوبی نمی‌گرفت همه به او انتقاد می‌کردند. اگر به یک باره جوان‌گرایی صورت بگیرد و ترکیب تیم کاملاً تغییر کند باعث می‌شود که تیم ملی نتایج دور از انتظاری بگیرد. باید به نفرات جوان به تدریج میدان و بها داده شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

امیر قلعه‌نویی در بازی با ترکمنستان محمدامین حزباوی را در قلب دفاع قرار داد و این موضوع می‌تواند نویدبخش روز‌های خوبی برای تیم ملی باشد که سایر نفرات جوان و بااستعداد برای رسیدن به ترکیب تیم ملی بیشتر تلاش کنند. بازیکنان جوان زیادی در لیگ برتر داریم و به تدریج توسط قلعه‌نویی به تیم ملی بزرگسالان دعوت خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *