بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین پیشکسوت فوتبال ایران به امیر قلعه نویی

محمود شافعی : تغییر و تحولی در‌ تیم ملی ندیدیم

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۴ فروردین ۱۴۰۳ | ۱۱:۳۲
محمود شافعی : تغییر و تحولی در‌ تیم ملی ندیدیم

محمود شافعی پیشکسوت فوتبال ایران گفت : قرار بود تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران پس از جام ملت‌های آسیا پوست‌اندازی اساسی داشته باشد، اما در استارت کار مجدد تیم ملی، تغییر نسلی را ندیدیم در چند پست تغییر وجود داشت، اما آنچنان چشم‌گیر نبود.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمود شافعی پیشکسوت فوتبال ایران درباره دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل ترکمنستان در مرحله اول رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۶ اظهار داشت:

ترکمنستان تیم بسیار معمولی، آماتور و ضعیفی بود و می‌شود گفت که به عنوان یک حریف تمرینی، می‌شد به آن نگاه کرد. بر همین اساس نیز امیر قلعه‌نویی تا حدودی به اهدافی که می‌خواست در این بازی راحت دست یافت. در بازی برگشت هم در ترکمنستان، تیم ملی ایران باز هم می‌تواند این تیم درجه چندم آسیا را با اختلاف گل زیاد شکست دهد. با توجه به اینکه در مرحله نخست رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، حریف آنچنان قدرتمندی در گروه ایران وجود ندارد می‌توان ابراز امیدواری کرد که تیم کشورمان به مرحله بعدی صعود کند و در ادامه مسیر خودش برای رسیدن به جام جهانی موفق باشد.

وی در مورد عدم اعتماد کادر فنی به نفرات جوان در یک بازی راحت مثل ترکمنستان عنوان کرد:

کادر فنی تیم ملی فوتبال ایران می‌توانست در دو دیدار رفت و برگشت با ترکمنستان از تیم دومش بهره ببرد و از نفراتی که در بازی‌های قبلی زیاد بازی نکرده بودند، استفاده کند. به طور مثال اصلاً نیاز نبود علیرضا بیرانوند در این دیدار به میدان برود و می‌توانستیم از دروازه‌بان دوم و سوم استفاده کنیم. در نتیجه این مسائل نشان می‌دهد که قلعه‌نویی هنوز با احتیاط کار می‌کند و در استفاده از نفرات جوان مطمئن نیست و به اعتماد کامل در مورد نفرات نیمکت نشین نرسیده است.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در ترکیب تیم ملی نسبت به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا تغییری وجود داشت، یادآور شد:

نکته قابل تأمل و مورد توجهی که در تیم ملی وجود داشت، عدم استفاده از بازیکنان جوان بود. باید تغییرات در تیم ملی کاملاً مشهود باشد و فقط از یک یا دو بازیکن نام آشنا در دیدار با ترکمنستان، بازی گرفته می‌شد. کادر فنی فقط ۳ بازیکن با میانگین سنی بالا را به تیم ملی دعوت نکرده، در صورتی که این اسمش تغییرات نیست، اما اگر تعداد زیادی از نفرات جوان در لیست و ترکیب تیم ملی قرار می‌گرفتند، می‌گفتیم میانگین سنی بازیکنان متحول شده است.

پیشکسوت فوتبال ادامه داد:

قرار بود تیم ملی بزرگسالان فوتبال ایران پس از جام ملت‌های آسیا پوست‌اندازی اساسی داشته باشد، اما در استارت کار مجدد تیم ملی، تغییر نسلی را ندیدیم. در چند پست تغییر وجود داشت، اما آنچنان چشم‌گیر نبود.

شافعی افزود:

در بحث تاکتیکی نیز هیچ تغییری نسبت به رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ندیدیم و تیم ملی دقیقاً مثل روش و سبک قبلی خودش بازی کرد. بنابراین با این تفاسیر و مواردی که هم اکنون دیده شد، شرایط فوتبال کشورمان در آینده نگران‌کننده است.

وی در پایان درباره ساختن آینده فوتبال ایران خاطرنشان کرد:

در مجموع اگر نفرات جوانتری که می‌توانستند در آینده به فوتبال ایران کمک کنند در این بازی به کار گرفته می‌شدند، این جای امیدواری وجود داشت که پوست‌اندازی در تیم ملی بزرگسالان انجام شده است. در رده سنی جوانان و امید بازیکنان سطح بالایی در لیگ برتر حضور دارند که کادر فنی تیم ملی می‌توانست در این اردو بیشتر از آن‌ها استفاده کند تا حداقل ۵۰ درصد تغییرات را در بدنه تیم ملی شاهد باشیم. چون الان هر چقدر به جوان‌تر‌ها اعتماد شود، آینده فوتبال ایران از بازیکنان خوب بی‌نیاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *