بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه آتشین حمید درخشان به تیم های استقلال و پرسپولیس

حمید درخشان : با این بازی توقع قهرمانی در آسیا را داریم ؟

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۰
حمید درخشان : با این بازی توقع قهرمانی در آسیا را داریم ؟

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس گفت : چطور می شود که در لیگ ما دو تیم بالای جدول اینگونه در مقابل همدیگر بازی می کنند بعد با این وضعیت بازی توقع هم داریم که برویم داخل جام ملت های آسیا قهرمان هم بشویم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس هم معتقد است این دربی از کیفیت فنی بسیار پایینی برخوردار بوده هیچ نکته قابل بحثی در طول 90 دقیقه این مسابقه وجود نداشته است. او درباره دربی ۱۰۳ صحبت کرده که مشروح این گفتگو در ادامه آمده است:

دربی ۱۰۳ از نظر شما چطور بود؟

اصلا دربی خوبی نبود، فقط وقتمان را تلف کرد، هیچ چیزی در این بازی نبود که باعث شود در مورد آن حتی حرف بزنیم، نه می شود در مورد صحنه ها صحبت کرد، نه می شود در مورد ترکیب ها و حتی خلق موقعیت ها حرفی زد. هیچ چیز مهمی نداشت که بشود در مورد آن صحبت کرد.

یعنی شما تمامی جنبه های بازی را ضعیف ارزیابی می کنید؟

اصلا شما نکته قوی در این بازی مشاهده کردید که من بگم این مورد قوی بود یا نبود؟ بازی دائم وسط زمین بود و یک تیم دیگر در عقب زمین دائم مشغول دفاع. نیمه دوم استقلال بر روی دروازه پرسپولیس یک توپ هم نرسانده است! معنی این کار یعنی چه؟ یعنی شما می توانستی حتی یک تیم دیگر را بیاوری با ۱۱ نفر که آن عقب بایستند و فقط دفاع کنند و یک نتیجه ای بگیرند و بروند دنبال کارشان! انتظار ما از این دو تیم بالای جدول این بود که صحنه هایی در این بازی ببینیم که بگوییم فوتبال ما رشد کرده است. انتظار ها از دربی ۱۰۳ اصلا برآورده نشد، هیچ چیزی در این بازی نبود که بشود به آن گفت بازی زیبا! به عنوان مثال شما بازی دو تیم منچسترسیتی و منچستریونایتد را ببینید با اینکه مساوی می شود اما صحنه ها و موقعیت هایی که خلق می شود خیلی جذاب است اما چطور می شود که در لیگ ما دو تیم بالای جدول اینگونه در مقابل همدیگر بازی می کنند. بعد با این وضعیت بازی توقع هم داریم که برویم داخل جام ملت های آسیا قهرمان هم بشویم.

چرا بازی انقدر کم موقعیت بود؟

از نگاه فنی اگر بخواهیم بررسی کنیم اینطور می شود که وقتی شما تا زمانی که برنامه و استراتژی نداشته باشی و داخل تمرینات کار نکرده باشی، نمی توانی داخل مسابقه این استراتژی را پیاده کنی. باید این استراتژی را قبلا کار کرده باشی که بتوانی بر طبق آن برنامه داخل مسابقه پیش بروی. تا زمانی که شما برنامه نداشته باشی نمی توانید خلق موقعیت بکنید. همه این موارد لازمه اش این است که شما پلن و برنامه داشته باشی و از قبل آن را تمرین کرده باشی تا بتوانی آن را در زمین پیاده بکنید و گرنه موقعیت بدون برنامه خلق نمی‌شود. اگر هم گاهی اوقات کوچک ترین خلق موقعیتی می شود به دلیل مسائل فنی و انفرادی برخی از بازیکنان است، زیرا ما بازیکنان قوی از نظر تکنیکی داریم. همین بازیکن ممکن است در یک صحنه خلق موقعیت کند که کاملا مربوط به توانایی های فردی اش است ولی شما نمی توانید در یک کار تیمی با پنج ضربه خلق موقعیت بکنید. چون تیم تمرین نکرده و نمی تواند از این طریق خلق موقعیت بکند!

چرا کلا دربی معمولا انقدر کم موقعیت میشود و پرگل نیست؟

یکی از دلالیلش این است که تیم ها بیش از اندازه محتاطانه بازی می کنند و داخل بازی ها مشخص است که یک ترسی وجود دارد و این احتیاط باعث می شود که شما نتوانی خوب عمل کنی. تمامی این موارد لازمه اش یک شجاعت و شهامت خاصی است که ما معمولا آن را در دربی ها مشاهده نمی کنیم. وقتی شما به دنبال تساوی هستی پس در نتیجه ریسک بیشتری نمی کنی و در نتیجه محتاط تر و بسته تر بازی می کنی و تلاش می کنی که گل نخوری. نیمه دوم برای من به شدت جالب بود که فقط در چند دقیقه اول بازی استقلالی ها آمدند که یک بازی تهاجمی انجام بدهند ولی در ادامه بازی حالت تدافعی گرفتند و فقط دفاع کردند و این موضوع به نحوی بود که اصلا از استقلال انتظار نمی رفت اینگونه بازی کند. پرسپولیس هم دوست داشت که تهاجمی بازی بکند ولی به دلیل اینکه فضا ها و روزنه هارا بسته بودند نتوانست خلق موقعیت خوبی بکند.

جای خالی یک مهاجم مثل لوکادیا در پرسپولیس احساس نشد؟

شما وقتی نمی توانی خلق موقعیت ایجاد بکنید چه لوکادیا باشد چه نباشد هیچ فرقی ندارد. مگر خلق موقعیتی هم شد که آل کثیر بزند بیرون که ما هم بگوییم اگر لوکادیا بود گل می شد؟ تیم حتی این مورد را هم نداشت که حداقل بگوییم کاش لوکادیا در تیم حضور داشت. شما زمانی باید لوکادیا را داشته باشی که بتوانی موقعیت ایجاد بکنی تا لوکادیا گل بزند. وقتی نمی توانی خلق موقعیت کنی بودن یا نبودن لوکادیا فرقی ندارد.

مساوی بیشتر به نقع استقلال بود و شانسش برای قهرمانی زیاد شد. به نظرتان پرسپولیس می تواند دوباره به صدر جدول برگردد؟

۱۰۰ درصد! وقتی هنوز تا انتهای فصل ۱۰ بازی دیگر باقی مانده، هیچ بعید نیست که استقلال در یکی از این بازی ها شکست بخورد. چون داخل فوتبال هیچکس نمی تواند پیش‌بینی دقیق بکند و بگوید فلان تیم می رود و قطعا قهرمان می شود

پس هنوز هم شانس قهرمانی پرسپولیسی ها هست؟

بله حتما. مگر الان کسی می تواند به قطعیت بگوید که استقلال قهرمان است؟ به همان میزانی که برای استقلال شانس قهرمانی است برای پرسپولیس هم هست.

موافق هستید که تغییر سرمربی به پرسپولیس کمک کرده و شرایط این تیم از زمان حضور اوسمار بهتر شده است؟

به نظر من از زمانی که اوسمار آمده و همینطور این بازیکنانی که خریده است موجب شده که تیم مقداری وضعیتی بهتری نسبت به زمان آقای گل محمدی داشته باشد.

آقای حمید درخشان به نظرتان استقلالی ها می توانند با جواد نکونام قهرمان بشوند؟

بله، با این روشی که آقای نکونام پیش می رود، قطعا می خواهد به سمت قهرمانی برود ولی این موضوع پیش‌بینی شده نیست و کسی نمی‌تواند برای این موضوع ضمانت درست و حسابی داشته باشد که استقلال با نکونام قهرمان می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *