بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۹:۵۷
ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟

ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟ در ادامه مقاله به مقایسه این دو می‌پردازیم تا انتخاب ساده‌تری را تجربه کنید و شاهد افزایش سلامت و درخشش موهایتان باشید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

همیشه میان افرادی که ماسک موی طبیعی یا شرکتی را انتخاب می‌کنند، اختلاف نظر وجود دارد. برخی بر این باورند که ماسک موی طبیعی از ترکیبات طبیعی تهیه می‌شود و بهتر است. اما برخی دیگر بر این باورند که ترکیبات ماسک شرکتی و اندازه آن، برای سلامت مو بهتر خواهد بود. ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟ در ادامه مقاله به مقایسه این دو می‌پردازیم تا انتخاب ساده‌تری را تجربه کنید و شاهد افزایش سلامت و درخشش موهایتان باشید.

مزایای ماسک مو طبیعی

یکی از مزیت‌های مهم ماسک مو طبیعی، استفاده از ترکیبات طبیعی مثل میوه، لبنیات یا روغن‌هایی است که به سادگی در خانه پیدا می‌شوند. بنابراین شما می‌توانید با هزینه به نسبت کمتر، این ترکیبات را مخلوط کنید و از آن برای تهیه ماسک مو خانگی استفاده کنید.

همچنین از دیگر مزیت‌های استفاده از ماسک موی طبیعی، عدم استفاده از ترکیبات شیمیایی یا ترکیباتی است که باعث ماندگاری بیشتری ماسک مو می‌شود. با این حال این مسئله نمی‌تواند عدم حساسیت‌زا بودن ماسک موی طبیعی را تضمین کند، چرا که ممکن است شما به یکی از ترکیبات طبیعی همچون روغن نارگیل یا تخم مرغ نیز حساسیت داشته باشید.

معایت استفاده از ماسک مو طبیعی

ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟

اگرچه ماسک موی طبیعی می‌تواند تاثیر زیادی در زیبایی و تقویت موها داشته باشد، اما بسیاری از متخصصان پوست و مو با تهیه و استفاده از ماسک مو خانگی مخالف هستند. بسیاری از کارشناسان بر این باورند که میزان تاثیر ترکیبات خالص می‌تواند باعث بروز مشکلاتی روی پوست کف سر و موها شود. برای مثال ممکن است پوست سر دچار خارش، التهاب، قرمزی، پوسته شدن، خشکی یا چربی بیش از حد شود یا موها دچار ریزش شدید شوند.

همچنین برخی از روغن‌های طبیعی ممکن است برای پوست و موی شما مضر باشند و باعث چربی بیش از حد یا حساسیت پوست کف سر شوند. علاوه بر این تاریخ مصرف ماسک طبیعی مو کم است و شما باید در یک روز، تمام هر آنچه که تهیه و آماده کردید را مصرف کنید.

از دیگر معایت ماسک مو خانگی می‌توان به میزان اندازه آن اشاره کرد. اگرچه در دستورات و راهنمای تهیه ماسک مو طبیعی، اندازه تمام ترکیبات ذکر شده است، اما میزان آن دقیق نیست و حتی چند گرم اضافه از یک ترکیب ماسک مو طبیعی نیز ممکن است باعث بروز مشکلات یا حساسیت در کف سر و مو شود.

مزایای ماسک مو شرکتی

ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟

اولین نکته‌ای که ممکن است در لیست مزایای ماسک موی شرکتی قرار گیرد، استفاده آسان آن است. بنابراین نیازی نیست که شما ساعت‌ها وقت خود را صرف خرید ترکیبات، اندازه‌گیری و تهیه یک ماسک مو کنید.

بنابراین پس از آنکه موهایتان را با شامپو شستید، می‌توانید به آسانی از ماسک مو آماده استفاده کنید. البته بهتر است بدانید که برند شامپو نیز می‌تواند باعث اثر بخشی بیشتر ماسک مو شود. برای مثال شامپو شوارتسکف یک برند معروف و پرطرفدار در دنیا و ایران است که تنوع زیاد آن، نیاز هر جنس و مشکل مو را برطرف می‌کند. همچنین شامپو شوارتسکف باعث جذب بهتر ماسک مو نیز می‌شود و ترمیم مو کمک می‌کند.

از مزایای ماسک موی شرکتی می‌توان به چند کاره بودن آن اشاره کرد. به عبارت دیگر شما می‌توانید تمام نیازهای موی خود را با یک ماسک مو برآورده کنید. برای مثال اگر موهای رنگ شده، فر و خشکی دارید که ریزش موهایتان به نسبت گذشته بیشتر شده یا آسیب دیده است، می‌توانید با تنها یک ماسک مو، موی خود را کاملا احیا و ترمیم کنید.‌

ماسک مو آدرا برندی است که تنوع زیادی دارد و شما می‌توانید موهای خود را با کمک این ماسک مو، احیا و تقویت کنید. بنابراین تفاوتی ندارد که موهای شما خشک، شکننده، چرب یا آسیب دیده است، چرا که ماسک موی آدرا با تنوع بالا، تمام نیاز مویتان را برآورده می‌‌کند.

ممکن است موی شما خشک یا چرب باشد و یک ماسک مو طبیعی، میزان چربی مویتان را بیشتر کند. اما ماسک مو شرکتی، از میزان روغن استاندارد و طبیعی تهیه می‌شود که موها را در عین اینکه نرم، لطیف و آبرسانی می‌‌کند، باعث چربی بیش از حد موها نمی‌شود.

علاوه بر این، ماسک مو شرکتی میزان مقاومت موها را بیشتر می‌کند و با انواع ویتامین و ترکیبات مفید، مو و ریشه مو را تقویت می‌کند. بنابراین نیازی به استفاده روزانه از ماسک موی شرکتی نیست و شما می‌‌توانید تنها با یک یا دو بار استفاده از ماسک مو در هفته، مویتان را احیا و قوی کنید.

معایب ماسک مو

ممکن است قیمت ماسک مو شرکتی، کمی بیشتر از ماسک موی طبیعی شود، با این حال صرف اقتصادی ماسک موی شرکتی بیشتر است، چرا که شما می‌توانید هفته‌ها و ماه‌ها از یک ماسک مو استفاده کنید.

البته بهتر است بدانید که برخی از ماسک موها، با توجه به کیفیت بالایی که دارند، قیمتشان نیز مناسب است و شما نیز می‌توانید در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی کنید. ماسک مو کامان یکی از همان محصولاتی است که قیمت آن بسیار مناسب است. ماسک موی کامان همراه با ترکیبات طبیعی، موهایتان را احیا، تقویت، آبرسانی و لطیف می‌کند و البته شما نیز می‌توانید هزینه‌هایتان را به شکل قابل توجهی کاهش دهید.

از دیگر معایت ماسک موی شرکتی می‌توان به قوی بودن ترکیبات آن اشاره کرد. به بیان دیگر شما نمی‌توانید به صورت روزانه از ماسک مو استفاده کنید، چرا ممکن است ترکیبات قوی، به ریشه و ساقه مو آسیب برسانند. به همین دلیل بسیاری از کارشناسان مو و زیبایی بر این باورند که بیشتر از دو بار در هفته، از ماسک مو استفاده نکنید تا به نتیجه دلخواه برسید و موهایتان سالم و زیباتر از همیشه شود.

نتیجه‌گیری

ماسک مو طبیعی یا شرکتی؟ انتخاب شما کدام است؟ هر یک از ماسک‌های مو، معایت و مزایی به همراه دارند. اما به طور کلی بسیاری از متخصصان پوست و مو با تهیه ماسک موی خانگی مخالف هستند. چرا که ترکیبات ماسک موی طبیعی بسیار قوی است و ممکن است باعث خارش، التهاب، قرمزی یا حساسیت کف سر یا حتی افزایش ریزش مو شوند. همچنین میزان اندازه دقیق ترکیبات ماسک موی خانگی اهمیت بسیاری دارد. بنابراین بسیاری طرز استفاده آسان و ترکیبات مفید ماسک مو شرکتی را ترجیح می‌دهند.

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *