بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش خاص اسطوره استقلال به تساوی در دربی مقابل پرسپولیس

مهدی سیدصالحی : جواد نکونام مجبور است تیمش را محتاط تر به زمین بفرستد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۳:۲۶
مهدی سیدصالحی : نکونام مجبور است تیمش را محتاط تر به زمین بفرستد

مهدی سیدصالحی پیشکسوت استقلال گفت : جواد نکونام برخلاف پرسپولیس وینگر‌های سرعتی و تکنیکی ندارد که بتوانند یک در برابر یک را بردارند، به همین دلیل سعی می‌کند تیمش را محتاط تر به زمین بفرستد تا از حداقل فرصت‌های ایجاد شده استفاده کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی سیدصالحی پیشکسوت استقلال درباره تساوی در دربی صدوسوم پایتخت اظهار داشت:

دربی دو نیمه متفاوت داشت که در نیمه اول پرسپولیس سعی داشت بازی مالکانه انجام بدهد که بیشتر در زمین خودش بود. استقلال هم می‌خواست تمامی کانال‌های کناری و عمق را ببندد و چشم به ضد حملات ببندد. استقلال در ۱۵ دقیقه ابتدایی بازی، پرسپولیس را از جلو پرس کرد و اجازه نداد که بازی‌سازی کند. از این رو درصدد این بودند که پرسپولیس را مجبور کنند تا بازی مستقیم انجام بدهد و خط هافبک پرسپولیس را از روند و جریان بازی خارج کنند.

وی افزود:

استقلال و پرسپولیس نسبتاً بازی جانداری را ارائه کردند و بعد از ۱۵ دقیقه ابتدایی، پرسپولیس سوار بر بازی شد و حملاتی را روی دروازه استقلال داشت. درباره نیمه دوم اصلاً نمی‌شود بحث تاکتیکی و فنی کرد چراکه توپ بیشتر در میانه میدان بود که نهایتاً کیفیت زیادی نداشت.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این سوال که چرا اکثر بازی‌های دربی خنثی و کسل‌کننده است، اضافه کرد:

در دربی‌هایی که در ایران انجام می‌شود، به خاطر فشار و حساسیتی که از روزهای قبل از بازی از سوی طرفداران و رسانه‌ها به بازیکنان وارد می‌شود، استرس خاصی به تیم‌ها منتقل می‌شود و مربیان را مجاب می‌کند تا به دنبال حاشیه‌ امنی روی نیمکت باشند. بازیکنان هم به اصطلاح دربی باز نیستند و فشار و استرس بازی بر آن‌ها غلبه می‌کند و باعث می‌شود تا نتوانند کارشان را باکیفیت انجام بدهند؛ در نهایت دربی بازی خوبی از آب درنمی‌آید.

پيشکسوت فوتبال در مورد انتقادات به دفاعی بازی کردن استقلال گفت:

سرمربی بر اساس ابزاری که در اختیار دارد، سیستم خود را در طول فصل پیش می‌برد. اگر مهدی قایدی و محمد محبی در استقلال حضور داشتند، آیا نکونام با این شیوه بازی می‌کرد؟ استقلال ابتدای فصل فقط محمدی و بلانکو را گرفت و در نیم فصل دوم سیلوا و ماشاریپوف جذب شدند. داشته‌های پرسپولیس بیشتر از استقلال است و دست اوسمار بازتر از نکونام بود.

سیدصالحی در پایان خاطرنشان کرد:

از سوی دیگر به‌خاطر مشکلات مالی اول فصل، نکونام برخی از بازیکنان را که در تفکراتش جای نداشتند را در استقلال نگه داشت. بر همین اساس باتوجه به بازیکنانی که در اختیار دارد مجبور است تدافعی کار کند و چشم به ضدحملات بدوزد. جواد نکونام برخلاف پرسپولیس وینگر‌های سرعتی و تکنیکی ندارد که بتوانند یک در برابر یک را بردارند، به همین دلیل سعی می‌کند تیمش را محتاط تر به زمین بفرستد تا از حداقل فرصت‌های ایجاد شده استفاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *