بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

مدل جدید مالی در لیگ برتر انگلیس اجرا می شود

مدل جدید مالی لیگ برتر انگلیس برای محدود کردن کسری بودجه و تضمین پایداری‌

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۲۷
انگلیس ؛ مدل جدید مالی لیگ برتر انگلیس برای محدود کردن کسری بودجه

باشگاه‌های لیگ برتر انگلیس بر سر یک مدل مالی جدید برای محدود کردن کسری بودجه و تضمین پایداری‌شان توافق کردند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

دولت انگلیس، سازمان لیگ برتر فوتبال کشور را مجبور به سختگیری در امور مالی کرده است که همین موضوع منجر به این شد که باشگاه‌های انگلیسی موافقت کنند که یک طرح کنترل مالی را برای محدود کردن کسری بودجه و تضمین پایداری‌شان انجام دهند. بر این اساس باشگاه‌های انگلیسی حالا موافقت کرده‌اند که برای هزینه‌های خود محدودیت ایجاد کنند.

سازمان لیگ برتر انگلیس بیانیه‌ای در مورد یک مدل مالی جدید منتشر کرد که در این بیانیه آمده است:

«در جلسه امروز (اشاره به جلسه روز گذشته، 11 مارس) سهامداران لیگ برتر و باشگاه‌ها توافق کردند که توسعه سریع و اجرای یک سیستم مالی جدید در سطح لیگ را در اولویت قرار دهند. این سیستم مالی جدید این اطمینان را برای باشگاه‌ها در رابطه با برنامه‌های مالی آینده‌شان فراهم و تضمین می‌کند که لیگ برتر می‌تواند سرمایه‌گذاری پیشرو جهانی خود را در تمام سطوح بازی حفظ کند. علاوه بر این، باشگاه‌های لیگ برتر نیز تعهد خود را برای تضمین یک توافقنامه مالی پایدار با لیگ دسته اول فوتبال باشگاهی انگلیس (EFL) تأیید کردند، مشروط بر اینکه سیستم مالی جدید به طور رسمی توسط باشگاه‌ها تأیید شود».

در ادامه این بیانیه آمده است:

«لیگ و باشگاه‌ها همچنین تعهد دائمی و طولانی مدت خود را به بازی گسترده‌تر که شامل 1.6 میلیارد پوند توزیع شده در تمام سطوح فوتبال در چرخه سه ساله فعلی است، تأیید کردند. کمک‌های مالی قابل توجه لیگ برتر، همه باشگاه‌های لیگ دسته اول انگلیس و باشگاه‌های لیگ ملی (دسته‌های 5 و 6)، و همچنین فوتبال زنان و دختران و فوتبال پایه را پوشش می‌دهد».

به این ترتیب؛ لیگ برتر انگلیس در تلاش است تا سرعت خود را برای رعایت قوانین مالی جدید بالا ببرد و از موارد بیشتری مانند اورتون که به دلیل تخلفات مالی با کسر 6 امتیاز (پیش از فرجام‌خواهی 10 امتیاز از این باشگاه کسر شده بود) جریمه شده است، جلوگیری کند. در حال حاضر حد مجاز میزان ضرر باشگاه‌های لیگ برتری در سه فصل متوالی، 105 میلیون یورو است.

در مورد این اقدامات البته تردیدهایی هم وجود دارد چون برخی معتقدند که می‌تواند بر رقابت‌پذیری مسابقات تأثیر بگذارد. تابستان گذشته انگلیسی‌ها 2.737 میلیارد یورو برای نقل‌وانتقالات هزینه کردند، این در حالی است که چهار لیگ بزرگ اروپایی دیگر در مجموع 2.925 میلیارد یورو خرج کردند.

از جمله اقداماتی که شناخته شده است؛ بررسی قراردادهای اسپانسری است، چیزی که بلافاصله پس از دستورالعمل‌هایی مانند منچسترسیتی برای جلوگیری از کمک شرکایش به تحریف درآمد انجام می‌شود. من‌سیتی توسط لیگ برتر متهم شده که پس از چهار سال تحقیق به نشانه‌هایی مبنی بر اینکه مالکیت اماراتی می‌تواند با استفاده از همین سیستم مکرراً قانون بازی جوانمردانه مالی را نقض کند، متهم شده است.

علاوه بر این اقدام در مورد قراردادهای اسپانسری، هواداران همچنین اجازه خواهند داشت تا اقدامات ساختاری باشگاه خود مانند تغییر نشان و رنگ را متوقف کنند. از جنبه کاملاً مالی، در نظر گرفته شده است که یک محدودیت پنج ساله برای استهلاک نقل‌وانتقالات (مانند لالیگا) و حتی محدود کردن ثبت نام بازیکنان در صورت بدهی‌های معوقه ایجاد شود.

چیزی که در جلسه دیروز اما طبق برنامه پیش نرفت، کنترل انتقال قرضی بازیکنان بین باشگاه‌هایی که مالکان مشترک دارند، بود که منچسترسیتی نیز مانند چلسی و ولورهمپتون، بی‌سر و صدا از آن بهره می‌برند.

حالا انتظار می‌رود که باشگاه‌ها هر سه سال رقم 1.6 میلیارد پوند به باشگاه‌های دسته‌های پایین‌تر، فوتبال زنان و فوتبال پایه کمک کنند. این امر پس از تدوین قوانین جدید و تصویب برای اجرا تأیید می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *