بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

حسرت بزرگ ستاره پر افتخار منچسترسیتی

روین دیاز : قطعا و همیشه، جام جهانی چیز دیگری است و حسرت فتح ان را دارم

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۷:۳۰
دیاز : قطعا و همیشه، جام جهانی چیز دیگری است و حسرت فتح ان را دارم

روبن دیاز درباره یورو ۲۰۲۴، مربیگری پپ گواردیولا و ارلینگ هالند با سایت فیفا گفت‌وگو کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

روبن دیاز ۲۶ ساله است و با این حال توانسته لیگ برتر پرتغال، لیگ برتر انگلیس، لیگ قهرمانان اروپا و به‌تازگی جام جهانی باشگاه‌ها را با پیراهن تیم‌های بنفیکا لیسبون و منچسترسیتی به دست بیاورد.

این موفقیت‌ها اما نتوانسته‌اند بهترین مدافع میانی جهان را راضی کنند. به هر حال او هنوز نتوانسته است با تیم ملی کشورش در یورو و جام جهانی موفق ظاهر شود. دیاز در جام جهانی ۲۰۲۲ همراه پرتغال با شکست مقابل مراکش، حذف تلخی را در رقابت‌ها به میزبانی قطر تجربه کرد.

روبن دیاز درباره افتخارات دوران فوتبالش و نداشتن موفقیت ملی گفت:

جام جهانی یک رقابت بسیار ویژه است. جام جهانی یعنی همه چیز. بدیهی است که قهرمانی در لیگ برتر معنی زیادی دارد، قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، جام حذفی، لیگ پرتغال مهم‌اند ولی قطعا و همیشه، جام جهانی چیز دیگری است.

اکنون تیم ملی پرتغال با روبرتو مارتینس شرایط بهتری دارد. او تیم را به ۱۰ پیروزی متوالی در انتخابی یورو رسانده و حال، پرتغال یکی از مدعیان قهرمانی در یورو است. در حال حاضر این سوال مطرح می‌شود که آیا پرتغال می‌تواند در یورو نیز موفق ظاهر شود و به قهرمانی برسد یا خیر. مدافع باتجربه این تیم درباره شانس قهرمانی در یورو گفت:‌

بدیهی است که ما یک تیم خاص داریم و به همین دلیل شانس زیادی برای قهرمانی در یورو داریم. البته تیم‌های زیادی هستند که مثل ما استعداد و کیفیت بالایی دارند و رقابت دشوار خواهد بود.

این مدافع در ادامه به نقش پپ گواردیولا در سیتی اشاره کرد و در پاسخ به این سوال که چه چیزی پپ گواردیولا را متمایز می‌کند، گفت:

تنها چیزی که می‌توانم از توانمندی گواردیولا بگویم، توانایی او در تغییر تیم بعد از قهرمانی است. او همیشه می‌تواند این تغییر را انجام دهد و این را از بازیکنانش نیز می‌خواهد. این واقعاً مهم نیست که شما چه کار کرده‌ و چه قهرمانی‌هایی کسب کرده‌اید. فصل که تمام می‌شود او دوباره از شما می‌خواهد که همه چیز را فراموش و از صفر شروع کنید.

اخیرا پپ گواردیولا در مراسم برترین‌های فیفا به عنوان بهترین مربی سال انتخاب شد و روبن دیاز نیز به عنوان بهترین مدافع میانی در تیم منتخب سال قرار گرفت. در واقع درخشش سیتی در فصل قبل باعث شد تا شش بازیکن آن تیم در تیم منتخب سال قرار گیرند.

دیاز در پایان درباره ارلینگ هالند گفت:

عده‌ای می‌گویند او فقط بلد است گل بزند. پس بیایید اسم توانایی او را غریزه بگذاریم. همین که می‌داند کجا باید قرار داشته باشد تا گل بزند هنر بزرگی است و به‌خوبی می‌تواند در هر بازی گل بزند. او به‌راحتی یکی از بهترین‌های دنیاست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *