بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آیا استقلال مدعی اصلی قهرمانی است؟

استقلال از لحاظ آماری مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر

نویسنده : Parsfootball Multi media
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۰:۳۶
استقلال از لحاظ آماری مدعی اول قهرمانی در لیگ برتر

استقلال تا به اینجای فصل از لحاظ آماری در سطح تیمی که می‌تواند قهرمان شود، ظاهر شده است.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

استقلال در هفته قبل راهی انزلی شد و به نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک – یک دست پیدا نکرد هر چند که آبی‌ها موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتند با این حال آنها همچنان صدرنشین هستند. البته مهمترین رقیبی که می‌تواند حاشیه امنیت استقلال را به خطر بیندازد، قطعاً تیم سپاهان است.

ایران ورزشی در گزارشی نوشته است: سپاهان با دو بازی کمتر (به خاطر حضور در لیگ قهرمانان آسیا) اکنون سی و یک امتیاز دارد و اگر دو بازی معوقه خود را ببرد با یک امتیاز بیشتر می‌تواند از استقلال جلو بیفتد، اما بدون در نظر گرفتن این احتمالات در حال حاضر استقلال با 36 امتیاز از هفده بازی صدرنشین است و تیم پرسپولیس با 33 امتیاز در مکان دوم قرار دارد و تیم سپاهان با دو بازی کمتر (پانزده بازی) و کسب31 امتیاز در مکان سوم جدول قرار دارد. منهای احتمالاتی که ذکر شد اما در حال حاضر استقلال در بهترین ورژن خود قرار دارد و آمار نشان می‌دهد این تیم به خوبی توانسته امتیازات را جمع‌آوری کند و اگر طبق همین آمار فعلی به کار خود ادامه دهد، قهرمانی‌اش حتمی است.

بد نیست آمار هفده بازی استقلال را مرور کنیم تا در نهایت ببینیم چطور تیم نکونام به سکوی قهرمانی می‌رسد. استقلال با کسب 36 امتیاز از هفده بازی توانسته صدرنشین شود. این آمار نشان می‌دهد که استقلال از هر بازی بالای دو امتیاز کسب کرده است و اگر بازی خانگی و بیرون خانه این تیم را بررسی کنیم یعنی از دو بازی (خانگی و بیرون خانه) چهار امتیاز به دست آورده است. استقلال تا پایان فصل سیزده بازی دارد و اگر با همین دست فرمان حرکت کرده و به کار خود ادامه دهد از این سیزده بازی می‌تواند 27 امتیاز دیگر به دست آورد و در مجموع با 63 امتیاز احتمال قهرمانی‌اش بیش از رقبا است. طی سال‌های اخیر تیم قهرمان توانسته بین 60 تا 65 امتیاز کسب کرده و جام را بالای سر ببرد. تیم نکونام اگر بتواند همانند هفده بازی گذشته به کار خود ادامه دهد به همان امتیازاتی که ذکر شد، خواهد رسید و این یعنی اینکه نکونام به همراه شاگردانش قادر هستند سکوی قهرمانی را در فصل جاری لمس کنند و این برای این مربی افتخار بزرگی است.

استقلال فردا بازی با سپاهان را در پیش دارد؛ بازی که حساسیتش کمتر از بازی دربی نیست و می‌تواند تکلیف کاندیدای قهرمانی را مشخص کند. استقلال در نیم‌فصل اول از این تیم شکست خورد هرچند که بعد از این بازی مشخص شد اشتباه داوری تأثیر مستقیمی در اخذ این نتیجه داشته است، اما آنچه در جدول امتیازات ثبت شد نشان می‌دهد که استقلال از حریف خود شکست خورده است و اگر به دنبال جبران است می‌تواند فردا تمام توان خود را برای کشیدن ترمز سپاهان به کار گیرد. استقلال در نیم‌فصل اول و حتی در ادامه آن در نخستین بازی نیم‌فصل دوم تمام بازی‌های خانگی خود را برد. این آمار برای نکونام یک رکورد خاص محسوب می‌شود و اگر با همین پیش‌زمینه به استقبال بازی با سپاهان برود یعنی اینکه فردا می‌تواند سه امتیاز را در خانه نگه دارد و حریفش را شکست دهد. شکست دادن سپاهان هم حاشیه امنیت استقلال در جدول را زیاد می‌کند و هم می‌تواند یکی از حریفان خود را از گردونه رقابت تا حد زیادی خارج کند.

هر چقدر استقلال در بازی با سپاهان با انگیزه مضاعف و همچنین حمایت هوادارانش حاضر می‌شود، اما سپاهان به دلیل شکست‌های خود در بازی‌های آسیا و حذف از لیگ قهرمانان روحیه خوبی ندارد و این بهترین فرصت برای شکست حریف اصفهانی است. نکونام در یکی از نشست‌های خبری خودش عامل موفقیت استقلال تا به این لحظه را برنامه‌ریزی بازی به بازی دانست. نکونام مدعی است که استقلال قدم به قدم پیش می‌رود و هیچ گاه به فکر بازی‌های بعدی نیست بلکه تمام تمرکزش را برای بازی که دارد می‌گذارد و همین نکته به این تیم تاکنون کمک زیادی کرده است.

اختلاف نکونام و خطیر از ابتدای فصل یکی از معضلات این تیم بود و همین عدم تعامل باعث نگرانی هواداران شد، اما با وجود تمام این اختلافات نکونام توانسته تیمش را صدرنشین نگه دارد و به خوبی تمام حواشی را درون تیم استقلال مهار کرده است.

استقلال با همین تفکر می‌تواند در ادامه راه موفق شود و قطعاً بازی فردا با سپاهان خیلی مهم و حیاتی است و برای رقیب سومی (سومین ضلع مثلث قهرمانی) یعنی پرسپولیس نتیجه این بازی مهم و سرنوشت ساز است. باید دید نوار پیروزی‌های خانگی استقلال در فصل جاری مقابل سپاهان حفظ می‌شود و آمار این تیم همان‌طور ادامه خواهد داشت و یا اینکه مورایس یک بار دیگر موفق به شکست نکونام خواهد شد و حاشیه امنیت استقلال را به خطر می‌اندازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *