بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش معنادار اسطوره سپاهان به دیدار مقابل الهلال عربستان

مهدی سیدصالحی : دیدار برگشت سپاهان و الهلال در عربستان خیلی سخت می باشد اما کار تمام نشده است

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ اسفند ۱۴۰۲ | ۱۱:۱۱
مهدی سیدصالحی پیشکسوت سپاهان درباره دیدار مقابل الهلال صحبت کرد

مهدی سیدصالحی پیشکسوت سپاهان گفت : کار بسیار دشوار است در مسابقه‌ای که تعداد زیادی از تماشاگران سپاهان در ورزشگاه حضور داشتند و پرتماشاگرترین مسابقه فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است، بازیکنان الهلال بدون تغییر کیفیت به کار خود ادامه دادند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

مهدی سیدصالحی پیشکسوت سپاهان در مورد شکست سپاهان مقابل الهلال در دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا 24-2023، اظهار داشت:

الهلال یکی از قدرتمندترین و مدعی‌ترین تیم‌های لیگ عربستان است که در لیگ قهرمانان آسیا کارنامه بسیار خوبی دارد. این تیم با حضور بازیکنانی نظیر ساویچ، میتروویچ، کانو و مالکوم تقویت شده است. ضمن اینکه یکی از تفاوت‌های مهم الهلال با الاتحاد و النصر بازیکنان عربستان و عربی قوی هستند که در ترکیب دارد.

وی در ادامه افزود:

سپاهان و پرسپولیس در لیگ ما فوتبال مالکانه ارائه می‌کنند، اما مورایس با شناختی از که الهلال دارد بر خلاف همیشه دنبال بازی مالکانه نرفت. در واقع طلایی‌پوشان توپ را در اختیار تیم حریف گذاشتند و زمین را در اختیار گرفتند، به این امید که دفاع الهلال مرتکب اشتباه شود و با اضافه شدن نفرات کمکی به نفرات هجومی از خط آفساید آنها عبور کنند. رامین رضاییان روی گل اول سپاهان همین کار را انجام داد.

پیشکسوت باشگاه سپاهان تصریح کرد:

اما در نیمه دوم ژسوس سرمربی الهلال به مدافعان کناری خود اجازه نفوذ نداد. با این تغییر تاکتیک بازیکنان سپاهان کمتر توانستند از شگرد مدنظرشان استفاده و از خط آفساید رقیب عبور کنند. در نهایت فشار روی تیم سپاهان افزایش پیدا کرد و گل اول را دریافت کردند. البته بعد از گل تیم عربستانی، فرشاد احمدزاده و محمد قربانی فرصت گلزنی داشتند که نتوانستند از آنها بهره بگیرند. شاید اگر سپاهان از این موقعیت‌ها به خوبی بهره می‌گرفت اختلاف گل را افزایش می‌داد و نتیجه بازی جور دیگری رقم می‌خورد.

سیدصالحی با اشاره به اخراج محمد دانشگر و تأثیرش روی سکوت سپاهان، گفت:

یکی از علت‌های رقم بالای قرارداد بازیکنان سپاهان، تجربه و عملکردی است که در تیم‌های قبلی داشتند. متأسفانه دانشگر در این مسابقه اخراج و با خروجش از زمین بلای جان سپاهان شد. در بازی که می‌دانید زیر نظر VAR برگزار می‌شود نباید اشتباهات بچگانه مرتکب شوید. به نظرم دانشگر باید باتجربه‌تر عمل می‌کرد.

وی راجع‌به تعویض‌های سپاهان مقابل الهلال، خاطر نشان کرد:

سیستم مورایس در این مسابقه اشتباه بود و نتوانست شرایط را به نفع سپاهان رقم بزند. علی‌اصغر اعرابی که به تازگی از شمس آذر به عضویت سپاهان درآمده یا عیسی عباس که چند روز با تیم تمرین کرده است، برای چنین مسابقه‌ای نمی‌توانند به سپاهان کمک کنند. به نظرم کاوه رضایی بهتر می‌توانست به تیم کمک کند. یا مثلاً وقتی تیم ما مشغول بازی مستقیم است بازیکنی مانند رضا اسدی بیشتر به تیم کمک می‌کند تا اینکه شما یک وینگر در زمین نگه دارید. ضمن اینکه اسدی می‌توانست با قدرت بدنی و توان سرزنی در بازی مستقیم به طلایی‌پوشان کمک کند، اما بعد از تعویض اسدی عملاً بازی مستقیم سپاهان باعث تقویت موج دوم حملات الهلال شد. چرا باید اجازه بدهند بازیکنی مانند عیسی آل‌کثیر که تجربه چنین بازی‌هایی را داشت از تیم خارج شود؟ حضور این بازیکن خیلی به سپاهان کمک می‌کرد.

پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان ادامه داد:

در بازی ایران و قطر ما شاهد آن بودیم که کادر فنی رقیب برای هر تعویض تیم ملی ما برنامه داشتند. یا بعد از هر جابه‌جایی در زمین تاکتیک جدیدی متناسب با شرایط اتخاذ می‌شد. این موضوع نشان می‌دهد که آنالیزورهای قطر به لحظه و ثانیه در کنار زمین مشغول بررسی هستند و پیش از بازی هم برنامه مدونی داشتند. به نظرم تعویض‌های مورایس در این بازی به جای اینکه سپاهان را قوی‌تر کند، تضعیف کرد. تعویض مغانلو با اسدی و پس از آن تعویض این بازیکن عملاً تیم رقیب را تقویت کرد.

سیدصالحی در پاسخ به این سؤال که چرا تیم مورایس نمی‌تواند برنامه و نقشه دوم خود را به خوبی اجرا کند، گفت:

مسئولان باشگاه سپاهان، باید به این موضوع پاسخ بدهد. کادر فنی مورایس نیاز داشت که مربیان ایرانی کمک حال آنها باشند. وقتی تیم سپاهان بدون حضور شش بازیکن مقابل گل‌گهر بازنده شد، این باخت قابل توجیه بود، اما با وجود بازگشت سه بازیکن اصلی مقابل شمس آذر بازنده از میدان خارج می‌شود. این دیگر بهانه و توجیه ندارد. وقتی تیم در خط دفاع مشکل دارد و بازیکنی در این پست جذب نشده است مورایس باید در این مورد پاسخگو باشد و اینکه چرا برنامه دوم و تفکراتش در بازی جواب نمی‌دهد.

مهدی سیدصالحی در مورد اینکه آیا سپاهان برای بازی دور برگشت مقابل الهلال در لیگ قهرمانان آسیا، شانسی دارد، اظهار داشت:

کار بسیار دشوار است. در مسابقه‌ای که تعداد زیادی از تماشاگران سپاهان در ورزشگاه حضور داشتند و پرتماشاگرترین مسابقه فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا لقب گرفته است، بازیکنان الهلال بدون تغییر کیفیت به کار خود ادامه و نشان دادند اگر پول خوبی دریافت می‌کنند، به دلیل عملکرد و تجربه‌شان است. بنابراین وقتی قرار باشد بازی برگشت در عربستان برگزار شود، کار خیلی سخت شده اما تمام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *