بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پیش بینی عجیب اسطوره استقلال از آینده فوتبال ایران + جزئیات

محمود فکری : فوتبال ایران در مسیر پیشرفت نیست

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۳:۱۰
محمود فکری پیشکسوت استقلال درباره تیم ملی صحبت کرد

محمود فکری پیشکسوت استقلال گفت : جوانگرایی باید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی صورت بگیرد تا بتوانیم موفق باشیم ،برای رسیدن به فوتبالی موفق باید زیرساخت کاملا حرفه ایی داشته باشیم که متاسفانه نداریم و می خواهیم با شعارهای خوشرنگ از مسیر اصلی خارج شویم.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محمود فکری پیشکسوت استقلال خصوص عملکرد تیم ملی در هجدهمین دوره جام ملت های آسیا گفت:

تیم ملی در مجموع بازی های خوبی از خود ارایه داد و توانست مرحله مقدماتی را با سه پیروزی به پایان برساند ،البته مشخص بود که بدون درد سر به عنوان سرگروه به مرحله بعد خواهیم رفت و مشکلی نخواهیم داشت اما در مقابل سوریه بازی گره خورد و طارمی اخراج شد و ۱۰ نفره شدیم اما با دوندگی و تلاش بازیکنان و زدن ضربات دقیق پنالتی و مهار یک پنالتی توسط بیرانوند به مرحله بعد صعود کرده تا به غول فوتبال آسیا یعنی ژاپن رسیدیم. ژاپن یکی از بهترین بازی های تیم ملی بود، از ژاپن عقب افتادیم اما در نیمه دوم با یک بازی هجومی ژاپن را که فراتر از آسیا بود شکست دادیم و به میزبان مسابقات رسیدیم.

کارشناس فوتبال در خصوص دیدار ایران و قطر گفت:

قطر سرمایه گذاری عجیبی در فوتبال انجام داده و می خواهد خود را از فوتبال آسیا جدا کند ، کمتر کسی شانسی برای اردن و قطر در فینال قایل می شد اما این تیم با توجه به میزبانی این دوره از مسابقات و قهرمانی در دوره قبل نمی خواهد قهرمانی را از دست بدهد ، قطری ها برای پیروزی برابر ایران هر کاری لازم بود انجام دادند. باید بپذیریم آنها با برنامه ریزی صحیح پیش می روند ، ۵۰ سال پیش زمانی که ما صاحب بزرگترین استادیوم در خاورمیانه بودیم و بازی های آسیایی را برگزار کردیم قطر هیچ چیزی نداشت اما حالا آنها پیشرفت کرده‌اند و صاحب امکانات حرفه ای هستند اما ما از داشتن چند استادیوم عاجز هستیم. آنها سرمایه گذاری کردند و موفق بوده اند ولی ما در حال درجا زدن هستیم و با این روند موفق نخواهیم شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:

در دیدار برابر قطر وقتی گل زدیم همه شروع به تعریف و تمجید کردند اما در پایان همه چیز برعکس شد و همه شروع به انتقاد کردند ، آیا اگر به فینال و قهرمانی می رسیدیم تغییری در ساختار فوتبال ما صورت می گرفت؟ ما خود را تافته جدابافته می دانیم و همیشه خود را مدعی قهرمانی می دانیم اما فقط در حد ادعا هستیم. فوتبال ما در مسیر پیشرفت و ترقی نیست و متاسفانه برخی آقایان که حتی نمی توانند یک تیم آسیا ویژن را هدایت کنند خود را کارشناس دانسته و از کادر فنی و تیم ملی انتقاد می‌کنند و بدون اینکه از شرایط اردو با خبر باشند اظهار نظر غیر منصفانه می کنند.

فکری در خصوص انتقاداتی که از امیر قلعه نویی بابت تعویض های او صورت گرفته تاکید کرد:

قلعه نویی مربی جوان و ناشناخته ای نیست او هم نقاط قوت و ضعف دارد ولی باید به تفکرات او احترام گذاشت ، اگر قایدی و قلی زاده را تعویض می کرد و باز هم نتیجه را واگذار می کردیم همین آقایان باز هم انتقاد می کردند که چرا نفرات دیگر را به میدان نیاوردی. امیر با تفکرات خودش سرمربی شد نه نظرات دیگران. بنابراین باید به تفکرات کادر فنی احترام بگذاریم و تسویه حساب های شخصی و خصومت ها را در عملکرد سرمربی وارد نکنیم.

کارشناس فوتبال در پاسخ به این پرسش که برخی منتقدین خواستار برکناری قلعه نویی هستند گفت:

وقتی فدراسیون قلعه نویی را انتخاب کرد همه جوانب را در نظر گرفته است کارنامه او مشخص است و با فوتبال ایران غریبه نیست ، مگر در چند سال گذشته مربیان خارجی چه عملکرد مهمی داشته اند و کدام قهرمانی را برای فوتبال ایران بدست آورده اند. برخی ها با جا به جایی مربی به دنبال منافع خود هستند و می خواهند جوی را بوجود بیاورند که سودی کلان از این تغییربدست بیاورند، باید به قلعه نویی فرصت داد همانطور که به سرمربی خارجی ۸ سال فرصت دادیم ولی هیچ مقامی کسب نکردیم ، فشارهای که توسط برخی منتقدین غیر منصفانه به تیم ملی صورت گرفت در عملکرد بازیکنان تاثیر داشت و این فشارها در نتیجه برابر قطر تاثیر بسزایی داشته باشد.

کارشناس فوتبال در خصوص جوانگرایی در تیم ملی برای جام جهانی آینده تاکید کرد:

جوانگرایی یک شعار رنگی و قشنگ است، همان آقایانی که این شعار را می دهند آیا تحمل دارند که اگر تیم ملی نتیجه نگرفت همچنان از سرمربی حمایت کنند؟ بهتر است خودمان را گول نزنیم و حرف قشنگ اما غیر منطقی تحویل مردم ندهیم. چرا باید طارمی و آزمون و چند بازیکن دیگر را کنار بگذاریم؟ فوتبال ما برای این بازیکنان سرمایه گذاری کرده و این بازیکنان می‌توانند تا چند سال دیگر برای ما مفید باشند پس با اسم جوانگرایی بازی نکنیم و دوباره فشار غیر منطقی به کادر فنی تیم ملی وارد نکنیم. جوانگرایی باید با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی صورت بگیرد تا بتوانیم موفق باشیم ،برای رسیدن به فوتبالی موفق باید زیرساخت کاملا حرفه ایی داشته باشیم که متاسفانه نداریم و می خواهیم با شعارهای خوشرنگ از مسیر اصلی خارج شویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *