بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کنایه سنگین پیشکسوت فوتبال ایران به امیر قلعه نویی

ابراهیم قاسم‌پور : امیر قلعه‌ نویی به خوبی از داشته‌ هایش استفاده نکرد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۲:۵۰
ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال ایران درباره تیم ملی صحبت کرد

ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال ایران گفت : کادرفنی تیم ملی ایران از داشته‌هایش که به مراتب از داشته‌های قطر خیلی بهتر و قوی‌تر بودند، اصلاً بهره نبرد هر کسی که فوتبال را می‌شناسد خواهد گفت که بازیکنان تیم ملی ایران از هر لحاظ بالاتر از نفرات تیم قطر هستند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

ابراهیم قاسم‌پور پیشکسوت فوتبال ایران درباره ناکامی تیم‌های بزرگ فوتبال آسیا در جام ملت‌ها، اظهار داشت:

تیمی که نتایج دلخواه را نمی‌گیرد، یک سری مشکلات فنی و تاکتیکی دارد. جالب اینجاست که یکی از اعضای کادر فنی تیم ملی در تلویزیون، عدم نتیجه‌گیری را بدشانسی عنوان کرد! اما زمانی که مدافعان تیم ملی در تمامی بازی‌ها اشتباهات فاحش دارند، اسمش بدشانسی نیست. گل اولی که تیم ملی از قطر خورد، ۸ نفر از بازیکنان‌مان در محوط جریمه فقط نظاره‌گر شوت هافبک قطری بودند. روی گل دوم هم اکرم عفیف از بین ۴ نفر توپ را به سمت دروزه ایران شوت می‌زند.

وی ادامه داد:

عوامل زیادی نظیر تصمیم‌گیری‌های غلط در تمامی جوانب، مسائل فنی و تاکتیکی و استفاده از ابزار و مهره‌ها بود که در عدم موفقیت تیم ملی در جام ملت‌ها نقش داشت. این موارد نشان می‌دهد که آنالیز درستی از طرف کادرفنی تیم ملی برای دیدار با قطر صورت نگرفته بود.

پیشکسوت فوتبال درباره تفاوت تاکتیک‌ها در هر دیدار عنوان کرد:

به طور حتم نوع تاکتیک‌های کادرفنی برای هر بازی نسبت به قدرت و نقاط ضعف تیم حریف باید متفاوت باشد. مدافعان قطر کُند بودند و باید از بازیکنان سرعتی، تکنیکی و خلاق استفاده می‌کردیم. تمام توانایی مهدی طارمی در محوط جریمه حریف است و وقتی او را از دروازه حریف دور می‌کنند، از کار می‌افتد. اما در مقابل، سرمربی تیم ملی قطر حسن هیدوس کاپیتان تیمش را یک نیمه یا ۳۰ دقیقه بازی می‌داد، یعنی بازی کردن بهترین‌ها به سبک تیم حریف هم بستگی دارد.

کارشناس فوتبال با اشاره به اینکه سرمربی موفق از مهره‌های خودش به خوبی استفاده می‌کند، یادآور شد:

سرمربی قطر از داشته‌هایش به بهترین شکل استفاده کرد، اما کادرفنی تیم ملی ایران از داشته‌هایش که به مراتب از داشته‌های قطر خیلی بهتر و قوی‌تر بودند، اصلاً بهره نبرد. هر کسی که فوتبال را می‌شناسد خواهد گفت که بازیکنان تیم ملی ایران از هر لحاظ بالاتر از نفرات تیم قطر هستند. در نتیجه قطر آنچنان تیم قدرتمندی در جام ملت‌ها نبود، اما این تیم با تفکرات سرمربی خودش به قهرمانی دست یافت.

قاسم‌پور در پایان در مورد عدم مدیریت صحیح در ورزش ایران خاطرنشان کرد:

مشکل ورزش و فوتبال ایران، عدم مدیریت صحیح است و رأس کادر مدیریتی ورزش از وزارت ورزش تا فدراسیون فوتبال، همه در این ناکامی‌ها نقش به سزایی دارند. اگر تیم ملی در جام ملت‌های آسیا موفق می‌شد، همه مدیران موفقیت را به نام خودشان ثبت می‌کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *