بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

پیشنهاد ویژه اسطوره استقلال برای سرمربی تیم ملی فوتبال ایران

علی چینی : امیر قلعه نویی باید در عرض ۶ ماه استعدادها را پیدا کند

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ | ۲۱:۵۰
علی چینی پیشکسوت استقلال درباره تیم ملی صحبت کرد

علی چینی پیشکسوت استقلال گفت : امیر قلعه نویی باید در عرض ۶ ماه استعدادها را پیدا کند و پس از آن با حضور در بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌های مختلف آنها را آماده حضور در میادینی مانند جام جهانی کند.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

علی چینی پیشکسوت استقلال با اشاره به حضور تیم ملی در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌ها گفت:

کل عملکرد آقای قلعه نویی در این تورنمنت خوب بود. البته من یک انتقاد ریزی داشتم. گرچه من در اردو نبودم و نمی‌دانم شرایط بازیکنان چطور بود اما اگر شرایط ایده‌آل بود باید از دقیقه ۶۰-۷۰ بازی با قطر هر ۵ تعویض را انجام می‌دادیم و اجازه نمی‌دادیم کار به اما و اگر بکشد. ما فریب بازی با ژاپن را خوردیم. بازیکنانی مانند قائدی، ترابی و قلی زاده می‌توانستند بازی کنند. باید از نیروهای جوان‌تر استفاده می‌کردیم تا در تراکم خط دفاعی قطر به این تیم ضربه بزنیم.

وی افزود:

قطر هم در ضد حملات خوب عمل می‌کرد و بازی را کنترل می‌کرد. وقتی مقابل تیمی بازی می‌کنید که دفاعی است مخصوصا تیم‌های عربی که این خصوصیات را دارد و همواره چشم به ضد حمله بسته‌اند باید با تعویض و آوردن بازیکنان تکنیکی ایجاد موقعیت کنیم. مخصوصا بازیکنانی که می‌‍توانند در موقعیت یک بریک بازیکن حریف را دریبل کنند. ما می‌توانستیم در بازی باقطر این کار را کنیم اما متاسفانه این کار نکردیم و تعویض‌ها بیشتر در کار دفاعی بود.

چینی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با تاکید بر اینکه باید به فکر جام جهانی آینده باشیم، اضافه کرد:

این بازی هر چه بود تمام شد و ما از الان باید به فکر جام جهانی در دو سال و نیم آینده باشیم. روی بازیکنان جوان مانند حسین نژاد زیاد سرمایه‌گذاری کنیم. خیلی از بازیکنان فعلی نمی‌توانند در جام جهانی بازی کنند باید از الان زیرساختار سازی کنیم تا شرایط حضور جوانان در تیم ملی مهیا شود.

او با اشاره به ادامه حضور قلعه نویی در تیم ملی که از سوی فدراسیون فوتبال اعلام شد گفت:

خیلی کار عالی است چراکه قلعه نویی با تجربه بالایی دارد و این جام ملتها هم تجربه دیگری برای او شد. حالا یک مربی دیگری را بیاورید تا شرایط را بسنجد. سیستم را عوض کند کلی زمان خواهد برد و ما تا دو سال و نیم دیگر باید به جام جهانی برویم برای همین بهترین انتخاب خود قلعه نویی بود. برای اولین بار فدراسیون فوتبال یک حرکت مثبت انجام داد باید فال نیک بگیریم و مطمئنا امیرخان قلعه نویی هم خودش پاسخگو است.

این پیشکسوت فوتبال کشورمان درباره اینکه در برهه فعلی مهم‌ترین وظیفه امیرقلعه نویی چه باید باشد تاکید کرد:

پیدا کردن بازیکن نخبه که کم در فوتبال ما نیستند. باید استعدادیاب‌های ویژه‌ای را در اختیار بگیرد تا آنها بازیکنان جوان و با استعداد را کشف کنند. یک موقع هست شما حتی در لیگ یک هم می‌توانید یک استعداد خوب را پیدا کند این دیگر به هنر مربی برمی‌گردد. امیرخان (قلعه نویی) باید در عرض ۶ ماه این استعدادها را پیدا کند و پس از آن با حضور در بازی‌های دوستانه و تورنمنت‌های مختلف آنها را آماده حضور در میادینی مانند جام جهانی کند. در این شرایط برد و باخت‌ها هم مهم نیستند.

او افزود:

 ما جام جهانی را باید به چشم یک تورنمنت ببینیم. چراکه ما به حدی نرسیدیم که در این تورنمنت حرفی برای گفتن داشته باشیم. البته باید تمام تلاش خود را انجام دهیم که از گروه‌مان در جام جهانی صعود کنیم. اما هدف اصلی ما باید جام ملتها و قهرمانی در این رقابت‌ها باشد. کاری که ژاپن و کره جنوبی می‌‍کند. جام ملتها برای ما خیلی ارزشمند است. باید از تیم ملی حمایت کرد و زمان داد تا تیم ملی برنامه‌هایش را پیاده کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *