بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

واکنش معنادار امیر قلعه نویی به دیدار مقابل تیم ملی فوتبال قطر

امیر قلعه نویی : زحمات ۵ بازی گذشته در این مسابقه باید به نتیجه برسد

نویسنده : پارس فوتبال ParsFootball.Com
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۵:۳۵
امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره دیدار با قطر صحبت کرد

امیر قلعه‌نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت : این حساس‌ترین بازی مرحله است زحمات ۵ بازی گذشته در این بازی است که به نتیجه می‌رسد پس از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم که در دوره‌های قبل هم به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که بازی قبل را فراموش کنید و به بازی با قطر فکر کنید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل قطر در مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت:

این حساس‌ترین بازی مرحله است. زحمات ۵ بازی گذشته در این بازی است که به نتیجه می‌رسد. پس از بازی با ژاپن با بازیکنان صحبت کردیم که در دوره‌های قبل هم به این مرحله رسیده بودید، مهم این است که بازی قبل را فراموش کنید و به بازی با قطر فکر کنید.

وی ادامه داد:

خوشبختانه بازیکنان شرایط حساس و مهم را درک کرده‌اند تا فعل خواستن را انجام دهند. در بازی‌های گذشته انتقادات زیادی شد، اما آن نقد‌ها منصفانه نبود. یک موقع بد بازی می‌کنید و در ساختار ضعیف هستید و بله حق با شماست. بازی با ژاپن تا قبل از گل ما هیچ موقعیتی به حریف نداریم. در برنامه خودمان برای خارج کردن هافبک‌های حریف موفق بودیم. قطر تیم خوبی است و سرمایه گذاری کرده و شرایط میزبانی را دارند.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره کارشکنی‌ها علیه ایران مانند انتخاب داور عرب زبان و کاهش تعداد بلیت هواداران ایرانی حاضر در استادیوم، گفت:

بخشی از سوال شما را باید AFC جواب دهد که مسئول برگزاری مسابقات است. ما در برنامه‌ریزی خیلی ضرر کردیم. حتی در بازی با ژاپن، زیر ۷۲ ساعت استراحت کردیم و در تصمیمات داوری هم VAR با ما مهربان نبود. در بازی با ژاپن، حداقل در یک صحنه داور می‌توانست صحنه را بررسی کند.

قلعه‌نویی تصریح کرد:

اینکه داور کویتی گذاشتند باید مسئولین پاسخ بدهند، چون ما در حوزه فنی هستیم، نباید ورود کنیم. اما چیزی که آسیا می‌خواهد و جا‌های دیگر هم این بازی را می‌بیند بازی جوانمردانه و عدالت است. فوتبال شعاری به نام Fair Play دارد که در همه ابعاد است. امیدوارم این مهم انجام شود. این را باید از خود مسئولان AFC بپرسید که چرا هم در برنامه ریزی و هم داوری که نمی‌خواهم ورود کنم، این تصمیمات را گرفته‌اند.

وی درخصوص اینکه با وجود پیروزی پر گل برابر قطر در تورنمنت اردن، نباید بازی فردا را دست کم گرفت، گفت:

باید این سوال را در دو بخش جواب دهم. خیلی‌ها بابت حضور در تورنمنت اردن انتقاد کردند و گفتند اگر ما هم جمع می‌شدیم و به آن مسابقات می‌رفتیم، قهرمان می‌شدیم (با خنده) اکنون سه تیم از همان تورنمنت در مرحله نیمه نهایی هستند. این نشان می‌دهد که تورنمنت اردن هم با کیفیت بود و هم حضور در آن مسابقات به تیم ملی کمک کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:

مربی بزرگی بود که می‌گفت برخی بازی‌ها مال بازیکن است و مال کادرفنی نیست. پس از کنفرانس بازی با ژاپن که وارد رختکن شدم، به بازیکنان گفتم خوشحالی این پیروزی تمام شده و باید بازی با ژاپن را فراموش کنیم و به فکر دیدار با قطر باشیم. من مطمئن هستم و می‌خواهم و از بازیکنان خواسته‌ام در این دو، سه روز هم با کیفیت‌تر، هم با دوندگی و تمرکز بالا مقابل قطر قرار گیرند. من این را به بازیکنان گوشزد کرده‌ام. قطعا بازیکنان ما این مهم را انجام دهند و امیدوارم بعد از چند دهه به فینال برسیم.

قلعه‌نویی با بیان اینکه بازیکنان بزرگی داریم و قبلا هم گفته‌ام تنها مشکل ما، آمادگی بازیکنان است، افزود:

اگر بازیکنان ما روز خوبشان باشد، خیال ما راحت است. در بازی با ژاپن نشان دادند که فعل خواستن را انجام می‌دهند. شما رفتار مهدی طارمی را در دو بازی برابر سوریه و ژاپن را روی سکو ببینید این همدلی و صداقت در بین بچه‌ها موج می‌زند و بازیکنان تلاش می‌کنند با یک نتیجه خوب راهی فینال شوند هر چند بازیمان سخت است، اما ما به این تیم ایمان داریم و امیدواریم کار‌های بزرگتری انجام دهیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است طارمی به خط حمله اضافه شود؟ گفت:

هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. عمده تاکتیک تیمی ما بر‌اساس قدرت تیمی ماست. حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد است. یک بخشی از تغییرات تیم ما هم نسبت به قدرت تاکتیکی حریف است. بازی با ژاپن ما محمدی را به جای حاج صفی گذاشتیم. از اول تورنمنت هم این کار را انجام دادیم که مورد برخی انتقادات مغرضانه قرار گرفتیم. ما بر‌اساس برداشتی که از حریف داریم، تغییراتی انجام دادیم. حتما ما تغییراتی خواهیم داشت، اما اجازه بدهید روز بازی مشخص شود. ضمن اینکه بخاطر نزدیک بودن مسابقات، نیاز به تغییرات داریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:

اول تورنمنت هم گفتم تیمی داریم که اختلاف بازیکنان کمتر از ۱۰ درصد است. همه بازیکنان خوب بودند، ولی تغییراتی که ما دادیم، مثلا محمد محبی، امید ابراهیمی و میلاد محمدی جواب دادند. یقینا در بازی با قطر به چند دلیل از جمله قدرت تاکتیکی حریف و خستگی برخی بازیکنان باید تغییراتی داشته باشیم.

قلعه نویی در ادامه عنوان کرد:

در تمرینات و جلسات آنالیز، همه چیز را مشخص کرده بودیم. مثلا قرار شد اگر پنالتی به دست بیاوریم، حسین کنعانی زادگان پشت توپ بایستد. حتی پرتاب اوت یا ضربات کرنر نیز از قبل تعیین شده بود. حالا زمان پنالتی بازی با ژاپن، کریم آمد و گفت جهانبخش بزند. این‌ها از قبل مشخص بود و برخی فکر نکنند در همان لحظه تصمیم‌گیری کرده‌ایم. ما گروه آنالیز داریم که از بالا اطلاعات آنلاین را برای ما می‌فرستد، مانند کاری که در لیگ انجام می‌دادیم.

وی با بیان اینکه در بازی با ژاپن و قبل از گل، توپ را به آن‌ها دادیم تا فضاگیری کنیم، اظهار داشت:

بین دو نیمه دو مطلب فنی را به آن‌ها گفتم که به خودشان و توانایی‌هایشان اعتقاد داشته باشند که در ۹۰ دقیقه می‌توانیم پیروز شویم. ما می‌توانستیم قبل از پنالتی به گل برسیم. روی گل سردار آزمون هم بدشانسی آوردیم. مربی‌ای در فوتبال ایران موفق می‌شود که هم صداقت داشته باشد و هم اینکه با عشق کارش را انجام دهد و تیمش را متحد کند. وقتی که مسئولیت را قبول کردیم، آسیب شناسی کردیم و براساس اطلاعاتی که کسب کردیم، یک سری رفتار‌ها را چه از نظر فنی و چه تمرکزی برای بازیکنان تعیین کردیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال گفت:

پس از بازی با روسیه به شناختی دو طرفه دست یافتیم که سبب شد روند رو به رشد آغاز شود. ما هنوز اول کار هستیم، چه من باشم چه نباشم. نگاه‌ها را عوض کنید، به جوان‌ها اعتماد کنید، انتقاداتتان نیز خوب و سازنده باشد تا به تیم ملی و مملکت کمک کند. اینکه ما ایرانی‌ها همدیگر را تخریب کنیم، نه به ورزش و نه به جامعه کمکی نمی‌کند. هر کسی آمد بحث مسئولیت تیم ملی را گرفت، انتقاد سازنده داشته باشیم. کادرفنی ما نخبه و فنی است.

امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که شاید این آخرین فرصت این نسل برای کسب یک دستاورد باشد، بیان داشت:

فوتبال مانند زندگی است و فرصت نیز مانند ابر بهاری است. اگر از آن استفاده کردی، باید خدا را شاکر باشی. در نسل کنونی تیم ملی، بعضی بازیکنان در چند مرحله در تورنمنت بودند و ممکن است برخی از آن‌ها دیگر نتوانند در این مسابقات حضور یابند. پس باید به نحو احسن از این فرصت استفاده ببرند. روز‌های گذشته به آن‌ها گفته‌ام اگر یک جای تاریخ قرار گرفتید که می‌توانید حماسه ساز باشید، اینجاست که شاید آخرین فرصتتان باشد.

سرمربی تیم ملی فوتبال خاطرنشان کرد:

واقعیت این است که بازیکنان ما در جایگاهی قرار دارند که می‌توانند برای اولین بار در چهار دهه گذشته به فینال بروند و آنجا هم کار بزرگی انجام بدهند. این یک فرصت تاریخی است و باید از آن استفاده کنید. ابر بهاری همین است و اگر زیرساخت مناسبی داشته باشید، زمانیکه باران می‌آید، اگر آب‌های سطحی را جمع آوری کنید و آن را به داخل کانال‌ها ببرید تا بعدا از آن استفاده کنید، فرصت می‌شود و اگر زیر ساخت نداشته باشید، به سیل تبدیل می‌شود و کشاورزی و زندگی مردم را نابود می‌کند. باید از این فرصت به بهترین شکل سود برد و امیدوارم در پایان بازی فردا همه مردم خوشحال باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *