بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

در زمان ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات مهم برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

نویسنده : ParsFootball Multimedia News
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ | ۱۰:۱۰
در زمان ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

 اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید یا مشغول فروش محصولی هستید، نباید از طراحی سایت فروشگاهی برای کسب‌وکار خود غافل شوید.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

اگر صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید یا مشغول فروش محصولی هستید، نباید از طراحی سایت فروشگاهی برای کسب‌وکار خود غافل شوید. اگر طراحی سایت شما به‌صورت خلاقانه و منحصربه‌فرد باشد و تمام نیازهای مشتری را در بر بگیرد، می‌توانید پیشرفت فراوانی در کار خود داشته باشید و به همین واسطه کسب‌وکار خود را گسترش دهید. همان‌طور که می‌دانید استفاده از اینترنت محدودیت مکانی ندارد؛ یعنی ممکن است شما فروشگاهی در شمال ایران داشته باشید و بتوانید پس از ساخت سایت فروشگاهی، از جنوب ایران هم مشتری جذب کنید. اگر قصد راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی دارید، با ماه همراه باشید تا نکات مهم سفارش فروشگاه اینترنتی را تشریح کنیم.

در زمان ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

نکات مهم برای سفارش طراحی سایت فروشگاهی

تعداد محصولات، بودجه شما برای طراحی سایت فروشگاهی، شرایط فروشگاه و … می‌توانند بر نکاتی که در ادامه بیان خواهیم کرد، تاثیرگذار باشند؛ به‌عبارت‌دیگر تمام این نکات وابسته به شرایط سایت شما خواهند بود:

1.      هاست و دامنه

بسته به تعداد محصولات، تعداد مشتریان ثابتی که از قبل داشتید، تعداد مشتری‌هایی که انتظار می‌رود در فروشگاه اینترنتی خود داشته باشید و فعالیتی که قصد دارید در سایت انجام دهید، از طراح بخواهید هاستی با سرعت و حجم مناسب تهیه کند تا در صورت بروز مشکل، به‌سرعت رفع شود.

2.      پشتیبان

در قسمت فروش و فنی احتیاج به پشتیبان دارید. پشتیبان فروش معمولاً کارهای فروشگاه را انجام می‌دهد، سفارش‌ها را پیگیری می‌کند، جزئیات سفارش را به شما اطلاع می‌دهد، محصولات را بارگذاری می‌کند، تخفیف یا تغییر قیمت را اعمال می‌کند، موجودی را کنترل می‌کند و … . پشتیبان فنی وظایف متفاوتی از پشتیبان فروش دارد؛ تغییرات مربوط به طراحی سایت را اعمال می‌کند و به طور کل مشکلات سایت را یافته و حل می‌کند. هنگام انتخاب طراح، به دنبال پشتیبان هم باشید. بعد از طراحی سایت فروشگاهی، اولین نیاز شما یک پشتیبان حرفه‌ای است.

3.      دریافت ای  نماد

داشتن ای نماد یا نماد اعتماد الکترونیکی گرچه هیچ تأثیری بر طراحی فروشگاه اینترنتی شما ندارد، اما همان‌طور که از نامش پیداست ممکن است باعث جلب اعتماد برخی مشتریان شود. اگر قبل از طراحی سایت فروشگاهی خود، تجربه فروش محصول را نداشتید و مشتری ثابت ندارید و یا کسی شما را نمی‌شناسد، از طراح خود بخواهید که برای دریافت ای نماد اقدام کند.

در زمان ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

4.      طراحی مطابق با اصول UI/UX

UI و UX به معنی تجربه کاربری و رابط کاربری می‌باشند. به بیان ساده‌تر اول از همه طراحی فروشگاه اینترنتی شما از نظر ظاهری باید به‌گونه‌ای باشد که توجه مشتری را جلب کند و موردعلاقه وی باشد و پس از آن مشتری بتواند استفاده راحتی از سایت داشته باشد. به طور مثال از  پالت‌های رنگی جذاب استفاده کنید و دکمه‌ها را جایی قرار دهید که برای استفاده‌ی کاربر راحت‌تر است.

5.      دسته‌بندی محصولات

یکی از اصلی‌ترین نکاتی است که هنگام سفارش سایت فروشگاهی باید در نظر بگیرید. دسته‌بندی محصولات، جستجو را راحت‌تر می‌کند و همین‌طور می‌توانید با استفاده از اسلایدرها در صفحه محصولات، به معرفی دیگر محصولات از همان دسته بپردازید تا به‌نوعی بازاریابی کنید.

6.      جستجو

جستجو باید پیشرفته باشد تا زمانی که مشتری چیزی را اشتباه تایپ می‌کند، باز هم به نیاز خود نزدیک شود یا وقتی اسم محصولی را نمی‌داند و آن را تایپ می‌کند بتواند محصول موردنظر خود را پیدا کند.

7.      فیلتر

یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های طراحی سایت فروشگاهی فیلتر محصولات است. فیلتر باید بر اساس جنس، قیمت، رنگ و … باشد تا کاربر حق انتخاب وسیع‌تری داشته باشد و مجبور نباشد برای یافتن محصولی با ویژگی‌های دلخواه خود زمان زیادی صرف کند.

8.      امکان پیگیری سفارش

سعی کنید طراحی فروشگاه اینترنتی شما به‌گونه‌ای باشد که بعد از ثبت سفارش، هر زمان که مشتری تمایل داشت بتواند محصول خود را پیگیری کند؛ اطلاع از اینکه محصول در چه مرحله‌ای است یکی از اصلی‌ترین فاکتورهای جلب اعتماد و وفاداری مشتری است.

9.      لیست موردعلاقه‌ها

اگر تجربه خرید از فروشگاه‌های اینترنتی را داشته باشید، به‌خوبی می‌دانید که این مورد تا چه میزان هنگام خرید می‌تواند به شما کمک کند. بعضی مواقع کاربر محصولی را در سایت می‌بیند ولی نمی‌تواند در همان لحظه ثبت سفارش کند یا مشتری به دنبال چندین نوع خاص از یک محصول هست تا از میان آن‌ها یکی را برگزیند؛ لیست موردعلاقه‌ها یکی از بهترین مکان‌ها برای ذخیره محصول موردنظر می‌باشد.

10.  درگاه پرداخت

از چند درگاه مختلف و امن استفاده کنید که مشتری حق انتخاب داشته باشد و اگر در استفاده از یک درگاه مشکلی پیش آمد (عدم پشتیبانی بانک در بعضی ساعات از یک درگاه خاص که گاهی رخ می‌دهد) مشتری بتواند از طریق درگاه دیگری پرداخت خود را انجام دهد.

11.  مقایسه محصول

امکان مقایسه محصول در برخی از سایت‌های فروشگاهی، مانند فروشگاه موبایل و لپ‌تاپ بسیار ضروری است.

در زمان ثبت سفارش طراحی سایت فروشگاهی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

12.  ویژگی‌ها و توضیحات محصول

هنگام سفارش سایت فروشگاهی خود، از طراح بخواهید که حتماً این قسمت‌ها را کامل کند. بیان تمام ویژگی‌های محصول و توضیحات ساده و کاربردی محصول می‌تواند باعث از بین رفتن تردید مشتری هنگام خرید شود.

13.  محاسبه هزینه پست

اگر هزینه پست را از مشتری دریافت می‌کنید، فراموش نکنید که پس از طراحی فروشگاه اینترنتی این مورد را بررسی کنید. می‌توانید کلاس‌های متفاوت برای مناطق مختلف تعریف کنید تا هزینه پست وابسته به آدرس مشتری عوض شود.

14.  واکنش‌گرا بودن سایت

پس از اتمام طراحی سایت فروشگاهی، سایت خود را با دستگاه‌های مختلف بررسی کنید تا مشکلی در طراحی و نمایش نداشته باشد.

15.  زمان بارگذاری سایت

اگر برند شما شناخته شده نباشد، مشتری منتظر لود شدن سایت نمی‌ماند! باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن (3 تا 8 ثانیه) سایت بارگذاری شود. هنگام ساخت سایت فروشگاهی، از طراح بخواهید تا از کدهای بهینه استفاده کند و سرعت سایت را بالا ببرد. یکی از عوامل مؤثر در سرعت سایت فروشگاهی، حجم تصاویر محصول می‌باشد. حجم تصاویر باید  تا حد ممکن کاهش یابد (اما کیفیت عکس پایین نباشد) تا مشکلی در سرعت لود صفحه محصول ایجاد نشود.

16.  پشتیبانی از طریق شبکه‌های اجتماعی

کاربر باید یک راه ارتباط با شما داشته باشد؛ در بسیاری از سایت‌های فروشگاهی از چت آنلاین در سایت استفاده می‌کنند. اگر پشتیبانی 24 ساعته ندارید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن به مشتری پاسخ دهید، بهتر است از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید تا مشتری زمان زیادی منتظر نماند.

کلام آخر

اگر قصد سفارش سایت فروشگاهی دارید، سعی کنید از سایت‌های معتبر که به‌صورت تخصصی در زمینه طراحی سایت فروشگاهی فعالیت می‌کنند، مثل رویال کد، کمک بگیرید. رویال کد به بهترین شیوه ممکن، به سفارش شما رسیدگی می‌کند و طراحانی سفارش شما را بر عهده می‌گیرند که از پس طراحی هر نوع فروشگاه اینترنتی که شما بخواهید برمی‌آیند.

منبع : https://itiran.com/2022/05/11/با-سفارش-سایت-فروشگاهی-به-رویال-کد،-کسب/

دسته بندی ها : اخبار داغ , رپرتاژ آگهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *