بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

کارشناسی داوری بازی پرسپولیس – شمس آذر/ گل سرخپوشان مردود بود!

منبع : خبرورزشی
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : شنبه ۵ آبان ۱۴۰۳ | ۲۳:۰۰

حسین عسگری در واکنش به به نحوه قضاوت موعود بنیادی فر در بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین در هفته نهم لیگ برتر باشگاه‌های ایران، اظهار داشت: موعود بنیادی‌فر داور اول فوتبال ایران است اما در بازی پرسپولیس و شمش آذر قزوین قضاوت خوبی نتوانست انجام دهد، او خطاهایی که در طول جریان بازی صورت گرفت را نتوانست به موقع تشخیص دهد.

وی افزود: علی علیپور در دقایق پایانی نیمه اول توپ را به درستی از مدافع شمس آذر قزوین گرفت اما داور خطا اعلام کرد. در یک صحنه دیگر امید عالیشاه روی بازیکن حریف خطا انجام داد اما داور نگرفت تا بازیکن شمس آدر قزوین عصبانی شود و واکنش نشان دهد، بنیادی‌فر به بازیکن شمس آدر کارت زرد نشان داد، این اخطار درست بود اما اگر او خطای اول را گرفته بود چنین اتفاقی شکل نمی‌گرفت.

کارشناس داوری فوتبال ایران خاطر نشان کرد: پیش از اینکه پرسپولیس گل دوم را بزند مسعود ریگی پای بازیکن شمس آذر را زد اما داور نگرفت و در VAR نیز این خطا از چشم داور پنهان ماند، این بدان معنا است که داور قدرت دید ندارد و ضعف بزرگی است.

وی تصریح کرد: سطح داوری‌های فوتبال ایران درست مثل VAR است. VAR که در فوتبال ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد کیفیت لازم را ندارد. به طور حتم پاسخ شما منفی است،سطح قضاوت‌های داوری ایران با استانداردهای فیفا تفاوت زیادی دارد.

عسگری تاکید کرد: چند بازی در لیگ نخبگان آسیا انجام شده است؟ 72 بازی در این رقابت‌ها انجام شده است اما تا حالا هیچ کدام از داوران ایران سوت نزده‌اند، این آمار برای داوری فوتبال ایران بسار بد است، داور ژاپنی که بازی ایران و قطر را سوت زد تقریبا پنج مسابقه را سوت زده است. علی رضا فغانی نیز همین‌طور، جایگاه داوران ایران کجاست؟

کارشناس داوری فوتبال ایران گفت: اشتباهات داوران فوتبال ایران باعث می‌شود که نگاه کنفدراسیون فوتبال آسیا عوض شود و همانطور که گفتم در سطح اول فوتبال آسیا قضاوتی به ما ندهند.

دسته بندی ها : خبرورزشی
برچسب ها : , ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *