بالا
ورود به حساب کاربری
ثبت نام کنید
ارسال این مطلب برای دوستان

آرتتا: من یک انگلیسی به نظر می‌رسم؛ به دنبال بازی برای این کشور بودم

منبع : طرفداری
تعداد نظرات کاربران : 0 نظر
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ | ۲۱:۰۶

طرفداری | میکل آرتتا از روزهای صحبت کرده است که قصد داشت تابعیت خود را از اسپانیا به انگلیس تغییر دهد. 

به گزارش اتلتیک؛ سرمربی ۴۲ ساله آرسنال، ۱۱ سال از دوران فوتبالش را با پیراهن این تیم و اورتون گذراند. آرتتا که هرگز در سطح ملی برای اسپانیا به میدان نرفته، از همان نسل کشورش است که بازیکنانی مانند ژاوی، آندرس اینیستا، سرخیو بوسکتس، داوید سیلوا، سانتی کازورلا، ژابی آلونسو و مارکوس سنا را در اختیار داشت. در سال ۲۰۱۰، زمانی که اسپانیا قهرمان جام جهانی شد، فابیو کاپلو و اتحادیه فوتبال انگلیس تلاش کردند تا آرتتا را به ترکیب سه‌شیرها اضافه کنند. آرتتا امروز پیرامون این موضوع گفت:

چند روز پیش در مورد آن موضوع فکر می‌کردم. در واقع، در هنگام ناهار با اِدو (مدیر ورزشی آرسنال) در مورد آن صحبت می‌کردم. می‌توانستم برای انگلیس بازی کنم و اگر چنین اتفاقی رخ می‌داد، به آن افتخار می‌کردم. من بسیار واقع‌بینانه به بازیکنانی که اسپانیا در آن زمان داشت و چالش بزرگی که پیش رو داشتم، نگاه می‌کردم. شما باید سطح خود را بشناسید، این موضوع بسیار مهم است. به خودتان نگاه کنید. در نهایت، بازی برای انگلیس اتفاق نیفتاد. اما فکر کردن به انجام این موضوع، خوب بود.  

در زمان بازی آرتتا، بازیکنانی که در سطح زیر 21 سال برای یک کشور به میدان رفته بودند، حق تغییر تابعیت خود را نداشتند. این موضوع یکی از چالش‌های مرد اسپانیایی بود، هرچند او اعتقاد دارد می‌توانست برای رفع این مانع وارد عمل شود. آرتتا در مورد فاکتور «انگلیسی بودن» می‌گوید:

مدت زیادی است که اینجا حضور دارم و حالا انگلیسی به نظر می‌رسم. انگلیس برای من مثل خانه است. بیست و دو سال است که اینجا هستم و همیشه احساس احترام، پذیرش و الهام‌بخش بودن را در این کشور و به‌خصوص در دنیای فوتبال حس کرده‌ام. برخوردی که مردم با من داشته‌اند، نشان از فرهنگی غنی و تاریخی دارد که باید به آن افتخار کرد.

 

دسته بندی ها : طرفداری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *